Silence! ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085 668 518 537 info@silence.pl

Prowadzisz firmę transportową? Organizujesz szkolenie z ograniczoną liczbą miejsc? Jesteś mechanikiem samochodowym? Zajmujesz się promocją hotelu? Twój biznes opiera się na bezpośrednim kontakcie z klientem? Korzystnym sposobem na promocję tego rodzaju usług w sieci jest reklama Google AdWords „Tylko połączenie”.

Odpowiadaj na potrzeby klientów

Jeśli połączenia telefoniczne w Twojej firmie są najczęstszym sposobem kontaktu z klientem, jednym ze skuteczniejszych sposobów na zwiększenie ich liczby jest skorzystanie z możliwości, jakie daje reklama Google AdWords „Tylko połączenie”. Dzięki niej klienci będą mogli w kilka minut skontaktować się z przedstawicielami Twojej firmy. Jest to idealne rozwiązanie w przypadku usług, które wiążą się z natychmiastową reakcją. Jeśli komuś na środku drogi zepsuje się samochód, zatrzasną się drzwi wejściowe, zepsuje się pralka, czy ktoś chce szybko zamówić taksówkę – możliwość szybkiego uzyskania pomocy, jest wręcz bezcenna. A gdzie w takich sytuacjach najczęściej szukamy ratunku? Jeśli nie u znajomych i osób przez nich rekomendowanych, to z pewnością w wyszukiwarce Google.

Kiedy potrzebujemy natychmiastowo zamówić jakąś usługę, a więc liczy się dla nas przede wszystkim czas, zwykle patrzymy tylko na pierwsze pozycje znajdujące się na liście wyszukiwania – chcemy jak najszybciej skontaktować się z usługodawcą (a im wyżej wyświetli się jego numer telefonu, tym większe prawdopodobieństwo, iż to właśnie do niego zadzwonimy). Co więcej, w sytuacjach awaryjnych mamy ze sobą urządzenia mobilne i to z nich korzystamy. To na nich więc powinny wyświetlać się reklamy „usług awaryjnych”.

Reklama AdWords „Tylko połączenia”

Kampanie Google AdWords „Tylko połączenie” są skierowane wyłącznie na smartfony i tablety. A reklama, po tym jak ktoś kliknie w słuchawkę, zamiast przenosić internautę na konkretną witrynę, przekierowuje go bezpośrednio do klawiatury w telefonie od razu z wybranym numerem telefonu do reklamodawcy.

Reklama Google AdWords „Tylko połączenie” jest to kreacja tekstowa skierowana na sieć wyszukiwania, dlatego jej treść powinna zawierać komunikaty zintegrowane z pełnioną przez nią funkcją – przede wszystkim nie powinno zabraknąć tu zwrotów zachęcających do akcji, np.: zadzwoń, porozmawiaj ze specjalistą itp.

Efekty i płatności

Reklamy mają zachęcać do bezpośredniego kontaktu klienta z reklamodawcą i to właśnie liczba połączeń telefonicznych jest tu uznawana za konwersję (sami jednak ustalamy, kiedy dane połączenie staje się dla nas wartościowe, np. tylko rozmowy trwające powyżej 50 sekund). Skąd jednak będziemy wiedzieć, że dany rozmówca zadzwonił, ponieważ zobaczył tę konkretną reklamę? Żeby uzyskać wartościowy brief, nie trzeba dopytywać rozmówców. Można to monitorować za pomocą statystyk Google AdWords – każdemu reklamodawcy może zostać przydzielony niepowtarzalny numer telefonu. To ten numer widzi użytkownik sieci, kiedy klika w reklamę, Google natomiast automatycznie przekierowuje połączenie na numer reklamodawcy (oczywiście istnieje też możliwość pozostawienia w reklamie oryginalnego numeru telefonu). Dzięki temu w statystykach AdWords widoczne są szczegółowe dane na temat tych połączeń (przypisane nie tylko do kampanii, ale również do konkretnej reklamy), a wśród nich m.in.: czas trwania rozmowy, godzina jej rozpoczęcia i zakończenia, a także numer kierunkowy osoby dzwoniącej. Na podstawie tak szczegółowych informacji można oceniać, które reklamy przynoszą najlepsze efekty oraz zadecydować, jakie kreacje wymagają optymalizacji.

W tym momencie samo nasuwa się pytanie: w jaki sposób rozlicza się tego typu kampanie? Otóż reklamy AdWords „Tylko połączenie” dają możliwość płatności za każde połączenie wykonane przez internautę (tzw. CPP, czyli Cost Per Phone). Ważne jest też to, że kliknięcia numeru telefonu kosztują reklamodawcę tyle samo, co w przypadku kliknięcia nagłówków w standardowej reklamie ze stawką CPC.

Włącz i sam się przekonaj!

AdWords „Tylko połączenia” sprawdzają się zarówno w przypadku lokalnych biznesów, jak i sklepów internetowych, w których ważny jest bezpośredni kontakt z klientem. Można je wykorzystać podczas promocji różnego rodzaju szkoleń, warsztatów, a także sprzedając bilety na koncert czy oferując pomoc w sytuacjach awaryjnych. Warto też podkreślić, że tego rodzaju kampanie sprawdzają się nie tylko pod względem sprzedażowym, ale działają również korzystnie na wizerunek firmy – oferta staje się bardziej wiarygodna, ponieważ daje możliwość szybkiej weryfikacji.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz

Silence!

Biuro: ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085  Telefon: 668 518 537E-mail: info@silence.pl