Silence! ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085 668 518 537 info@silence.pl

Realizując kampanię reklam płatnych w Google już na samym początku powinniśmy jasno określić, co będzie jej zadaniem. Możliwości jest wiele. Reklama AdWords często oprócz funkcji sprzedażowej, spełnia również cele wizerunkowe, a także wykorzystywana jest jako dodatkowe źródło ruchu, wspierające inne akcje marketingowe. W momencie, kiedy etap przygotowania i uruchomienia kampanii mamy już za sobą, kolejnym krokiem jest jej systematyczna optymalizacja. Na co powinniśmy tutaj zwrócić uwagę?

Słowa kluczowe

Jednym z najważniejszych elementów, które należy bacznie monitorować, są słowa kluczowe. Sprawdzamy, które frazy wykazują największą skuteczność doprowadzając jak najlepszej jakości ruch na stronę. Słowa kluczowe nieefektywne lub takie, które są nieadekwatne do promowanego tematu, wykluczamy z kampanii. W ten sposób zawężamy naszą reklamę do tematów ściśle powiązanych z promowaną przez nas ofertą.

Stawki

AdWords daje nam różne możliwości w zakresie ustalania stawek.  Zarządzając stawkami, możesz mieć wpływ na to, ile wizyt otrzymujesz z reklam, a także na generowany zwrot z inwestycji. Najważniejsze, aby wybrać tę, najlepiej dopasowaną do celów naszej kampanii. Możemy ustalać różne stawki dla poszczególnych grup reklam, słów kluczowych, ze względu na porę dnia, a także na wybrane urządzenia. Pamiętaj jednak, że stawki to jeden z elementów mający wpływ na jakość Twojej reklamy.

Treści reklam

Optymalizując reklamy Adwords pamiętaj, aby zwrócić uwagę na same treści reklam. Warto testować różne komunikaty sprawdzając, które z nich wykazują największą skuteczność. Bardzo ważną częścią reklamy jest tzw. CTA, czyli zwołanie do działania. Nie zapominaj o tym w swojej reklamie!

Dodawaj rozszerzenia

Stanowią one bardzo ważną część reklamy. Dzięki nim możemy bowiem przekazać cenne informacje tj. adres, telefon, a także dane o kluczowych elementach naszej oferty, korzyściach, cenach, opiniach itp.

Kontroluj ilość kliknięć oraz konwersji

Sprawdzaj też pozycje reklam, CTR, raport wyszukiwanych haseł. Szukaj nowych fraz kluczowych, ale też wstrzymuj te, które mają niski współczynnik klikalności i nie generują ruchu.
Pamiętaj, że optymalizacja kampanii AdWords powinna być poparta jej wcześniejszą obserwacją oraz analizą wcześniej uzyskanych wyników. Nie wprowadzaj zmian zbyt często. Sprawdź najpierw jakie skutki przyniosły wcześniej wykonane przez Ciebie zmiany. Monitorując swoje reklamy zaglądaj również do Google Analytics. Dzięki danym z tego narzędzia skontrolujesz wiele ważnych zmiennych tj. ilość sesji na stronie docelowej, współczynnik odrzuceń, czas spędzany przez użytkowników na stronie. Te wszystkie dane są bardzo istotne dla optymalizacji całej kampanii.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar

Najnowsze wpisy na blogu

Prowadzisz kampanię Google AdWords? Sprawdź jakie elementy możesz zoptymalizować!

Realizując kampanię reklam płatnych w Google już na samym początku powinniśmy jasno określić, co będzie jej zadaniem. Możliwości jest wiele. Reklama AdWords często oprócz funkcji sprzedażowej, spełnia (…)

Więcej

Planujesz kampanię w Google lub na Facebooku? Postaw na strategię!

Chcesz promować swoje produkty lub usługi w Internecie? Zamierzasz prowadzić działania oparte na reklamach, które będą wyświetlane w Google lub na Facebooku? Wybierasz to rozwiązanie dlatego, iż w (…)

Więcej

Kampania reklamowa bez strategii nie przyniesie Ci oczekiwanych efektów

Działania reklamowe prowadzone z doskoku? Brak mierzalnych celów, a w związku z tym brak możliwości sprawdzenia efektywności kampanii? A może koszty, które Twoim zdaniem są zupełnie nieadekwatne do efektów? (…)

Więcej

Dlaczego warto łączyć kampanie AdWords i Facebook Ads?

Zakupy przez Internet są coraz powszechniejsze, jednak sama ścieżka zakupowa znacznie się wydłużyła w stosunku do lat ubiegłych. Dla firm prowadzących e-sprzedaż oznacza to, że obecnie prowadzone kampanie (…)

Więcej

Silence!

Biuro: ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085  Telefon: 668 518 537E-mail: info@silence.pl