Osoby szukające informacji w sieci nie traktują wyników naturalnych jako reklamy, tylko odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Dlatego jeśli zadbasz o wysokie pozycje na najważniejsze frazy kluczowe dla Twojej firmy – możesz pozyskać cenny ruch, który zamieni się w klientów. Jeśli chcesz zaistnieć w Google – musisz skupić się na pozycjonowaniu.
Wolisz obejrzeć? Relacja z live'a poniżej:
Z dzisiejszego poradnika dowiesz się:
Jeśli chcesz, aby Twoja strona zaczęła być widoczna w Google – koniecznie siądź do lektury!
Aby Twoja strona znalazła się wysoko w rankingu, powinna być dostosowana do wytycznych Google, które zawarte są w poradnikach dla webmasterów. Jednak nie ma tam prostego przepisu na sukces – nikt nie wie ile jest czynników wpływających na widoczność. Wymogi Google są też raczej zbiorem dobrych praktyk, a nie narzuconym schematem działania.
Niezależnie od tego czy masz już stronę, czy dopiero ją projektujesz – musisz zacząć od analizy konkurencji w wynikach TOP10. Sprawdź jak wygląda architektura strony, jakie ma zakładki, ile ma treści na poszczególnych podstronach. Zwróć uwagę na to, w jaki sposób umieszcza słowa kluczowe w tekstach, a także na użyteczność. Dzięki temu będziesz wiedział, na jakim poziomie musi być Twoja strona.
Czym więcej wartościowych podstron z treścią, tym na większą liczbę słów kluczowych Twoja strona może się pozycjonować. Najlepszym rozwiązaniem jest osobna podstrona dla każdego produktu czy usługi – a na każdej powinna znajdować się rozbudowana treść. To właśnie dzięki treści robot Google jest w stanie zrozumieć o czym jest witryna – i przypisać ją do określonych słów kluczowych.
W pozycjonowaniu podstawą jest używanie takich słów w treści, które są jak najczęściej wyszukiwane przez użytkowników. Słowa kluczowe naturalnie umieszczaj w treści, ale też nie zapominaj o ulokowaniu ich w znacznikach title, nagłówkach oraz nazwach zakładek i kategorii.
Jeśli chcesz wiedzieć co wyszukują użytkownicy, wybierz kilka fraz związanych z Twoim biznesem i wrzuć je do dowolnego narzędzia z poniższej listy. Otrzymasz sugestie oraz liczby miesięcznych wyszukiwań. Dodatkowo nie tylko łatwo sprawdzisz poszczególne frazy, ale też wyeksportujesz całe listy. Planer Słów Kluczowych to narzędzie znajdujące się w Google Ads. Kiedyś dawało bardzo dokładne liczby wyszukiwań, jednak od jakiegoś czasu liczby te są ukrywane. Obecnie precyzyjne dane otrzymują wyłącznie użytkownicy prowadzący kampanie Google Ads – dla pozostałych wyniki są niedokładne. Jednak nadal jest to bardzo użyteczne narzędzie na początek. Każda podstrona może skutecznie pozycjonować się na ok. 5 fraz kluczowych (tzw. money keywords), które przynoszą największy ruch. Dlatego czym więcej podstron – tym więcej możliwości na widoczność w sieci. Dodatkowo, dzięki rozbudowanej treści, strona zaczyna się naturalnie pozycjonować na frazy wielowyrazowe, o których nawet nie myślałeś. Na rynku jest wiele gotowych systemów zarządzania treścią (CMS). I niemal każdą stronę można postawić na jednym z nich. My polecamy WordPressa – mnóstwo możliwości dostosowania, duże repozytorium wtyczek i baza wiedzy. Sam system jest prosty w użyciu i intuicyjny oraz pozwala na szybkie wprowadzanie zmian. Do WordPressa istnieje sporo wtyczek, które pomagają przy pozycjonowaniu. My korzystamy z Yoasta. Pomaga łatwo ustawić znaczniki meta, title, przekierować mało wartościowe strony tworzone automatycznie przez system. Nie obciąża też za bardzo strony. Dla sklepów internetowych też istnieją gotowe rozwiązania – m.in. PrestaShop, Shoper, WooCommerce. Pamiętaj, że jeśli zakupisz projekt strony, która będzie na autorskim systemie – możesz uzależnić się od agencji. Jeśli chcesz szybko wprowadzać wiele zmian (co jest kluczowe w początkowym etapie funkcjonowania strony), możesz natknąć się na hamulec w postaci wystawiania faktur za każdą zmianę. Dlatego preferujemy gotowe systemy CMS – nawet jeśli stronę wykona dla Ciebie firma zewnętrzna, będziesz w stanie samodzielnie nanosić zmiany. WAŻNE!
