Czy Twoja strona www potrzebuje audytu SEO?


AUTOR: Joanna Poczesna / OPUBLIKOWANO: 29.05.2015 / KATEGORIA: Pozycjonowanie

Audyt SEO to analiza strony www pod kątem jej zgodności ze standardami sieciowymi, użyteczności oraz dostępności dla użytkowników i robotów wyszukiwarek. Dzięki takiej szczegółowej analizie można odnaleźć słabe strony witryny internetowej i je poprawić – to sposób na odnalezienie źródła problemów, a jednocześnie klucz do ich wyeliminowania.

Dla kogo audyt?

Niezależnie od tego czy jesteś właścicielem sklepu internetowego opartego na jednej z ogólnodostępnych platform, czy prowadzisz portal oparty na oprogramowaniu autorskim. Niezależnie czy jesteś właścicielem strony www, czy też serwisu ogłoszeniowego. W każdym przypadku będzie Ci zależało na tym, żeby ruch w Twojej witrynie był jak największy, a sama strona zajmowała jak najwyższe pozycje na liście wyszukiwania Google.

Możesz powiedzieć, że przecież korzystasz z usługi pozycjonowania. A zanim pozycjoner rozpoczął zdobywanie linków dla Twojej witryny, to wykonał szereg działań optymalizacyjnych. To prawda. Usługa pozycjonowania jest zwykle połączona z audytem SEO. Jeśli jednak uważasz, że Twoja strona mimo wszystko nie zajmuje zadowalającej pozycji w wynikach wyszukiwania lub odwiedza ją zbyt mała liczba internautów, to warto zlecić zewnętrznej firmie wykonanie dodatkowego audytu SEO. W ten sposób będziesz miał szansę poznać przyczynę takiej sytuacji i zażegnać ją w samym zarodku.

Audyt SEO to inwestycja, która może przyczynić się więc do wzrostu skuteczności pozycjonowania Twojej strony www.

Audyt SEO jest Ci potrzebny jeśli:

  • pozycjonowanie strony www nie przynosi zadowalających efektów,
  • nie korzystasz z usług żadnej firmy pozycjonującej,
  • chcesz sprawdzić, czy Twoja strona www jest odpowiednio zoptymalizowana.

Co jest analizowane?

Audyt SEO może obejmować różne działania. Ma na to wpływ rodzaj strony www (sklep internetowy, serwis ogłoszeniowy, portal tematyczny itp.), a także oprogramowanie, na którym jest oparta (Joomla, WordPress itp.).

Wśród elementów, które badane są podczas audytu SEO znajdują się:

  • znaczniki title,
  • meta description,
  • nagłówki H1-H6,
  • kanoniczność domen,
  • teksty na stronie,
  • strona 404,
  • adresy URL,
  • rich snippets,
  • optymalizacja obrazków,
  • linkowanie wewnętrzne,
  • czas ładowania strony www,
  • mobile,
  • social media.

Nie jest to oczywiście pełna lista. To tylko część elementów witryny, które można sprawdzić podczas analizy strony. Pełen audyt SEO powinien składać się z elementów związanych z budową danego serwisu, a w tym: doboru słów kluczowych, analizy kodu źródłowego i treści, a także przygotowania strategii promocji strony www.

Wiele firm oferuje kilka modeli audytów, m.in.: audyt podstawowy i audyt kompletny, które różnią się między sobą liczbą i rodzajem analizowanych elementów strony.

Wskazówki optymalizacyjne

Kluczową częścią audytu SEO jest przygotowanie raportu ze wskazówkami optymalizacyjnymi. To w nim zawarte są wszystkie wnioski wyciągnięte podczas analizy witryny. Każdy zbadany element jest szczegółowo opisany, a w przypadku jakiegokolwiek problemu zaproponowane jest dla niego rozwiązanie.

Profesjonalny audyt SEO jest w stanie przeprowadzić jedynie doświadczony specjalista. Do jego wykonania trzeba bowiem wykorzystać różnego rodzaju narzędzia, m.in.: Seoptimer, Copyscape czy Page Speed Insights. A sztuką jest tu nie tylko wiedzieć, czego szukać, ale przede wszystkim wyciągać prawidłowe wnioski i proponować rozwiązania dla znalezionych błędów.

Dzięki audytowi SEO:

  • poznasz mocne i słabe strony swojej witryny internetowej,
  • otrzymasz dokładne wskazówki optymalizacyjne,
  • będziesz w stanie wyeliminować błędy, które dotychczas utrudniały Twojej stronie osiągnięcie zadowalających pozycji w wynikach wyszukiwania,
  • po wprowadzeniu sugerowanych zmian masz szansę zwiększyć odwiedzalność swojego serwisu, poprawić jego pozycje w SERPach, ulepszyć jego funkcjonalność i atrakcyjność ze strony internautów.

Jak widzisz, audyt SEO to bardzo dobra inwestycja. Musisz bowiem zdać sobie sprawę, że szczegółowa analiza Twojej strony wymaga szerokiej wiedzy i zrozumienia mechanizmów rządzących pozycjonowaniem. Do jej wykonania niezbędna jest więc specjalistyczna wiedza i doświadczenie.

Szczegółowe informacje na: www.silence.pl

  • Share:

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj wątek  
Powiadom o