Google i Facebook – zwykle konkurujący ze sobą tytani – ogłosili podjęcie współpracy, której celem jest zwiększenie zysków obu spółek. Na mocy porozumienia Google zobowiązał się w swojej platformie DoubleClick Bid Manager sprzedawać reklamy Facebooka. To jednak dopiero początek! W ciągu kolejnych miesięcy w ofercie Google znajdą się również reklamy z rosnącego w siłę programu Facebook Ad Exchange.
Pojawiające się możliwości
Dzięki współpracy poszerzą się możliwości platformy DoubleClick Bid Manager. Jej użytkownicy będą mogli nabywać reklamy Facebooka działające na zasadach retargetingu, opierającego się na mechanizmach „śledzenia” internautów poprzez wykorzystanie plików cookie – do tej pory były one dostępne dzięki programowi Facebook Ad Exchange (FBX) i z oficjalnych danych wynika, że charakteryzowały się dużą efektywnością.
Warunki współpracy
Informacja o tym, kto zaproponował współpracę, nie została podana do wiadomości publicznej. Możemy się jedynie domyślać, że pierwszy krok mógł należeć do Google'a, który w obawie przed utratą klientów zainteresowanych programem Facebook Ad Exchange, wyszedł z propozycją współpracy.
Konsekwencje
Współpraca rozpoczęta przez sieciowych gigantów jest wielkim wydarzeniem. Jakie będą jej konsekwencje? Obie spółki z pewnością liczą na to, że połączenie sił zwiększy zyski płynące ze sprzedaży reklam. Na realne efekty tej współpracy, musimy jednak poczekać.
Dodaj komentarz