Silence! ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085 668 518 537 info@silence.pl

Źródłow zdjęcia: www.silesiasem.pl

III edycja katowickiego Festiwalu SEO nie mogła oczywiście obejść się bez Silence! Byliśmy, widzieliśmy i słuchaliśmy, a teraz chcielibyśmy podzielić się przemyśleniami na temat tego, czego doświadczyliśmy.

Organizacja

Program festiwalu był bogaty i od początku spodziewaliśmy się dużo tzw. mięsa (w żargonie branżowym: konkretnych i rzetelnych informacji). Okazało się, że się nie zawiedliśmy i rzeczywiście usłyszeliśmy wiele ciekawych faktów,

Na początek kilka kwestii organizacyjnych. Prezentacji było dużo – dokładnie 11. Każda miała trwać około 15 minut – jak to jednak zwykle bywa, czas ten się wydłużył. Nie każde wystąpienie jednak przedstawiało konkrety, a część prelegentów prezentowała informacje dla specjalistów wręcz oczywiste.

Największym minusem festiwalu był brak czasu przeznaczonego na pytania, a przerwy między 3 kolejnymi blokami były zbyt krótkie, żeby porozmawiać z każdym z prelegentów. Dlatego podobało nam się, co zrobił Kaspar Szymański, który zrezygnował z prezentacji i cały swój czas przeznaczył na odpowiedzi na pytania.

Dwie – naszym zdaniem – najlepsze w tym roku prezentacje to:

  • „Dynamiczne witryny zgodne z SEO” Grzegorza Strzelca – dużo konkretów i cennych informacji, zastrzyk wiedzy przede wszystkim dla twórców stron www. Wiele rzeczy do testowania i wdrożenia;
  • „Social media dla e-commerce: monetyzacja i automatyzacja platform społecznościowych” Łukasza Żeleznego, która mimo tego, że nie odnosiła się stricte do SEO, to była bardzo interesująca – zmuszała do zastanowienia się nad podejściem do mediów społecznościowych. A co nam się najbardziej podoba było dużo automatyzacji.

Na uwagę zasługują też:

  • prezentacja Michała Wrotkowskiego na temat udziału mobile w internecie i geolokalizacji. Jedyny minus tego wystąpienia to brak konkretnego podsumowania przedstawionego case study, w którym porównane zostały dwa sklepy internetowe. Jako że podczas festiwalu nie udało nam się zadać prelegentowi pytania o to, zrobimy to tutaj: Czym różniły się porównywane sklepy, że w jednym przypadku widoczność wyraźnie spadła, natomiast w drugim – wzrosła?
  • Ciekawą prezentację przedstawił Maciej Woźniak, który pokazał 11 metod na zdobywanie linków – to były wskazówki, który każdy jest w stanie wykorzystać do własnych celów.
  • Podobała nam się też prezentacja Sebastiana Jakubca – a szczególnie jedna rzecz, o której wspomniał, mianowicie że bardzo dobrym sposobem na zainteresowanie klienta pozycjonowaniem czy też kampanią AdWords jest pokazanie mu raportu dotyczącego działań konkurencji.
  • Tomasz Stopka również zwrócił naszą uwagę, prezentując interesujące dane na temat wyszukiwarki Bing – jej działania i potencjału.

Podsumowanie

Festiwal SEO 2015 będziemy wspominać bardzo pozytywnie. Dobór prelegentów, poszczególne prezentacje, przekazana wiedza, to wszystko złożyło się na udane przedsięwzięcie. Na duże brawa zasługują organizatorzy oraz Sławomir Borowy, który świetnie prowadził całą konferencję. Nie będziemy jednak ukrywać, że bardzo brakowało nam możliwości zadawania pytań prelegentom (nie było na to czasu nawet w przerwach). Może warto pomyśleć o tym w przyszłym roku 😉

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar

Najnowsze wpisy na blogu

Szybkość ładowania strony a SEO

  Jednym z często wymienianych czynników mających wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania jest szybkość ładowania strony. Niejednokrotnie słyszałem, że wolno ładująca się strona nie ma szans na (…)

Więcej

Bloger na Facebooku – porady dla stawiających pierwsze kroki w blogosferze

Decydując się na założenie bloga, na pewno chcesz, żeby ludzie go odwiedzali. Jednak aby tak się naprawdę stało, musisz poinformować potencjalnych czytelników o jego istnieniu – nawet najlepsze treści (…)

Więcej

Lokale gastronomiczne na Facebooku i Instagramie – jak zrobić to dobrze?

Prowadzisz lokalną restaurację/bar/kawiarnię? Chcesz poszerzyć grono swoich klientów? Budować świadomość marki wśród lokalnej społeczności? Na bieżąco informować o wydarzeniach i promocjach? Najlepszą (…)

Więcej

Skuteczna promocja w sieci dla branży deweloperskiej

Skąd czerpią informacje o ofertach mieszkaniowych osoby w wieku powyżej 30 lat – czyli główna grupa odbiorcza dla branży deweloperskiej? Oczywiście z Internetu, który najczęściej jest również pierwszym (…)

Więcej

Silence!

Biuro: ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085  Telefon: 668 518 537E-mail: info@silence.pl