Blokada konta AdWords spada zwykle na człowieka znienacka. Pewnego dnia budzisz się, sprawdzasz pocztę, a tam czeka na Ciebie wiadomość od Google:
„…stwierdziliśmy, że Pańskie konto Google AdWords nie spełnia naszych warunków korzystania z usługi oraz zasad reklamowych. W związku z tym Pańskie konto zostało zawieszone, a reklamy nie są już wyświetlane w Google…”.
Już nie potrzebujesz kawy do tego, żeby się rozbudzić – taka wiadomość z powodzeniem może ją zastąpić. W końcu miałeś jakieś plany, byłeś w trakcie prowadzenia kampanii, ostatnio nawet zasiliłeś konto, a tu spotyka Cię taka przykra niespodzianka… Co teraz?
Naruszenie zasad reklamowych
Raczej nie zdarza się tak, że konto reklamowe AdWords jest blokowane bez powodu. I mimo że w sieci (szczególnie na różnego rodzaju forach tematycznych) można znaleźć wypowiedzi, z których wynika, że Google działa wyłącznie według własnego widzimisię, to jednak istnieją jasne zasady korzystania z reklam AdWords i to ich naruszenie jest podstawą do zawieszenia konta reklamowego...
Najczęstsze przyczyny blokady konta AdWords:
- ktoś nieupoważniony próbuje zdobyć do niego dostęp,
- koszty związane z prowadzeniem kampanii pozostają nieuregulowane,
- naruszane są warunki korzystania z usługi AdWords, w tym np. niewłaściwie wykorzystane są kody promocyjne,
- ma miejsce naruszenie zasad reklamowych:
Powyższe zasady znajdują się w regulaminie, który z pewnością zatwierdziłeś, kiedy rejestrowałeś swoje konto reklamowe AdWords. Tak więc łamiąc którąkolwiek z nich, musisz ponieść konsekwencje, a te najczęściej związane z blokadą konta (szczególnie jeśli zasady łamane są notorycznie…).
Co robić?
W zależności od tego, jaka jest przyczyna zawieszenia konta AdWords, istnieją różne sposoby działania. Zawsze jednak trzeba zacząć od bezpośredniego kontaktu z działem pomocy – czy to w sposób telefoniczny, czy też mailowy – który wyjaśni, jak dalej postępować.
W niektórych przypadkach może się okazać, że odblokowanie konta jest niemożliwe – np. gdy blokada nastąpiła na skutek działań reklamowych z przeszłości lub jest związana ze stroną, do której nie masz już dostępu (a co za tym idzie nie możesz dokonywać na niej zmian). W takiej sytuacji najlepiej jest anulować stare konto. Pamiętaj jednak, że założenie nowego nie jest żadnym rozwiązaniem, ponieważ kiedy konto AdWords zostaje zawieszone, wraz z nim blokowane są też wszystkie inne, powiązane z nim konta, a także te, które będziesz starał się utworzyć w przyszłości.
Pamiętaj, że od każdej decyzji możesz się odwołać, jeśli więc uważasz, że Twoje konto zostało zawieszone niesłusznie, powinieneś poinformować o tym Google i poprosić o ponowne rozpatrzenie swojej sprawy.
Dodaj komentarz