Wiesz, w czym tkwi tajemnica sprawnego pozycjonera? Jest on mistrzem w znajdowaniu w sieci miejsc, w których można umieścić odnośniki do Twojej strony www. Mogą to być zarówno portale tematyczne, jak i katalogi branżowe czy fora internetowe. Jednym z ciekawszych miejsc są serwisy, w których można zamieszczać artykuły do przedruku – nie cieszą się one jednak wielką popularnością ze względu na związane z nimi ryzyko (o tym za chwilę), są za to bardzo dobrym sposobem na dywersyfikację źródeł linków. Do rzeczy!
Co to są artykuły do przedruku?
Artykuł do przedruku to wysokiej jakości tekst, w którym można umieścić linki prowadzące do wybranej strony www. Jego największą zaletą (która jednak wiąże się z pewnego rodzaju zagrożeniem) jest fakt, że takie treści są udostępniane dalej przez samych internautów (bez wprowadzania w nich jakichkolwiek zmian). Dzięki czemu – z jednej strony, umieszczony w tekście link jest rozpowszechniany w sieci, z drugiej jednak strony, wraz z linkiem wielokrotnie udostępniany jest też artykuł, w którym wspomniany odnośnik się znajduje, a to może prowadzić do duplicate content...
Można sobie jednak z tym łatwo poradzić – duplicate content nie zaszkodzi Twojej stronie, jeśli Ty sam nie umieścisz na niej tekstu do przedruku. Gdzie więc go umieścić? To jest właściwie podstawowe pytanie. Otóż w sieci istnieją specjalne serwisy przeznaczone wyłącznie do publikacji tego typu treści i to właśnie tam, powinieneś umieszczać swoje teksty.
Zagrożenia
Duplicate content nie jest tu jednak największym problemem, choć wiele osób fakt ten skutecznie zniechęcił do korzystania z artykułów do przedruku. Pozycjonerzy często rezygnują z wykorzystywania artykułów do przedruków, ponieważ nie mają żadnej kontroli na tym, gdzie udostępnione teksty mogą się później ukazać. W końcu w sieci nigdy nie wiadomo... Może zdarzyć się tak, że trafią na wartościowy blog, na którym umieszczenie linka może przynieść pozycjonowanej stronie duże korzyści, a może się też zdarzyć, że artykuł trafi na stronę spamerską, tak więc zamiast przyczynić się do wzrostu pozycji pozycjonowanej strony, artykuł do przedruku może jej w pewnym stopniu zaszkodzić...
Jak przygotować artykuł do przedruku?
W tym miejscu chciałabym się skupić przede wszystkim na tym, w jaki sposób przygotować wartościowy artykuł do przedruku.
Jak możesz odróżnić artykuł do przedruku od innego rodzaju tekstów? Otóż jego cechą charakterystyczną jest fakt, że jest pisany z myślą o internautach, którzy mogliby daną treść udostępnić dalej. W takim artykule nie może więc zabraknąć wartościowego przekazu, który będzie świadczył o jego wysokiej jakości pod kątem merytorycznym. Taki tekst nie powinien w żadnym stopniu przypominać np. precli. Powinien za to przedstawiać wartość dla internautów. Żeby tak się stało, musi poruszać interesujące ich tematy, wyjaśniać ciekawe kwestie lub też nawiązywać do aktualnej problematyki.
Ważna jest tu stylistyka i poprawność językowa – artykuł do przedruku powinien bowiem odznaczać się sprawnym warsztatem pisarskim. Dlaczego? Zastanów się, czy Ty byłbyś skłonny umieścić na swojej stronie znaleziony w sieci tekst, który łamie większość zasad poprawnej polszczyzny albo taki, którego tematyka w żaden sposób nie nawiązuje do poruszanych wcześniej przez Ciebie kwestii? Z pewnością nie, dlatego żeby zachęcić internautów do publikowania u siebie tekstów z serwisów do przedruku, trzeba dobrze przemyśleć sposób ich konstrukcji oraz tematykę. Kluczową kwestią jest też zaplanowanie, do jakiej grupy odbiorców ma trafić dany przekaz, dzięki temu łatwiej jest zachęcić ich do interakcji.
Co najważniejsze, w artykułach do przedruku musi koniecznie znaleźć się link do strony, o której popularność „walczy” pozycjoner. Nie wszystkie linki są jednak dopuszczalne przez poszczególne serwisy i tak np. arelis.pl nie zezwala na publikację w treści artykułów odnośników prowadzących na strony komercyjne.
To właśnie dzięki linkom można najwięcej zyskać:
Są to darmowe linki prowadzące do konkretnej strony www – wprawdzie nigdy nie uzyskasz pewności co do tego, na jakiej jakości portale trafi Twój tekst, jednak jeśli będzie naprawdę wartościowy, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że zainteresują się nim odpowiednie osoby.
Po publikacji artykułu do przedruku warto na bieżąco kontrolować profile linków – w ten sposób można dotrzeć do odnośników opublikowanych na małowartościowych stronach, a następnie spróbować je usunąć.
Wymagania
Chciałabym jeszcze podkreślić, że serwisy z artykułami do przedruku posiadają zdecydowanie większe wymagania niż różnego rodzaju katalogi stron, preclownie, a nawet portale dziennikarstwa obywatelskiego. Jeśli wspomnianych wymagań nie spełnisz, Twój artykuł nie zostanie opublikowany – tym samym tracisz szansę na darmowe linki.
Zróżnicowanie źródeł profilów linków
Serwisy z artykułami do przedruku są świetnym sposobem na zróżnicowanie źródeł linków. A w dzisiejszych czasach jest to wręcz niezbędne do tego, żeby nie wzbudzać podejrzeń Google co do tego, że dana strona jest pozycjonowana. Warto więc zwrócić na nie uwagę i spróbować zdobyć dla swojej strony kilka darmowych linków.
P.S.
W związku z prośbami o listę stron z artykułami do przedruku, oto i ona:
Znasz stronę, której nie ma na powyższej liście? Podziel się swoją wiedzą w komenatrzu 🙂
Znam kilka takich wartościowych stron www, gdzie można publikować swoje artykuły z aktywnym linkiem:
eioba.pl - zdecydoany numero uno na liście
salon24.pl
sbart.pl
toppresellpages.pl