Chcesz promować swoje produkty lub usługi w Internecie? Zamierzasz prowadzić działania oparte na reklamach, które będą wyświetlane w Google lub na Facebooku? Wybierasz to rozwiązanie dlatego, iż w przeciwieństwie do działań w wynikach organicznych pozawala ono szybko rozpocząć promocję i dotrzeć do potencjalnych klientów? Pamiętaj, że każda kampania reklamowa, niezależnie od jej charakteru oraz dostępnych narzędzi, powinna być przemyślana i realizowana w oparciu o konkretną strategię.
To strata czasu? Niekoniecznie! Sprawdź, co możesz zyskać, planując działania e-marketingowe.
Łączenie wielu rozwiązań
Uruchomienie kampanii reklamowej w oparciu o jedno narzędzie wcale nie musi być tańsze. Co więcej może spowodować utratę potencjału. Minęły bowiem czasy, kiedy wystarczyło docierać do użytkowników Internetu poprzez jeden kanał. Obecnie nasi potencjalni klienci płynnie przełączają się nie tylko pomiędzy urządzeniami, ale i korzystają z wielu różnych mediów. Często bywa tak, że przebywają na Facebooku, a zaraz później zaglądają na Instagrama. Oglądają produkty, ale nie kupują. Pamiętają jednak o marce i po jakimś czasie wyszukują ją w Google, konwertując tym samym z wyników organicznych. Jeśli chcemy efektywnie docierać do potencjalnych odbiorców z reklamą naszego produktu czy też usługi, sprawdźmy, jakie kanały możemy wykorzystać. Może bowiem okazać się, że Instagram czy też Sieć reklamowa Google doskonale zbudują rozpoznawalność naszej marki. Natomiast reklamy na Facebooku oraz w Sieci wyszukiwania Google pokażą dokładnie produkty i skłonią do zakupu.
Przemyślane rozdysponowanie budżetu
Obecnie Internet daje nam ogromne możliwości w zakresie reklamy. Błędem jest więc wydawanie budżetu reklamowego wyłącznie w jednym kanale. Okazuje się bowiem, że np. za pomocą video możemy dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, wydając stosunkowo niewiele. Natomiast do wyselekcjonowanej poprzez reklamę video grupy użytkowników jesteśmy w stanie dotrzeć z innego typu reklamami. I do tego rodzaju działań jest nam właśnie potrzebna strategia marketingowa. Zaplanowanie konkretnych ruchów w poszczególnych kanałach pozwoli rozdysponować budżet w taki sposób, aby osiągnąć maksymalne efekty z kampanii.
Szersze spojrzenie na kampanię reklamową
Tworząc strategię marketingową, jesteśmy w stanie zbudować promocję produktów i usług w oparciu o parę etapów. Docierając do użytkowników za pomocą kilku rodzajów reklam, pokazując ofertę w różnych kanałach, możemy przeprowadzić dużo bardziej skuteczne działania. Mamy możliwość przyzwyczajenia do marki, pokazywania potencjału produktów, testowania reakcji poszczególnych grup odbiorczych, a także opcji samego dotarcia do zainteresowanych użytkowników. Przygotowanie strategii pozwoli również określenie tzw. kamieni milowych dla całej kampanii, które będzie można kontrolować na poszczególnych jej etapach. Dzięki temu unikniemy sytuacji, w której wydany budżet świadczy o zakończeniu działań, natomiast efekty są niesatysfakcjonujące. Co gorsza, nie wiemy, w którym momencie coś poszło nie tak.
Rozpoczynając działania reklamowe w Internecie od przygotowania strategii, możemy nie tylko w sposób bardziej trafny dotrzeć do użytkowników, ale i dokładniej skontrolować prowadzone przez nas działania. Jasno określone cele na poszczególnych etapach kampanii pozwalają lepiej ją zoptymalizować, eliminując błędy i wdrażając lepsze rozwiązania. W czasach kiedy uwaga użytkowników Internetu jest tak bardzo rozproszona, należy prezentować ofertę w sposób przemyślany i wieloetapowy. To znacznie zwiększa szanse sprzedażowe.
Dodaj komentarz