Jednymi ze sprawdzonych sposobów zwiększenia zaangażowania fanów na facebookowym profilu firmy są konkursy. Czy wiesz jednak, jakie ograniczenia w tej kwestii zostały nałożone na użytkowników serwisu?
Z tekstu dowiesz się:
Stare zasady
Jeszcze w sierpniu tego roku obowiązywała zasada, w myśl której wszelkiego rodzaju konkursy publikowane na Facebooku mogły być przeprowadzane wyłącznie przez aplikacje (tzw. Facebook Apps). Dawało to duże możliwości, po pierwsze dlatego, że za ich pośrednictwem można było zebrać dane kontaktowe (m.in. adresy mailowe) do użytkowników, którzy z nich korzystali. Po drugie – z aplikacji można było wyciągnąć dokładne statystyki np. na temat tego ile osób z nich korzystało i jakie podjęli czynności. Tego rodzaju dane pozwalały przygotować szczegółowy raport podsumowujący dany konkurs.
Każda inna forma była zabroniona, a konkursy publikowane na profilowych tablicach fan page'y łamały regulamin tego kanału społecznościowego. Karą za złamanie regulaminu było nałożenie blokady na stronę fanowską.
Mimo ściśle określonych zasad, w serwisie często pojawiały się niezgodne z regulaminem konkursy, co więcej... cieszyły się zainteresowaniem użytkowników.
Nowe zasady
Niestety nie wszystkie, łamiące regulamin fan page'e udało się wykryć i ukarać – Facebookowi coraz trudniej było zapanować nad przestrzeganiem wspomnianych wcześniej zasad.
Pod koniec sierpnia tego roku zasady organizacji konkursów na Facebooku uległy zmianie. Od tej pory aplikacje nie stanowią już jedynej możliwości przeprowadzania konkursów w serwisie. Istnieje bowiem druga możliwość – publikacja konkursów bezpośrednio na fan page'ach. Podkreślę jednak, że konkursy mogą być organizowane wyłącznie na stronach fanowskich – w dalszym ciągu nie można przeprowadzać ich na profilach prywatnych.
W świetle tych zmian, planując konkurs na Facebooku:
Ograniczenia
Oczywiście nadal istnieją pewne zasady, które ograniczają przeprowadzanie konkursów. Nie możesz na przykład prosić fanów o oznaczanie się na opublikowanym przez siebie zdjęciu (czy innej treści). Tak jak nie możesz prosić ich też o udostępnianie Twoich treści.
Co jest korzystniejsze?
Czy zmiany wprowadzone w facebookowym regulaminie są korzystne dla użytkowników serwisu? Z jednej strony tak. Pojawiły się bowiem nowe możliwości przeprowadzania konkursów – nie trzeba już korzystać z aplikacji, aby np. uatrakcyjnić profil firmowy. Nie oszukujmy się jednak. Aplikacje zawsze będą cieszyły się popularnością, ponieważ są znacznie atrakcyjniejszą formą promocji niż wpisy na tablicy. Dają większe możliwości i większe szanse na wzbudzenie zainteresowania fanów.
Organizując konkurs, nie możesz zapominać, że nie liczy się ilość osób biorących w nim udział po to, żeby np. zdobyć kubek, ale że liczą się użytkownicy, którzy nie tylko biorą udział w konkursie, ale też angażują się w życie Twojego fan page'a.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Dodaj komentarz