Jeśli zastanawiasz się, jakie czynniki mogą mieć wpływ na pozycję Twojej strony w naturalnych wynikach wyszukiwania, to na swoją listę możesz z pewnością wpisać, czyli znacznik tytułu witryny.
Informacje wstępne
Co powinieneś o nim wiedzieć? Otóż <title> jest widoczny zarówno dla internautów, jak i dla robotów wyszukiwarek. Ty możesz go znaleźć w kodzie źródłowym swojej witryny.
Internauci mogą zobaczyć tytuł Twojej strony bezpośrednio w wynikach wyszukiwania. Pojawia się on jako link znajdujący się w pierwszej linijce tekstu wyświetlanego tuż nad adresem strony. W zależności od tego, jaką formę przyjmie, może albo zachęcać użytkowników do jej odwiedzenia, albo do tego zniechęcać.
Musisz wiedzieć, że tytuły stron zwykle nie pokazują się w wynikach wyszukiwania w całej swej okazałości. Jeśli <title> jest bowiem zbyt długi, zostaje automatycznie skrócony. W takiej sytuacji ostatnie widoczne wyrazy nie są jednak ucinane w połowie (w miejscu, gdzie kończy się limit znaków) – wycinane są całe wyrazy, których pozostawienie oznaczałoby przekroczenie dostępnego limitu, np.
zamiast widzieć:
wynikach wyszukiwania zobaczysz:
W tym miejscu chciałabym zwrócić Twoją uwagę na to, że poszczególne litery zajmują różną ilość miejsca (np. I zajmuje mniej miejsca niż W itd.), co jest jednym z czynników, które mają wpływ na to, jaka część tytułu zostanie wyświetlona w wynikach wyszukiwania.
Czym kierować się nadając tytuł?
Nadawanie tytułu stronie jest sztuką. Musisz bowiem „skonstruować” go w taki sposób, żeby każdy był zadowolony. Internauci, którzy dzięki niemu będą mogli poznać poruszaną na Twojej stronie tematykę. Roboty wyszukiwarek, które otrzymają jasną informację na temat Twojej witryny, dzięki czemu będą mogły ją odpowiednio zaklasyfikować. Wreszcie Ty, kiedy będziesz otrzymywał informacje zwrotne o odwiedzalności Twojej strony oraz czasie, jaki użytkownicy tam spędzają.
Metoda mocnej trójki
O czym powinieneś pamiętać tworząc <title>? Bardzo przydatna jest tzw. metoda mocnej trójki. Chodzi o to, żeby pierwsze trzy słowa składające się na tytuł, wspólnie dawały inne, kluczowe frazy, np. wybierając wyrazy: Kawa świeżo palona, uzyskujemy następujące frazy kluczowe: kawa palona, świeża kawa oraz kawa świeżo palona.
Dodam jeszcze, że tytuł strony głównej i poszczególnych podstron Twojej witryny powinny się między sobą różnić. Na stronie głównej tytuł powinien zawierać informacje o tematyce strony i nazwie firmy, do której należy. Z kolei na tytuły poszczególnych podstron powinny składać się nazwy działów tematycznych oraz nazwa firmy. Pamiętaj, żeby najważniejsze słowa umieszczać zawsze na początku, ponieważ mają one największą moc dla pozycjonowania.
Nie popełniaj tego błędu
Największym grzechem podczas tworzenia tytułów stron jest używanie wyrazów, które nie mają większego znaczenia, np. strona główna, o firmie, witamy, zapraszamy itp. W ten sposób zaśmiecasz tylko przestrzeń, którą mógłbyś owocnie wykorzystać.
Co da Ci prawidłowo przygotowany tytuł?
Zalety, jakie niesie ze sobą dobrze skonstruowany tytuł to przede wszystkim:
Jak widzisz, znacznik <title> ma duże znaczenie dla pozycji Twojej strony wynikach wyszukiwania, dlatego zarówno tworząc stronę, jak i ja optymalizując nie powinieneś go pomijać, ani umniejszać jego wagi...
Dodaj komentarz