Google Plus nie cieszy się tak dużą popularnością jak znany nam bardzo dobrze Facebook. Istnieje jednak grupa osób, dla których kanał ten postrzegany jest na równi z Facebookiem jako atrakcyjne miejsce dla promowania swojej marki. Wbrew pozorom produkt społecznościowy Google posiada wiele atrakcyjnych funkcjonalności, które mogą wspomagać promocję naszego biznesu. O tym jednak w innym tekście.
Jeżeli ktoś posiada już konto firmowe na Google Plus i prowadzi za jego pośrednictwem komunikację z Internautami, może przestudiować jej przebieg za pomocą statystyk. Jak do nich dotrzeć? Znajdują się one w Panelu kontrolnym. Wystarczy go wybrać z bocznego, wysuwanego menu.
W samych statystykach otrzymamy wyświetlenia z 30 lub 7 ostatnich dni, do wyboru. Dodatkowo wyświetlenia te można przejrzeć w następujących konfiguracjach (wszystkie wyświetlenia, wyświetlenia samego profilu, samych wpisów, czy też wyników wyszukiwania lokalnego). Nad wykresami statystyk widoczne są również informacje tj. liczba Internautów aktualnie obserwujących naszą stronę; liczba wyświetleń naszej strony oraz wpisów w Google Plus, wyszukiwarce Google, Mapach Google, a także mapach Google na komórki. Kolejne dane to liczna kliknięć, jaką Internauci wykonali na naszej stronie oraz czas jaki minął od opublikowania ostatniego wpisu.
Źródło grafiki: Google.com
Kolejne wykresy statystyk pokazują nam tzw. czynności. Obejrzymy tutaj ilość dodanych przez Internautów w obszarze naszego profilu plusów, ilość udostępnień naszych postów, a także komentarze, czy też kliknięcia w mapach wskazujących dojazd do firmy.
Źródło grafiki: Google.com
W statystykach otrzymujemy także informację o wpisach ze szczegółowymi datami publikacji, a także ilością wyświetleń oraz czynności wykonanych w stosunku do tych wpisów przez Internautów.
Źródło grafiki: Google.com
Ciekawą opcją jest Google + Echo, które służy do śledzenia tego, w jaki sposób nasze wpisy rozpowszechniają się w obrębie Google Plus. Funkcjonalność ta dostępna jest wyłącznie przy postach, które zostały udostępnione publicznie, a także posiadają już tzw. „+1-ki”.
Źródło grafiki: Google.com
Jak widać powyżej, statystyki Google Plus są na tyle przejrzyste, że za ich pomocą możemy systematycznie przeglądać wyniki prowadzonych przez nas działań. Warto z tego korzystać!
Dodaj komentarz