Google wprowadza kolejne udogodnienie dla internautów surfujących w sieci za pośrednictwem urządzeń mobilnych. W przeciągu tego tygodnia w niektórych kontach AdWords pojawiła się nowa funkcja – możliwość tworzenia kampanii reklamowych o znaczącej nazwie „Tylko połączenie”.
Skrócony proces zakupowy
Dzięki nowym kampaniom reklamodawcy zyskują możliwość nawiązania bezpośredniego kontaktu z klientami. Dotychczas było tak, że internauta, który kliknął w daną reklamę AdWords był przekierowywany na konkretną stronę www i tam mógł szukać dalszych informacji lub kontaktu. W przypadku kampanii „Tylko połączenie”, użytkownik po kliknięciu w dowolne miejsce reklamy będzie bezpośrednio dzwonił do usługodawcy. W ten sposób znacznie skróci się proces zakupowy.
Mobilne wyniki wyszukiwania
Reklamy „Tylko połączenie” będą dostępne wyłączenie w mobilnych wynikach wyszukiwania Google (mają wyświetlać się jedynie na urządzeniach, z których można dzwonić) i będą oznaczone w specjalny sposób.
Źródło zdjęcia: adwords-pl.blogspot.com
Ustalanie stawek
Pewnie interesuje Cię sprawa płatności. Otóż podobnie jak w przypadku tradycyjnych reklam AdWords, tak i tutaj stawka również będzie uzależniona od ilości kliknięć, a więc ilości wykonanych połączeń. Stawki za pojedyncze połączenie najlepiej ustalać na podstawie ROAS dla urządzeń bądź docelowego CPA.
Treść reklamy
Oczywiście treść reklam „Tylko połączenie” musi być specjalnie przygotowana. Powinny znaleźć się tu zwroty motywujące do wykonania połączenia telefonicznego, np. „zadzwoń i zamów” albo „zadzwoń i porozmawiaj o szczegółach”, czyli tzw. „call-to-action” (nawoływania do działania). Dzięki nim rośnie konwersja.
Wzrost znaczenia mobile
Reklamy AdWords „Tylko połączenie” to odpowiedź na obecnie panujący trend, jakim jest wzrastająca liczba osób korzystających z urządzeń mobilnych do przeglądania sieci. Nie można nie zauważyć, że Google zaczyna wprowadzać coraz więcej udogodnień, będących ukłonem w ich stronę. Mogę wymienić np. modernizację algorytmu wyszukiwarki mobilnej z uwzględnieniem user expirience czy włączenie standardu „mobile-friendly”.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Dodaj komentarz