Strona internetowa poddana procesowi optymalizacji posiada zdecydowanie większe szanse na znalezienie się wysoko w wynikach wyszukiwania niż każda inna witryna. Do elementów, na które powinieneś zwrócić uwagę podczas optymalizacji swojej strony, należy opis (czyli description). Wprawdzie roboty wyszukiwarek raczej nie biorą go pod uwagę podczas procesu pozycjonowania, jednak ma on kluczowe znaczenie dla internautów.
Założenia ogólne
Jako że opis strony jest widoczny dla internautów w wynikach wyszukiwania, to warto poświęcić kilka chwil na to, żeby odpowiednio go przygotować.
Opis strony powinien być:
Opis strony nie powinien być:
Atrakcyjność tekstów
Tworząc opis, powinieneś wziąć pod uwagę nie tylko ogólne zasady tworzenia tekstów, ale też charakter opisywanej strony. Treści powinny być więc dopasowane tematycznie do witryny i stworzone w atrakcyjny sposób dla internautów. Dzięki trafnemu i unikalnemu opisowi, użytkownicy szukający w sieci konkretnych informacji/usług, mogą zmienić się w Twoich klientów.
Pamiętaj jednak, żeby opis nie był zbyt długi (do około 150 znaków). Jeśli będzie zawierał zbyt dużą ilość znaków, zostanie automatycznie skrócony przez wyszukiwarkę, tym samym nie będzie widoczny w całości dla internautów.
Brak opisu?
Jeśli opis strony nie będzie uzupełniony i tag zostanie pusty, to najprawdopodobniej w wynikach wyszukiwania zastąpi go tzw. snippet, czyli fragment treści pobrany automatycznie z witryny docelowej. Powinieneś jednak wiedzieć, że snippet nie zawsze jest wysokiej jakości – jest bowiem automatycznie pobierany przez wyszukiwarkę, która nie zwraca uwagi na merytoryczną zawartość treści.
Jednak nie w każdym przypadku brak opisu jest uzupełniany snipperem. Czasami pod opisem strony zostaje puste pole, a więc miejsce, które nie zostało wykorzystane w odpowiedni sposób...
Przepis na dobry opis
Opis powinien być napisany w takiej formie, żeby zachęcić internautów do odwiedzenia danej strony. Musisz więc pamiętać, żeby był prosty i przyjemny w odbiorze. Powinien być też oryginalny (a co więcej unikalny) – jeśli będzie się wyróżniał, to istnieje większa szansa na to, że zostanie zauważony. Zwróć też uwagę na to, żeby opis był dopasowany do popularnych zapytań internautów. Jeśli będzie odpowiadał na ich potrzeby, to z pewnością będzie cieszył się większą popularnością.
Dodaj komentarz