źródło grafiki: silesiasem.pl
25 maja dział SEO Silence! wziął udział w corocznym, wielkim wydarzeniu branży pozycjonerskiej: Festiwalu SEO w Katowicach.
Festiwal był podzielony na trzy bloki, w których łącznie wystąpiło 10 prelegentów. Choć wystąpienia były nierówne, to całość wypadła zdecydowanie na plus. Trzeba przyznać, że każdy kolejny Festiwal SEO stoi na wyższym poziomie.
Poniższe prezentacje zaciekawiły nas najbardziej:
- Mateusz Dela opowiedział o tym, jaką siłę mają dobrze opracowane dane i jak mogą pomóc w wypromowaniu strony, nawet jeśli nie są związane z naszą branżą. Mateusz przedstawił trzy case study firmy GoEuro, które potwierdziły, że wartościowy content może rozprzestrzenić się viralowo, przynosząc tym samym wiele cennych linków dla naszej domeny.
- Paweł Strykowski z Whitepress omówił case study, jak odświeżenie zawartości, jakiś czas temu napisanego, artykułu może pomóc w rankowaniu, bez linkowania zewnętrznego. Główną rolę grało tu dodanie kilku tysięcy znaków tekstu oraz umiejętne linkowanie wewnętrzne. Paweł podał także szczegółowe dane dotyczące wydatków na poszczególne części testu. Puentą wystąpienia było stwierdzenie, że na trudne frazy dobry, unikalny content na dłuższą metę bardziej się opłaca niż wydatki na Adwords.
- Krzysztof Marzec z DevaGroup pokazał bardzo ciekawe testy związane z pozycjonowaniem, poza tym dał kilka wskazówek dotyczących m.in. wyszukiwania domen, przekierowań 301 czy odzyskiwania mocy z nieistniejących już podstron serwisu.
Nowe, bardziej profesjonalne miejsce, sprzyjało skupieniu uwagi na prezentacjach, choć odebrało trochę specyficznej atmosfery festiwalowi. Podejrzewamy jednak, że uczestnicy nadrobili to na tradycyjnym afterparty.
Dodaj komentarz