Musisz wiedzieć, że w momencie, gdy Twoja strona pojawia się w wynikach wyszukiwania Google, jest stale obserwowana i analizowana. W tym celu powstały bowiem specjalne algorytmy wyszukiwarki: Google Caffeine, Panda, Pingwin, a od niedawna także Koliber. Na podstawie informacji, które zbierają „odwiedzając i wędrując” po Twojej stronie, ustalają dla niej pozycję, na jakiej będzie się wyświetlała w wynikach wyszukiwania. Ich praca nigdy nie ustaje, dlatego nie możesz mieć pewności, że raz zdobyte miejsce, za chwilę nie ulegnie zmianie...
Google Caffeine
Wyszukiwarka Google cały czas się zmienia. W efekcie powstają nowe algorytmy, które mają wpływ na jakość wyników wyszukiwania. Jednym z pierwszych tego typu algorytmów był Google Caffeine. Jego głównym zadaniem jest szybkie indeksowanie umieszczanych na stronach www informacji. Kiedyś, jeszcze przed rokiem 2010, wyniki wyszukiwania Google były aktualizowane raz w ciągu 24 godzin (zwykle w nocy). Obecnie, ma to miejsce dużo częściej – właśnie za sprawą Google Caffeine. Teraz wystarczy, że opublikujesz na swojej stornie artykuł, a już za kilka chwil możesz go znaleźć w wynikach wyszukiwania.
Panda
Głównym zadaniem algorytmu Panda jest poprawa jakości wyników wyszukiwania. Google cały czas stara się zepchnąć na dalsze pozycje strony, które nie oferują internautom ciekawych treści (m.in. posiadają wysoki współczynnik odrzuceń, który możesz sprawdzić dla swojej strony za pomocą narzędzia Google Analitycs). Jeśli np. w Twojej witrynie znajdują się artykuły skopiowane z innych źródeł lub publikowane treści są bardzo niskiej jakości, najprawdopodobniej Panda to odkryje i Twoja strona zostanie zrzucona z wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania Google.
Rada? Musisz pod kątem wyszukiwania zoptymalizować swoją stronę www (lub poprosić o to specjalistę) oraz zadbać o to, żeby ukazujące się na niej treści były nie tylko wysokiej jakości, ale też napisane specjalnie z myślą o niej. Zrezygnuj z dużej ilości reklam, ponieważ to również może obniżyć wartość Twojej witryny.
Pingwin
Drugim algorytmem, który stoi na straży jakości wyników wyszukiwania jest Pingwin. Działa on jednak inaczej niż Panda – dla niego najważniejsza jest jakość odnośników prowadzących do Twojej strony. Każdy z nich musi być zdobyty w sposób zgodny z wytycznymi Google (a więc w sposób naturalny). Korzystanie z Systemów Wymiany Linków (tzw. SWL) jest jedną z najgorszych opcji – obniża to wartość witryny, czego konsekwencją może być kara od Google.
Rada? Zrezygnuj z pozycjonowania tzw. metodami black hat SEO (m.in. SWL) – mimo że dzięki nim Twoja strona może w krótkim czasie znaleźć się na wysokich pozycjach wyników wyszukiwania, to równie szybko może z nich spaść (w wyniku karty nałożonej przez Google). Nie zapominaj też o tym, że jeśli treści znajdujące się na Twojej stronie będą zgodne z wytycznymi Google'a, zyskujesz szansę, że znajdzie się ona wyżej w wynikach wyszukiwania i „zagrzeje” tam miejsce na dłużej.
Koliber
Najnowszym tworem Google jest algorytm o nazwie Koliber. Jego zadaniem jest analiza zapytań wpisywanych przez internautów do wyszukiwarki. Zastanawiasz się w jaki sposób? Otóż szuka on semantycznych powiązań między stronami dostępnymi w wyszukiwarce. Prościej będzie Ci zrozumieć to na przykładzie. Jeśli będziesz chciał znaleźć informacje na temat ciasta cytrynowego, dzięki Kolibrowi wśród wyników wyszukiwania pokażą się nie tylko strony poświęcone wypiekom, ale też takie, które z tym tematem są w jakimś stopniu powiązane, np. o poszczególnych składnikach na ciasto, o innych ciastach itp. Oprócz tych informacji, po prawej stronie wyników wyszukiwania będziesz mógł zobaczyć graf wiedzy, ściśle powiązany z poszukiwanym zagadnieniem.
Rada? Stosując się do wytycznych Google oraz dbając o wysoką jakość treści pojawiającej się na stronie, nie straszne będzie Ci żadne googlowskie zwierze 😉
Silne miejsce w wynikach wyszukiwania
Powinieneś wiedzieć, że algorytmy wyszukiwarki Google cały czas są udoskonalane, co ma duży wpływ na pracę pozycjonerów. Jeśli więc zdecydujesz się na profesjonalne usługi z zakresu pozycjonowania, powinieneś zaufać pracującym dla Ciebie specjalistom, którzy będąc na bieżąco z wprowadzanymi zmianami, będą w stanie zdecydować, jakie podjąć działania, żeby Twoja strona zdobyła nie tylko wysokie, ale też silne miejsce w wynikach wyszukiwania.
Źródło zdjęcia: www.anicca.co.uk
Dodaj komentarz