Wykorzystujesz narzędzie Google AdWords do promocji swoich usług w sieci? Trafnie wybierz miejsce, gdzie po kliknięciu w reklamę trafią Twoi potencjalni klienci.
Pamiętaj, że jeśli strona www, na którą kierujesz internautów, jest źle dopasowana do całej kampanii, to nawet najlepiej przygotowana reklama AdWords nie jest w stanie zapewnić Ci maksymalnej liczby konwersji (kliknięć w reklamę tak, jednak nic ponadto). Gdzie więc kierować potencjalnych odbiorców swoich usług? Wybór powinien ograniczać się do dwóch obszarów: strony firmowej oraz strony lądowania (tzw. landing page). Są to najbardziej słuszne rozwiązania i za chwilę przekonasz się dlaczego.
Cel: sprzedaż przez stronę www
Jeśli wybrany internauta jest zainteresowany np. zakupem najnowszego modelu smartfona konkretnej firmy, to kiedy wśród wyników wyszukiwania Google dostrzeże reklamę o treści: „Najnowszy smartfon w zasięgu Twojej ręki. Sprawdź!” i kliknie w nią, będzie spodziewać się przekierowania na stronę zawierającą bardziej szczegółowe informacje na ten temat. Informacje, które wyjaśnią mu, dlaczego to właśnie ten wybór jest trafny i zaprezentują szczegóły związane z ofertą sprzedaży.
Niestety, często popełnianym błędem w takich sytuacjach jest przeniesienie potencjalnego klienta na kartę główną serwisu, zamiast na jego konkretną podstronę. Dlaczego jest to rozwiązanie błędne? Otóż na stronach głównych (większości serwisów firmowych) znajduje się zbyt wiele bodźców, które rozpraszają uwagę i oddalają użytkownika od podstawowego celu reklamy – konwersji. Jeśli więc internauta chce kupić smartfona, a zamiast konkretnych informacji na temat wybranego modelu otrzymuje dane o firmie, która ma go w swojej ofercie, widzi formularze kontaktowe, wyszukiwarkę wewnętrzną itp., to z pewnością nie będzie tracić czasu na dodatkowe poszukiwania, ale opuści witrynę i znajdzie interesuje go informacje w innym miejscu sieci.
Wniosek jest prosty: w przypadku, gdy miejscem docelowym jest strona firmowa, trzeba pamiętać, żeby potencjalnych klientów kierować na konkretną jej podstronę, która jest rozwinięciem treści przekazu reklamowego, a nie na kartę główną, gdzie nie dość, że nie ma konkretnych informacji, to znajduje się zbyt wiele „rozpraszaczy uwagi”, co zamiast zachęcać do działania, zwykle zmniejsza liczbę konwersji.
Opisane rozwiązanie jest sprawdzoną i skuteczną strategią wielu sklepów online, które promują swoje produkty za pośrednictwem reklam AdWords. Ich celem jest bowiem sprzedaż. A klient korzystający z wyszukiwarki Google w celu znalezienia konkretnej rzeczy, zwykle jest już nią zainteresowany, co oznacza, że jeśli znajdzie odpowiadającą mu ofertę, to dokona transakcji. Tę ofertę można mu bezpośrednio wskazać właśnie za pośrednictwem reklamy Google AdWords.
Cel: zbieranie leadów
Jeśli celem Twojej kampanii AdWords jest pozyskanie leadów sprzedażowych, powinieneś kierować odbiorców reklamy na tzw. stronę lądowania. Jest to miejsce stworzone specjalnie z myślą o promowanej usłudze, co oznacza, że poruszany jest na niej tylko ten jeden temat, który jest jednocześnie rozwinięciem treści reklamowej wykorzystanej w AdWords. Taka witryna nie posiada dodatkowych podstron, w które klient mógłby kliknąć i odejść od głównego celu kampanii, jakim jest dokonanie konwersji.
Na stronie lądowania zawsze występuje jasne zawołanie do działania, którego celem najczęściej jest pozyskanie danych kontaktowych od potencjalnego klienta. Wspomniane dane można później wykorzystać na wiele sposobów m.in.: dodać do bazy mailingowej (wykorzystując następnie do przesyłania informacji marketingowych), czy utworzyć listę potencjalnych klientów, z którymi warto skontaktować się telefonicznie.
Najmocniejszą stroną każdego landing page’a jest to, że nie ma na nim zbędnych elementów, które mogłyby rozpraszać uwagę potencjalnego klienta. Jeden produkt/usługa, jeden cel, brak dodatkowych podstron i zawołanie do działania, to wystarczy, żeby strona była skuteczna.
Miejsce docelowe dopasowane do celu
Czy istnieją inne miejsca, do których można kierować klientów klikających w reklamy AdWords? Z pewnością można tu wymienić różnego rodzaju aplikacje, ankiety, prezentacje itp. Chciałabym jednak podkreślić, że miejsca, do których kierowani są odbiorcy powinny być w pełni zależne od celu, jaki chcą osiągnąć reklamodawcy. A nie ma co ukrywać, że większość z nich nastawiona jest albo na sprzedaż, albo na zbieranie leadów sprzedażowych, w związku z czym najlepsze efekty można osiągnąć, jeśli na miejsca docelowe wybrana zostanie albo konkretna podstrona danej strony firmowej/sklepu, albo dobrze przygotowany landing page.
Zapraszam również do zapoznania się z tekstem:
Landing page – jakiego tekstu potrzebuje strona, na której „wyląduje” Twój klient?
Dodaj komentarz