W Google AdWords pojawił się nowy format dla reklam skierowanych na sieć reklamową – reklamy elastyczne.
Reklamy elastyczne zastąpiły reklamy tekstowe. Czym się charakteryzują? Reklamy elastyczne potrafią dostosowywać swój format, wygląd i rozmiar do niemal każdego miejsca reklamowego. Brzmi to bardzo dobrze, ponieważ pozwoli reklamodawcom zaoszczędzić sporo czasu, a jak podaje Google: „(…) zwiększy się także zasięg i stopień oddziaływania kampanii”*.
Reklama elastyczna – wygląd
Elastyczna reklama AdWords składa się z połączenia tekstu, grafiki i logo.
Grafika
Najważniejsza informacja brzmi: bez grafiki nie można dodać tego rodzaju reklamy. Warto też podkreślić, że obrazy można przesłać, zeskanować ze swojej strony lub wybrać spośród zdjęć licencjonowanych.
Banerki tworzone z myślą o reklamie elastycznej powinny mieć następujące proporcje:
Logo
Podobnie jak w przypadku grafiki, czasem istnieje możliwość pobrania logo z reklamowej strony, jednak gdyby się to nie udało, można je „zaciągnąć” dodatkowo. Wymiary zalecane to 1200x1200 px.
Tekst
Źródło grafiki: support.google.com
Podczas tworzenia reklam elastycznych jest możliwość wyświetlenia podglądu niektórych układów reklamowych:
Źródło grafiki: google.com
UWAGA!
W reklamach elastycznych NIE WOLNO:
Jak zastąpienie reklam tekstowych elastycznymi wpłynie na kampanie skierowane na sieć reklamową?
Póki co nie do końca wiemy, czego się spodziewać. Dopiero testujemy nowy format. Niemniej jednak, mamy nadzieję, że dzięki reklamie elastycznej zwiększy się dostępność miejsc docelowych. Zastanawiamy się też, dlaczego w tym typie reklamy nie ma możliwości wprowadzania zmian m.in. w kolorach i wielkości czcionek…
Czy korzystacie już z reklam elastycznych? Zapraszamy do podzielenia się Waszymi opiniami na ich temat.
* Źródło: support.google.com
Dodaj komentarz