Realizując kampanię reklam płatnych w Google już na samym początku powinniśmy jasno określić, co będzie jej zadaniem. Możliwości jest wiele. Reklama AdWords często oprócz funkcji sprzedażowej, spełnia również cele wizerunkowe, a także wykorzystywana jest jako dodatkowe źródło ruchu, wspierające inne akcje marketingowe. W momencie, kiedy etap przygotowania i uruchomienia kampanii mamy już za sobą, kolejnym krokiem jest jej systematyczna optymalizacja. Na co powinniśmy tutaj zwrócić uwagę?
Jednym z najważniejszych elementów, które należy bacznie monitorować, są słowa kluczowe. Sprawdzamy, które frazy wykazują największą skuteczność doprowadzając jak najlepszej jakości ruch na stronę. Słowa kluczowe nieefektywne lub takie, które są nieadekwatne do promowanego tematu, wykluczamy z kampanii. W ten sposób zawężamy naszą reklamę do tematów ściśle powiązanych z promowaną przez nas ofertą.
AdWords daje nam różne możliwości w zakresie ustalania stawek. Zarządzając stawkami, możesz mieć wpływ na to, ile wizyt otrzymujesz z reklam, a także na generowany zwrot z inwestycji. Najważniejsze, aby wybrać tę, najlepiej dopasowaną do celów naszej kampanii. Możemy ustalać różne stawki dla poszczególnych grup reklam, słów kluczowych, ze względu na porę dnia, a także na wybrane urządzenia. Pamiętaj jednak, że stawki to jeden z elementów mający wpływ na jakość Twojej reklamy.
Optymalizując reklamy Adwords pamiętaj, aby zwrócić uwagę na same treści reklam. Warto testować różne komunikaty sprawdzając, które z nich wykazują największą skuteczność. Bardzo ważną częścią reklamy jest tzw. CTA, czyli zwołanie do działania. Nie zapominaj o tym w swojej reklamie!
Stanowią one bardzo ważną część reklamy. Dzięki nim możemy bowiem przekazać cenne informacje tj. adres, telefon, a także dane o kluczowych elementach naszej oferty, korzyściach, cenach, opiniach itp.
Sprawdzaj też pozycje reklam, CTR, raport wyszukiwanych haseł. Szukaj nowych fraz kluczowych, ale też wstrzymuj te, które mają niski współczynnik klikalności i nie generują ruchu.
Pamiętaj, że optymalizacja kampanii AdWords powinna być poparta jej wcześniejszą obserwacją oraz analizą wcześniej uzyskanych wyników. Nie wprowadzaj zmian zbyt często. Sprawdź najpierw jakie skutki przyniosły wcześniej wykonane przez Ciebie zmiany. Monitorując swoje reklamy zaglądaj również do Google Analytics. Dzięki danym z tego narzędzia skontrolujesz wiele ważnych zmiennych tj. ilość sesji na stronie docelowej, współczynnik odrzuceń, czas spędzany przez użytkowników na stronie. Te wszystkie dane są bardzo istotne dla optymalizacji całej kampanii.
Dodaj komentarz