Odwiedzaj miejsca w sieci, gdzie publikowane są informacje na temat trendów i zjawisk zachodzących w branży. Takie serwisy pomagają otworzyć umysł na to co nowe i zainspirować do elastycznego, kreatywnego działania.
Miejsca, które w mojej ocenie są warte uwagi i które sama odwiedzam regularnie to:
Planeta-seo.pl – polski projekt autorstwa Pawła Rabinka, który w jednym miejscu skupia blogi poświęcone przede wszystkim tematyce SEO i pozycjonowania. Można znaleźć tu wiele ciekawych artykułów, a jako że tematy czasem się powielają, to można zobaczyć jak jedno zagadnienie jest rozpatrywane z różnych punktów widzenia – ciekawe doświadczenie.
Marketerplus.pl – magazyn specjalistyczny poświęcony szeroko rozumianemu marketingowi. To miejsce, które odwiedzam, kiedy sprawdzam, co w marketingu piszczy i jakie rozwiązania proponują inni specjaliści pracujący w branży. Można znaleźć tu treści na temat nowych rozwiązań technicznych, narzędzi, a także przykłady ich zastosowania. Są to artykuły przekazujące konkretną wiedzę i wyjaśniające wybrane zagadnienia w przystępny sposób.
Socialpress.pl – ten serwis odwiedzam, aby poczytać o nowinkach ze świata mediów społecznościowych. Szczególnie interesuje mnie dział poświęcony raportom, choć równie często kusi też kategoria „W praktyce”, gdzie mogę znaleźć wskazówki do wykorzystania podczas przygotowywania konkretnych kampanii.
Nowymarketing.pl – do tego serwisu zaglądam w poszukiwaniu inspiracji. Najczęściej odwiedzam kategorię case study – to źródło dobrych pomysłów, dzięki którym zawsze sobie przypominam, że nie trzeba bać się tego co innowacyjne, a granice kreatywności stawiamy sobie sami.
W każdym z wymienionych wyżej serwisów znajdują się informacje, które można praktycznie wykorzystać w swojej pracy – kluczem do sukcesu jest jednak otwarty i chłonny umysł. Trzeba orientować się w tym, co dzieje się w branży, trzeba znać aktualne trendy oraz wiedzieć, jakich narzędzi używać, z jakich aplikacji korzystać i jak selekcjonować udostępniane w sieci materiały. Tylko wtedy możemy bowiem powiedzieć, że rozwijamy się zawodowo, zamiast cały czas stać w tym samym miejscu.
A Ty jakie branżowe miejsca w sieci odwiedzasz regularnie?
Dodaj komentarz