Silence! ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085 668 518 537 info@silence.pl

 

- Dlaczego pozycjonerzy narzekają, że wiele stron nie nadaje się do pozycjonowania ze względu na zbyt małą ilość znajdujących się na nich tekstów? Jaki to ma związek z pozycjonowaniem?

- Chodzi o roboty wyszukiwarek. Kiedy te wędrują po sieci, odwiedzając kolejne strony www, zwracają uwagę m.in. na teksty umieszczone w poszczególnych portalach. Najważniejsza jest strona główna, jeśli bowiem okaże się, że nie ma na niej żadnego tekstu (lub jeśli jest go za mało) roboty uznają, że „nie jest ciekawa” i szybko ją opuszczają (nawet wtedy, gdy kierują na nią wysokiej jakości linki umieszczone w sieci). A to oznacza, że taka witryna z pewnością nie znajdzie się na wysokim miejscu listy wyników wyszukiwania...

W pracy pozycjonera

Pozycjoner swoją pracę zaczyna od szczegółowego przejrzenia strony www – zwraca przy tym uwagę na poszczególne jej elementy, wśród których kluczowe znaczenie ma ilość tekstu umieszczonego na kolejnych podstronach i stronie głównej. Musisz bowiem pamiętać, że roboty wyszukiwarek nie widzą obrazów, dlatego nawet najbardziej nowoczesna strona – przygotowana np. na bazie flasha – nie będzie miała szans, żeby znaleźć się na wysokiej pozycji listy wyszukiwania. Co więc zrobić?

Powinieneś postawić na treści. W głównej mierze musisz skupić się na stronie głównej, którą w pierwszej kolejności odwiedzają zarówno roboty, jak i użytkownicy – jeśli ta strona spodoba się odwiedzającym, najprawdopodobniej przejrzą również kolejne jej podstrony.

Skąd wziąć teksty?

Przede wszystkim musisz pamiętać, że teksty, które umieścisz na swojej stronie www, muszą być oryginalne i niepowtarzalne – jeśli nie zostaną napisane specjalnie dla Twojego serwisu, a zostaną skopiowane z innej witryny, narazisz się na duplicate content (a to może wiązać się nawet z karą np. od Google'a). Nie oszukujmy się jednak. Jeśli Twoja strona liczy kilkadziesiąt podstron, to sam z pewnością nie będziesz w stanie uzupełnić jej tekstem (szczególnie odpowiedniej długości, a więc liczącym około 2 000 znaków wraz ze spacjami). Możesz zlecić to pracownikowi, jednak jeśli ten nie specjalizuje się w tworzeniu tekstów do sieci, może się okazać, że nie będzie w stanie zrobić tego prawidłowo. Jak rozwiązać tę sytuację? Możesz zgłosić się do firmy oferującej profesjonalny copywriting lub zamówić tekst na jeden ze specjalnie ku temu stworzonych platform dostarczających teksty m.in. na potrzeby SEO.

Jak wybierać?

Zanim zdecydujesz się zamówić treści na swoją stronę www, powinieneś sprawdzić, w jakiego rodzaju tekstach specjalizuje się wybrana przez Ciebie agencja bądź z jakich treści znana jest wybrana platforma. Jeśli potrzebujesz np. opisów do swojego sklepu internetowego, natomiast dani specjaliści umieścili na swojej stronie informację, że najlepiej radzą sobie z przygotowywaniem tekstów eksperckich i content marketingowych, nie powinieneś zamawiać u nich treści do swojego serwisu.

Kolejną sprawą jest sprawdzenie opinii innych klientów na temat zrealizowanych wcześniej zleceń. Jeśli okaże się, że część zleceń nie została wykonana zadowalająco (miały miejsce kłopoty np. z jakością tekstów czy z terminem ich realizacji), z taką firmą nie powinieneś podejmować współpracy.

Zamawiając tekst, zwróć uwagę na:

  • jakość treści,
  • opinie klientów o firmie,
  • a także terminy realizacji zleceń.

Zanim zlecisz napisanie teksów na wszystkie podstrony swojej witryny, możesz na próbę poprosić o przygotowanie jednego tekstu. W ten sposób będziesz w stanie sprawdzić jakość treści (zgodność z tematem, styl, poprawność językową itp.) oraz terminowość wykonania zlecenia. Może się bowiem okazać, że mimo wysokiej jakości przygotowywanych materiałów termin realizacji nie jest zgodny z umową, a to zdecydowanie obniża wartość usługi.

Co jest ważne?

Pamiętaj, że treści publikowane na Twojej stronie www powinny przedstawiać wysoką wartość – zarówno dla robotów wyszukiwarek, jak i dla użytkowników. Jeśli więc zdecydujesz się na zamówienie tekstów w firmie zewnętrznej, powinieneś wiedzieć, że zwracasz się o pomoc do specjalistów, którzy specjalizują się w pisaniu do sieci np. na potrzeby SEO. Żeby jednak tak się stało, zanim podpiszesz umowę, powinieneś dokładnie sprawdzić ich kompetencje.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar

Najnowsze wpisy na blogu

Szybkość ładowania strony a SEO

  Jednym z często wymienianych czynników mających wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania jest szybkość ładowania strony. Niejednokrotnie słyszałem, że wolno ładująca się strona nie ma szans na (…)

Więcej

Bloger na Facebooku – porady dla stawiających pierwsze kroki w blogosferze

Decydując się na założenie bloga, na pewno chcesz, żeby ludzie go odwiedzali. Jednak aby tak się naprawdę stało, musisz poinformować potencjalnych czytelników o jego istnieniu – nawet najlepsze treści (…)

Więcej

Lokale gastronomiczne na Facebooku i Instagramie – jak zrobić to dobrze?

Prowadzisz lokalną restaurację/bar/kawiarnię? Chcesz poszerzyć grono swoich klientów? Budować świadomość marki wśród lokalnej społeczności? Na bieżąco informować o wydarzeniach i promocjach? Najlepszą (…)

Więcej

Skuteczna promocja w sieci dla branży deweloperskiej

Skąd czerpią informacje o ofertach mieszkaniowych osoby w wieku powyżej 30 lat – czyli główna grupa odbiorcza dla branży deweloperskiej? Oczywiście z Internetu, który najczęściej jest również pierwszym (…)

Więcej

Silence!

Biuro: ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085  Telefon: 668 518 537E-mail: info@silence.pl