Co robić, kiedy podjęte są już działania pozycjonujące, ale nie widać jeszcze efektów? Jak sprawić, żeby klientów systematycznie przybywało, a oferta firmy była widoczna w sieci, mimo że wyszukiwarka Google jeszcze nie zdążyła zareagować na działania pozycjonerów? Oprócz reklamy płatnej (AdWords, Facebook Ads) polecamy zakładanie profili firmowych w serwisach typu firmy.net i zadbanie o to, żeby osiągnęły jak najlepsze pozycje w ich wewnętrznych wyszukiwarkach.
Ten tekst będzie krótkim poradnikiem, w którym pokażemy alternatywę dla reklam w Google i na Facebooku. Warto ją włączyć do swojej strategii promocyjnej zanim jeszcze staną się widoczne efekty z pozycjonowania – co może potrwać nawet do 6 miesięcy.
Zajmujesz się promocją hotelu? Prowadzisz firmę remontową? Jesteś właścicielem restauracji czy baru? A może pracujesz w innej branży? W każdym przypadku pożądanym działaniem będzie stworzenie wizytówki firmy na wybranych e-platformach ogłoszeniowych typu firmy.net czy booking.com, a następnie zadbanie o to, żeby ta wizytówka znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania wewnętrznej wyszukiwarki tego serwisu.
Jak stać się widocznym?
Podstawą wszystkiego jest optymalizacja profilu-wizytówki – inaczej niż w przypadku pozycjonowania, nie można tu bowiem wpływać na pozycje za pomocą link buildingu.
Wypełnij wizytówkę, żeby znaleźć się na wysokich pozycjach:
*W poszczególnych serwisach wymagane podania dane mogą się od siebie różnić.
Sprawnie wypełniony profil to jednak dopiero połowa sukcesu. To, co może jeszcze wpływać pozytywnie na pozycje danej wizytówki w wewnętrznych wynikach wyszukiwania, to również obsługa profilu.
Mowa tu przede wszystkim o sprawnym odpowiadaniu na zapytania klientów oraz natychmiastowym wyjaśnianiu wszelkiego rodzaju wątpliwości. Szybkie reagowanie wpływa na to, jak firma jest postrzegana przez użytkowników serwisu. Pod uwagę brana jest również liczba gwiazdek przyznawanych profilom przez klientów oraz komentarze i rekomendacje. Im więcej gwiazdek i pozytywnych opinii jest przypisanych do wizytówki, tym pojawia się większe prawdopodobieństwo, że stanie się on bardziej widoczny w serwisowej wyszukiwarce.
Przykładowa lista platform internetowych, na których warto założyć wizytówkę:
Oczywiście nie chodzi o to, żeby firma pojawiła się w każdym z nich, ale o to, żeby wybrać te serwisy, które są odwiedzane przez potencjalnych klientów. Kluczową sprawą jest więc wcześniejsze określenie wspomnianej grupy.
Warto brać pod uwagę przede wszystkim serwisy poświęcone określonej tematyce, jeśli jednak dla twojej branży nie ma takich platform, to dobrze jest skorzystać z tych ogólnych, typu olx czy gumtree, które cieszą się popularnością wśród internautów, i których użytkownicy mogą zaznaczyć konkretną kategorię, w ten sposób przeglądając tylko interesujące ich wyniki.
Darmowa alternatywa dla działań płatnych
Zdobycie wysokich pozycji w wewnętrznych wyszukiwarkach platform ofertowych jest alternatywą dla reklam płatnych, które polecane są m.in. wtedy, gdy na efekty z pozycjonowania trzeba jeszcze poczekać. Nie da się jednak ukryć, że tego typu działanie wymaga poświęcenia czasu na monitoring i aktywną obsługę stworzonych wizytówek. Jest to czasochłonne, a w związku z tym nie dla wszystkich firm realne do wykonania. Mimo to wiele przedsiębiorstw może skorzystać z tego rozwiązania i w ten sposób docierać do wartościowych klientów.
Jeśli znacie serwisy, które można by dodać do przedstawionej przez nas listy, piszcie w komentarzach.
Dodaj komentarz