Silence! ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085 668 518 537 info@silence.pl

Google wprowadza kolejne udogodnienie dla internautów surfujących w sieci za pośrednictwem urządzeń mobilnych. W przeciągu tego tygodnia w niektórych kontach AdWords pojawiła się nowa funkcja – możliwość tworzenia kampanii reklamowych o znaczącej nazwie „Tylko połączenie”.

Skrócony proces zakupowy

Dzięki nowym kampaniom reklamodawcy zyskują możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu z klientami. Dotychczas było tak, że internauta, który kliknął w daną reklamę AdWords był przekierowywany na konkretną stronę www i tam mógł szukać dalszych informacji lub kontaktu. W przypadku kampanii „Tylko połączenie”, użytkownik po kliknięciu w dowolne miejsce reklamy będzie bezpośrednio dzwonił do usługodawcy. W ten sposób znacznie skróci się proces zakupowy.

Mobilne wyniki wyszukiwania

Reklamy „Tylko połączenie” będą dostępne wyłączenie w mobilnych wynikach wyszukiwania Google (mają wyświetlać się jedynie na urządzeniach, z których można dzwonić) i będą oznaczone w specjalny sposób.

Google AdWords "Tylko połączenie"

Źródło zdjęcia: adwords-pl.blogspot.com

Ustalanie stawek

Pewnie interesuje Cię sprawa płatności. Otóż podobnie jak w przypadku tradycyjnych reklam AdWords, tak i tutaj stawka również będzie uzależniona od ilości kliknięć, a więc ilości wykonanych połączeń. Stawki za pojedyncze połączenie najlepiej ustalać na podstawie ROAS dla urządzeń bądź docelowego CPA.

Treść reklamy

Oczywiście treść reklam „Tylko połączenie” musi być specjalnie przygotowana. Powinny znaleźć się tu zwroty motywujące do wykonania połączenia telefonicznego, np. „zadzwoń i zamów” albo „zadzwoń i porozmawiaj o szczegółach”, czyli tzw. „call-to-action” (nawoływania do działania). Dzięki nim rośnie konwersja.

Wzrost znaczenia mobile

Reklamy AdWords „Tylko połączenie” to odpowiedź na obecnie panujący trend, jakim jest wzrastająca liczba osób korzystających z urządzeń mobilnych do przeglądania sieci. Nie można nie zauważyć, że Google zaczyna wprowadzać coraz więcej udogodnień, będących ukłonem w ich stronę. Mogę wymienić np. modernizację algorytmu wyszukiwarki mobilnej z uwzględnieniem user expirience czy włączenie standardu „mobile-friendly”.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
wpDiscuz

Silence!

Biuro: ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085  Telefon: 668 518 537E-mail: info@silence.pl