Strona musi być dobra zarówno pod kątem robotów wyszukiwarki jak i użytkownika. Jeśli jesteś dopiero na etapie tworzenia strony swojej firmy – współpracuj z pozycjonerem od samego początku. Cały proces optymalizacji technicznej oraz sporządzenia treści powinien zostać zakończony jeszcze przed wystartowaniem nowej witryny. Niestety, sporo agencji tworzących strony internetowe zapomina o zoptymalizowaniu ich pod SEO. Przykład 1.
Byliśmy od samego początku przy zmianie witryny, na bieżąco audytowaliśmy nową stronę. Po zmianie w ciągu tygodnia widoczność zwiększyła się dwukrotnie. Przykład 2.
Klient zmienił stronę bez zwracania uwagi na SEO – od razu widoczność poszybowała w dół. Przywrócono starą stronę, a my pracowaliśmy w tle nad nową. Treść na stronie musi być oryginalna. Nie może być kopiowana z żadnej innej strony. Częstym błędem jest powielanie opisów produktów ze strony producenta lub na własnych aukcjach w Allegro. Splagiatowana treść znacznie obniża wartość strony, co jest zwłaszcza utrudnieniem na początku działania witryny. WAŻNE!
Treść umożliwia rankowanie w Google na słowa, które się w niej znajdują – bez treści niemożliwe jest więc pozycjonowanie. O czym powinna być treść? Na pewno nie może być sztuczna – powinna zachęcać do zakupu, angażować, mówić o produktach czy sposobach użytkowania. Czyli powinien być tutaj zawarty opis marketingowy, w którym w naturalny sposób zostaną umieszczone słowa kluczowe. Ile powinno być treści? Kiedyś zalecaliśmy, aby na każdej pozycjonowanej podstronie znajdowało się około 2000-3000 znaków ze spacjami. Dziś wszystko zależy od branży i konkurencji. Są kategorie w których wystarczy około 400 słów, ale są też takie, gdzie musisz umieścić nawet ponad tysiąc wyrazów! Do analizy treści konkurencji przyda się narzędzie SurferSEO albo wtyczka do przeglądarki SEO Quake. Dzięki nim możesz sprawdzić liczbę treści, słowa kluczowe czy nagłówki. Wiemy już, że czym więcej wartościowych podstron z treścią, tym większy potencjał pod kątem słów kluczowych. Dlatego blog jest bardzo użyteczny pod tym kątem. Systematyczne publikowanie treści wzmacnia Twój wizerunek jako eksperta, dodatkowo wzmacnia pozycjonowanie. Jeśli zadbasz o linkowanie wewnątrz postów do produktów związanych z treścią – zadbasz o lejek sprzedażowy i możesz skutecznie nakierować ruch na podstrony produktowe. Nie wiesz o czym pisać? Spróbuj odpowiedzieć na pytania, które się pojawiają na etapie sprzedaży. Dzięki temu możesz takie artykuły wykorzystać na różne sposoby – zarówno do rankowania w Google na popularne pytania, jak i pod kątem sprzedażowym – kierować na niego użytkowników na etapie sprzedaży, czy wykorzystać w newsletterach. Czym więcej wartościowych linków prowadzących do witryny, tym Google uznaje tę stronę za bardziej wartościową. A to sprawia, że jest wyżej w rankingu na większą liczbę słów kluczowych. Wokół zdobywania linków namnożyło się wiele mitów i obostrzeń. Według wytycznych Google, prowadzące do Twojej strony linki muszą być naturalne, tj. umieszczone przez użytkowników w celu podzielenia się wiedzą. Link musi w czymś pomagać użytkownikowi, rozwijać temat. Sztuczne pozyskiwanie linków może być uznane za działanie spamerskie. Ale! Nie ma co się tego obawiać – linki są paliwem do pozycjonowania. Dobrą metodą jest obserwacja konkurencji. Sprawdź skąd mają linki. Da Ci to wskazówkę na temat tego, w jakich portalach warto szukać ofert i jaki rodzaj linków działa w danej branży. Zachowaj jednak zdrowy rozsądek – bo zdarza się, że witryny, które mają linki ze stron spamerskich są na najwyższych pozycjach. WAŻNE!
