Audyt SEO to analiza strony www pod kątem jej zgodności ze standardami sieciowymi, użyteczności oraz dostępności dla użytkowników i robotów wyszukiwarek. Dzięki takiej szczegółowej analizie można odnaleźć słabe strony witryny internetowej i je poprawić – to sposób na odnalezienie źródła problemów, a jednocześnie klucz do ich wyeliminowania.
Niezależnie od tego czy jesteś właścicielem sklepu internetowego opartego na jednej z ogólnodostępnych platform, czy prowadzisz portal oparty na oprogramowaniu autorskim. Niezależnie czy jesteś właścicielem strony www, czy też serwisu ogłoszeniowego. W każdym przypadku będzie Ci zależało na tym, żeby ruch w Twojej witrynie był jak największy, a sama strona zajmowała jak najwyższe pozycje na liście wyszukiwania Google.
Możesz powiedzieć, że przecież korzystasz z usługi pozycjonowania. A zanim pozycjoner rozpoczął zdobywanie linków dla Twojej witryny, to wykonał szereg działań optymalizacyjnych. To prawda. Usługa pozycjonowania jest zwykle połączona z audytem SEO. Jeśli jednak uważasz, że Twoja strona mimo wszystko nie zajmuje zadowalającej pozycji w wynikach wyszukiwania lub odwiedza ją zbyt mała liczba internautów, to warto zlecić zewnętrznej firmie wykonanie dodatkowego audytu SEO. W ten sposób będziesz miał szansę poznać przyczynę takiej sytuacji i zażegnać ją w samym zarodku.
Audyt SEO to inwestycja, która może przyczynić się więc do wzrostu skuteczności pozycjonowania Twojej strony www.
Audyt SEO jest Ci potrzebny jeśli:
Audyt SEO może obejmować różne działania. Ma na to wpływ rodzaj strony www (sklep internetowy, serwis ogłoszeniowy, portal tematyczny itp.), a także oprogramowanie, na którym jest oparta (Joomla, WordPress itp.).
Wśród elementów, które badane są podczas audytu SEO znajdują się:
Nie jest to oczywiście pełna lista. To tylko część elementów witryny, które można sprawdzić podczas analizy strony. Pełen audyt SEO powinien składać się z elementów związanych z budową danego serwisu, a w tym: doboru słów kluczowych, analizy kodu źródłowego i treści, a także przygotowania strategii promocji strony www.
Wiele firm oferuje kilka modeli audytów, m.in.: audyt podstawowy i audyt kompletny, które różnią się między sobą liczbą i rodzajem analizowanych elementów strony.
Kluczową częścią audytu SEO jest przygotowanie raportu ze wskazówkami optymalizacyjnymi. To w nim zawarte są wszystkie wnioski wyciągnięte podczas analizy witryny. Każdy zbadany element jest szczegółowo opisany, a w przypadku jakiegokolwiek problemu zaproponowane jest dla niego rozwiązanie.
Profesjonalny audyt SEO jest w stanie przeprowadzić jedynie doświadczony specjalista. Do jego wykonania trzeba bowiem wykorzystać różnego rodzaju narzędzia, m.in.: Seoptimer, Copyscape czy Page Speed Insights. A sztuką jest tu nie tylko wiedzieć, czego szukać, ale przede wszystkim wyciągać prawidłowe wnioski i proponować rozwiązania dla znalezionych błędów.
Dzięki audytowi SEO:
Jak widzisz, audyt SEO to bardzo dobra inwestycja. Musisz bowiem zdać sobie sprawę, że szczegółowa analiza Twojej strony wymaga szerokiej wiedzy i zrozumienia mechanizmów rządzących pozycjonowaniem. Do jej wykonania niezbędna jest więc specjalistyczna wiedza i doświadczenie.
Szczegółowe informacje na: www.silence.pl
Dodaj komentarz