Chcesz, żeby Twoja firma dotarła w sieci do jak największej liczby odbiorców, którzy mogą zmienić się w jej potencjalnych klientów? Jednym ze sposobów na realizację tego założenia jest stworzenie profilu firmowego w kilku kanałach społecznościowych. Nie sztuką jest jednak zarejestrować się we wszystkich możliwych mediach i publikować w nich te same lub w żaden sposób ze sobą nie związane treści... Sztuką jest wybór takich kanałów, w których publikowane treści będą się między sobą uzupełniać.
Wybór kanałów społecznościowych
Zanim podejmiesz decyzję, że chcesz założyć konto firmowe na Facebooku, ponieważ wszystkie inne firmy już to zrobiły, powinieneś wcielić się w rolę researchera i niczym Lisabeth Salander ze słynnej serii książkowej Millenium dokładnie przyjrzeć się profilom poszczególnych mediów. Skup się przede wszystkim na tym, jaka tematyka jest na nich poruszana oraz jakie grupy społeczne są najaktywniejsze. Jeśli któryś z kanałów wyda Ci się szczególnie interesujący, przyjrzyj mu się jeszcze dokładniej – sprawdź m.in. jakim zainteresowaniem ze strony użytkowników danego kanału cieszą się profile należące do firm prowadzących podobną do Twojej działalność.
Na podstawie zebranych informacji, a także dzięki znajomości celów, jakie chce osiągnąć Twoja firma – możesz sprawdzić, czy najliczniejsza grupa aktywnych użytkowników danego kanału społecznościowego jest zgodna z grupą odbiorców, do których jako firma chcecie dotrzeć. Jeśli te dwie grupy są takie same (lub bardzo do siebie zbliżone), śmiało zakładaj konto w tym kanale; jeśli owe grupy właściwie pod każdym względem różnią się między sobą, zrezygnuj z założenia tam firmowego profilu...
Żeby ułatwić Ci zadanie, poniżej znajdziesz social media, którymi warto się zainteresować:
Przenikanie się treści
W przypadku, gdy zdecydujesz się na zarejestrowanie profilu firmowego w kilku, różnych kanałach społecznościowych, powinieneś pamiętać, że tak, jak różnią się one między sobą, tak i różne powinny być publikowane w nich informacje, a przede wszystkim różna powinna być forma tych publikacji. Np. Pinterest to medium w głównej mierze obrazkowe, dlatego jeśli nie posiadasz wielu, dobrej jakości zdjęć, nie decyduj się na prowadzenie tam profilu – słaba jakość wpisów może wpłynąć negatywnie na wizerunek Twojej firmy.
Ważne jest też to, żeby wszystkie prowadzone przez Ciebie profile firmowe, tworzyły jeden, spójny wizerunek przedsiębiorstwa. Nie może być np. tak, że informacje publikowane w poszczególnych kanałach będą się między sobą wykluczały, lub że dokładnie te same materiały będą ukazywały się w kilku miejscach. Zastanów się, w jaki sposób takie działania mogłyby wpłynąć na użytkowników, którzy mają konta w różnych kanałach i z każdego z nich obserwują profile Twojej firmy.
Wykorzystywanie dostępnego potencjału
Pamiętaj o tym, żeby zawsze w pełni wykorzystywać potencjał danego medium. Jeśli np. jego najmocniejszą stroną są zdjęcia, to one właśnie powinny stanowić podstawię Twoich publikacji. Zawsze staraj się też korzystać z dostępnych w nim narzędzi i funkcji. Np. hangouty można organizować wyłącznie za pośrednictwem Google+, dlatego jeśli założysz tam profil, postaraj się co jakiś czas takie „spotkania” organizować. Na Twitterze z kolei aktywnie działają m.in. dziennikarze, dlatego jeśli chcesz, żeby Twoja informacja zyskała jak największy rozgłos, to to miejsce jest najlepszym dla Twojej firmy wyborem, itp.
Wizerunek firmy w sieci
Jak widzisz, prowadzenie konta firmowego w różnych kanałach społecznościowych nie jest tak łatwą sprawą, jak mogłoby się początkowo wydawać. Najpierw bowiem musisz wybrać odpowiednie do komunikacji medium. Jeśli zdecydujesz się na kilka kanałów, musisz stworzyć osobną strategię działania dla każdego z nich – pamiętając przy tym, że poszczególne profile powinny być ze sobą spójne, a publikowane w nich materiały zamiast się powtarzać, powinny się między sobą uzupełniać. Na koniec trzeba jeszcze pamiętać o tym, żeby w jak największym stopniu wykorzystywać możliwości, jakie dają poszczególne media.
Mimo że na pierwszy rzut oka może to wydawać się wiele, to jednak posiadanie profilu firmowego w kilku kanałach społecznościowych może być kluczem do sukcesu podczas budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa w sieci.
Dodaj komentarz