Zdobywanie linków musi działać równolegle z optymalizacją działań na stronie. Sam link-building lub samo pisanie treści – nie wystarczy na osiągnięcie najwyższych pozycji. To jak szybko pojawią się efekty pozycjonowania zależy przede wszystkim od branży i konkurencji. Niekiedy na pierwsze efekty wystarczy poczekać kilka tygodni, jednak czasem trzeba czekać pół roku czy nawet rok. Nie jest to proces jednorazowy – cały czas musisz pilnować widoczności, sprawdzać konkurencję, reagować na zmiany rynku i aktualizacje algorytmów wyszukiwarki. Google to monopol – musisz to sobie uświadomić i dostosować pod to swoją stronę. Co jakiś czas algorytm przechodzi większą aktualizację, która może z dnia na dzień obniżyć lub podwyższyć pozycje Twojej strony. U nas po najnowszej aktualizacji wielu klientów poszło w górę – jednak czasem zdarzają się spadki i wtedy trzeba szukać nowych pomysłów na optymalizację. Jeśli współpracujesz blisko z agencją SEO, masz możliwość wprowadzania szybkich zmian, reagowania na sytuację rynkową. Pozycjonowanie to proces, nad którym trzeba cały czas pracować – raz wykonana porządna optymalizacja nie jest gwarancją sukcesu. Jeśli nic nie będziesz robić na swojej stronie – konkurencja Cię w końcu przegoni. SEO to ciągła walka nad wysokimi pozycjami. Jesteś zainteresowany współpracą? Zobacz co możemy dla Ciebie zrobić!
Obecnie coraz więcej osób wyszukuje frazy długie, wielowyrazowe i precyzyjne. Tym samym zmniejsza się wolumen wyszukiwań prostych fraz jednowyrazowych. Jedną z przyczyn jest rosnąca popularność wyszukiwania głosowego. Jakie narzędzia przydadzą Ci się przy ustalaniu słów kluczowych?
3. Na jakim systemie postawić stronę?
Samodzielnie czy z agencją?
Buduj nową stronę z agencją SEO
4. Pisanie treści na stronę – pamiętaj o SEO i o użytkowniku
Blog na stronie a SEO
Wiele osób boi się bloga na swojej stronie. Jednak nie musi to być koniecznie sekcja o tym tytule. Równie dobrze nadadzą się „Aktualności”, „Poradnik”, „Strefa Wiedzy” – dowolne miejsce, w którym sukcesywnie będziesz dodawać wartościową treść. Możesz pisać ją samodzielnie lub z pomocą copywritera. 5. Zdobywanie linków do strony = wzmacnianie autorytetu całej strony
Jeden dobry link jest wart dużo więcej niż kilkadziesiąt śmieciowych. Linki ze stron spamerskich mogą wręcz obniżyć autorytet strony i na jakiś czas zablokować jej progres w pozycjonowaniu. Więc nie kupuj paczek linków z Allegro czy OLX. Nie tędy droga. Sposoby zdobywania linków na start
Patrz na link-building konkurencji
6. Optymalizacja, treści, linki – i co dalej?
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Dodaj komentarz