Silence! ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085 668 518 537 info@silence.pl

W Google AdWords pojawił się nowy format dla reklam skierowanych na sieć reklamową – reklamy elastyczne.

Reklamy elastyczne zastąpiły reklamy tekstowe. Czym się charakteryzują? Reklamy elastyczne potrafią dostosowywać swój format, wygląd i rozmiar do niemal każdego miejsca reklamowego. Brzmi to bardzo dobrze, ponieważ pozwoli reklamodawcom zaoszczędzić sporo czasu, a jak podaje Google: „(…) zwiększy się także zasięg i stopień oddziaływania kampanii”*.

Reklama elastyczna – wygląd

Elastyczna reklama AdWords składa się z połączenia tekstu, grafiki i logo.

Grafika

Najważniejsza informacja brzmi: bez grafiki nie można dodać tego rodzaju reklamy. Warto też podkreślić, że obrazy można przesłać, zeskanować ze swojej strony lub wybrać spośród zdjęć licencjonowanych.

Banerki tworzone z myślą o reklamie elastycznej powinny mieć następujące proporcje:

  • wymiary zalecane: 1200x628 px
  • wymiary minimalne: 600x314 px
  • orientacja pozioma: 1.91:1
  • rozmiar pliku: 1 MB

Logo

Podobnie jak w przypadku grafiki, czasem istnieje możliwość pobrania logo z reklamowej strony, jednak gdyby się to nie udało, można je „zaciągnąć” dodatkowo. Wymiary zalecane to 1200x1200 px.

Tekst

reklama elastyczna

Źródło grafiki: support.google.com

Podczas tworzenia reklam elastycznych jest możliwość wyświetlenia podglądu niektórych układów reklamowych:

reklama elastyczna

Źródło grafiki: google.com

UWAGA!

W reklamach elastycznych NIE WOLNO:

  • zamieszczać na grafice więcej niż 20% tekstu (wliczając w to logo),
  • dodawać obrazów animowanych,
  • w polu "nazwa firmy" wpisać innych danych niż te, które zawiera domena.

Jak zastąpienie reklam tekstowych elastycznymi wpłynie na kampanie skierowane na sieć reklamową?

Póki co nie do końca wiemy, czego się spodziewać. Dopiero testujemy nowy format. Niemniej jednak, mamy nadzieję, że dzięki reklamie elastycznej zwiększy się dostępność miejsc docelowych. Zastanawiamy się też, dlaczego w tym typie reklamy nie ma możliwości wprowadzania zmian m.in. w kolorach i wielkości czcionek…

Czy korzystacie już z reklam elastycznych? Zapraszamy do podzielenia się Waszymi opiniami na ich temat.

* Źródło: support.google.com

Najnowsze wpisy na blogu

Szybkość ładowania strony a SEO

  Jednym z często wymienianych czynników mających wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania jest szybkość ładowania strony. Niejednokrotnie słyszałem, że wolno ładująca się strona nie ma szans na (…)

Więcej

Bloger na Facebooku – porady dla stawiających pierwsze kroki w blogosferze

Decydując się na założenie bloga, na pewno chcesz, żeby ludzie go odwiedzali. Jednak aby tak się naprawdę stało, musisz poinformować potencjalnych czytelników o jego istnieniu – nawet najlepsze treści (…)

Więcej

Lokale gastronomiczne na Facebooku i Instagramie – jak zrobić to dobrze?

Prowadzisz lokalną restaurację/bar/kawiarnię? Chcesz poszerzyć grono swoich klientów? Budować świadomość marki wśród lokalnej społeczności? Na bieżąco informować o wydarzeniach i promocjach? Najlepszą (…)

Więcej

Skuteczna promocja w sieci dla branży deweloperskiej

Skąd czerpią informacje o ofertach mieszkaniowych osoby w wieku powyżej 30 lat – czyli główna grupa odbiorcza dla branży deweloperskiej? Oczywiście z Internetu, który najczęściej jest również pierwszym (…)

Więcej

Silence!

Biuro: ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085  Telefon: 668 518 537E-mail: info@silence.pl