Blokada konta AdWords spada zwykle na człowieka znienacka. Pewnego dnia budzisz się, sprawdzasz pocztę, a tam czeka na Ciebie wiadomość od Google:
„…stwierdziliśmy, że Pańskie konto Google AdWords nie spełnia naszych warunków korzystania z usługi oraz zasad reklamowych. W związku z tym Pańskie konto zostało zawieszone, a reklamy nie są już wyświetlane w Google…”.
Już nie potrzebujesz kawy do tego, żeby się rozbudzić – taka wiadomość z powodzeniem może ją zastąpić. W końcu miałeś jakieś plany, byłeś w trakcie prowadzenia kampanii, ostatnio nawet zasiliłeś konto, a tu spotyka Cię taka przykra niespodzianka… Co teraz?
Naruszenie zasad reklamowych
Raczej nie zdarza się tak, że konto reklamowe AdWords jest blokowane bez powodu. I mimo że w sieci (szczególnie na różnego rodzaju forach tematycznych) można znaleźć wypowiedzi, z których wynika, że Google działa wyłącznie według własnego widzimisię, to jednak istnieją jasne zasady korzystania z reklam AdWords i to ich naruszenie jest podstawą do zawieszenia konta reklamowego...
Najczęstsze przyczyny blokady konta AdWords:
- ktoś nieupoważniony próbuje zdobyć do niego dostęp,
- koszty związane z prowadzeniem kampanii pozostają nieuregulowane,
- naruszane są warunki korzystania z usługi AdWords, w tym np. niewłaściwie wykorzystane są kody promocyjne,
- ma miejsce naruszenie zasad reklamowych:
Powyższe zasady znajdują się w regulaminie, który z pewnością zatwierdziłeś, kiedy rejestrowałeś swoje konto reklamowe AdWords. Tak więc łamiąc którąkolwiek z nich, musisz ponieść konsekwencje, a te najczęściej związane z blokadą konta (szczególnie jeśli zasady łamane są notorycznie…).
Co robić?
W zależności od tego, jaka jest przyczyna zawieszenia konta AdWords, istnieją różne sposoby działania. Zawsze jednak trzeba zacząć od bezpośredniego kontaktu z działem pomocy – czy to w sposób telefoniczny, czy też mailowy – który wyjaśni, jak dalej postępować.
W niektórych przypadkach może się okazać, że odblokowanie konta jest niemożliwe – np. gdy blokada nastąpiła na skutek działań reklamowych z przeszłości lub jest związana ze stroną, do której nie masz już dostępu (a co za tym idzie nie możesz dokonywać na niej zmian). W takiej sytuacji najlepiej jest anulować stare konto. Pamiętaj jednak, że założenie nowego nie jest żadnym rozwiązaniem, ponieważ kiedy konto AdWords zostaje zawieszone, wraz z nim blokowane są też wszystkie inne, powiązane z nim konta, a także te, które będziesz starał się utworzyć w przyszłości.
Pamiętaj, że od każdej decyzji możesz się odwołać, jeśli więc uważasz, że Twoje konto zostało zawieszone niesłusznie, powinieneś poinformować o tym Google i poprosić o ponowne rozpatrzenie swojej sprawy.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Dodaj komentarz