Jak skutecznie sprzedawać swoje usługi przez Internet? Niezbędne będą kampanie reklamowe lub pozycjonowanie. Od czego zacząć? Na co zwracać uwagę? Dowiesz się o tym z poniższego artykułu.
Niedawno przeprowadziliśmy live Q&A na Facebooku na temat marketingu internetowego. Poniżej zebraliśmy odpowiedzi na pytania, z którymi stykamy się najczęściej. Dotyczą tego, jak zwiększyć widoczność w sieci oraz jak monitorować działania kampanii reklamowych i pozycjonowania.
Wolisz obejrzeć? Relacja z live'a poniżej:
Częstym pytaniem, które otrzymujemy na etapie sprzedaży jest sposób monitorowania efektów. W Silence stawiamy na transparentność – w trakcie współpracy przedstawiamy działania, które wykonaliśmy. Możecie nas rozliczać jak standardowego pracownika – mówimy m.in. co w danym miesiącu zostało wykonane i w jakich ilościach.
Problem z SEO jest taki, że te działania często są trudno policzalne.
WAŻNE! Działania SEO mają zwiększać sprzedaż. Jednak aby do sprzedaży doszło, trzeba zwiększyć liczbę użytkowników na stronie. A przedtem – zwiększyć widoczność strony w Google.
Krok 1: Czy zwiększa się widoczność strony w Google?
Widoczność możesz sprawdzić za pomocą darmowego narzędzia Google Search Console lub płatnego Senuto. W obu możesz zobaczyć na jakie słowa kluczowe strona się pojawia. Pamiętaj, że na początku wzrosty będą na dalszych pozycjach (TOP50 w Senuto), dopiero później zacznie przybywać fraz do TOP10.
Krok 2: Ruch na stronie
Widoczność powinna z czasem przekładać się na większy ruch i konwersje. Jeśli tak się nie dzieje, być może trendy wyszukiwań nie są rosnące w danym okresie (np. jeśli zaczynasz pozycjonować stronę z branży turystycznej po wakacjach, ruch pójdzie w dół).
Do sprawdzenia trendów wyszukiwań w skali roku przydatna jest strona Google Trends.
Jakość ruchu sprawdzisz darmowym narzędziem Google Analytics – w zakładce Pozyskiwanie / Cały ruch / Źródło/Medium sprawdzisz skąd przychodzi ruch, jaka część to ruch z pozycjonowania oraz w jaki sposób zachowują się użytkownicy na stronie. Zainstaluj cele – będziesz mógł mierzyć konkretną sprzedaż lub zapytania (kliknięcia w maila, w formularz).
Dobry freelancer czy agencja dostarcza regularne raporty, w których pokazuje widoczność i ruch na stronie. Jeśli brakuje wam jakichś danych lub nie do końca wszystko rozumiecie – koniecznie zwróćcie się z pytaniem. Dobry kontakt to lepsza współpraca i lepsze efekty.
Pamiętaj, że usługa pozycjonowania czasem może nie przynieść efektów. My mamy skuteczność na poziomie 98%. Dlatego jeśli nie widzisz pozytywnych skutków usługi – musisz mieć możliwość weryfikacji, czy na pewno wszystkie deklarowane działania zostały wdrożone.
Treść jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na lepsze pozycje w Google. Kiedyś zalecaliśmy 2-3 tysiące znaków na podstronę – ale w teraz każda strona wysoko wypozycjonowana ma treści. Musisz się czymś wyróżnić!
Każda podstrona musi mieć unikalny tekst, który nie może być skopiowany ani później powielany.
Polecamy narzędzie SurferSEO, które analizuje konkurencję w wyszukiwarce Google na dane słowo kluczowe. Jeśli np. chcesz pozycjonować się na „meble biurowe”, wpisujesz tę frazę do Surfera i dostajesz ogrom danych do porównania. Narzędzie pokazuje ilość treści, nasycenie słowami i frazami – ile jest w formie nieodmienionej, ile w odmienionej. Z tego możesz wyciągnąć wnioski lub skorzystać bezpośrednio z wytycznych podanych w przystępny sposób.
Bądź transparentny – nie obawiaj się konkurencji i dzielenia wiedzą. Czym więcej treści na stronie, tym więcej świadomych klientów!
Blog, aktualności, strefa wiedzy – każda branża ma coś do powiedzenia. Czym więcej strona ma treści, tym na więcej słów kluczowych może się pozycjonować. Dlatego blog jest świetnym źródłem słów kluczowych. Uważamy że najlepszym rozwiązaniem jest wdrożenie bloga jako podstrony, w ramach tej samej domeny. Dlaczego?
Jest to pytanie, które pojawia się najczęściej przy nowych biznesach. Rozpoczynasz nowy projekt i nie wiesz jak promować go w sieci? Naszym zdaniem najlepiej sprawdza się hybryda obu rozwiązań. Google Ads pozwala na szybkie pojawienie się w Google, z kolei pozycjonowanie wymaga czasu – efekty są po miesiącach lub nawet po roku.
Google Ads nie jest prostym narzędziem. Prawdą jest, że kampanię można uruchomić w kilka kliknięć, jednak warto poczytać i zaznajomić się dobrze z opcjami, zwłaszcza z dopasowaniem słów kluczowych – nie chcesz, aby Twoja firma z frazą „meble biurowe” wyświetlała się na „meble ikea”!
PRZYKŁAD Jeden z potencjalnych klientów działał sam od dłuższego czasu. Na Google Ads wydawał ok. 12 tys. zł miesięcznie. W trakcie audytowania jego konta odkryliśmy, że przy budżecie 4 tys. zł moglibyśmy osiągnąć znacznie lepsze wyniki.
WNIOSEK Optymalizacja jest najważniejsza. Google Ads jest potężnym narzędziem, które bardzo łatwo uruchomić, ale bez doświadczenia – łatwo też przepalić budżet.
W Silence! lubimy dzielić się wiedzą. Pomagamy, doradzamy, wyjaśniamy – nasi klienci otrzymują darmowe konsultacje. Na początku kryzysu związanego z COVID-19 rozmawialiśmy (online, telefonicznie) i pomagaliśmy w temacie marketingu internetowego. Jeśli cenisz dobrą współpracę – zapraszamy do kontaktu!
Dodaj komentarz