Aktualnie na Facebooku cały czas wdrażane są zmiany umożliwiające użytkownikom większą kontrolę nad treściami ukazującymi się w ich News Feedach. Okazuje się jednak, że dla zespołu Facebooka to za mało – już teraz zapowiedzieli bowiem, że w styczniu zostanie również ograniczona liczba wpisów zawierających w swej treści tzw. hasła call to action.
źródło zdjęcia: newsroom.fb.com
Ukrócenie procederu
Mowa o wpisach, których zadaniem jest zachęcenie fanów do wzięcia udziału w konkursie czy skorzystaniu z aktualnie dostępnej promocji. Tego rodzaju wpisy są chwytami marketingowymi (często bardzo agresywnymi), które najzwyczajniej w świecie zaśmiecają tablice użytkowników. Co więcej, mimo że są to posty promocyjne, to jednak nie można zaliczyć ich do żadnego rodzaju reklam dostępnych na Facebooku. Po dokładniejszej analizie, zespół Facebooka postanowił ukrócić ten proceder i wprowadzić zmiany w algorytmie odpowiedzialnym za filtrowanie treści. Od stycznia liczba postów promocyjnych (nie będących facebookowymi reklamami) ma zostać ograniczona – co jest jednoznaczne z faktem, że spadnie ich zasięg organiczny.
Mowa o postach:
Zmiany na lepsze?
Zapowiadane zmiany z pewnością przypadną do gustu użytkownikom najpopularniejszego na świecie kanału społecznościowego. Całkowicie odmienne zdanie będą mieć marketingowcy, którzy w ten sposób stracą darmowe miejsce publikacji treści promocyjnych, które najprawdopodobniej będą musieli zastąpić płatnymi reklamami. Musimy jeszcze chwilę poczekać, żeby dowiedzieć się, jak będzie to wyglądało w praktyce.
Dodaj komentarz