Dzisiaj będzie o cechach, jakie powinien posiadać dobry artykuł ekspercki oraz o tym, jakie korzyści może przynieść stworzenie strategii działań pozycjonerskich uzupełnionej o tego typu treści.
Jakie cechy powinien posiadać dobry artykuł ekspercki?
Unikalność i precyzja
Zanim zaczniesz pisać, musisz odpowiedzieć sobie na kilka pytań: po co ma powstać tekst? co chcę w nim przekazać? dla kogo piszę? Po pierwsze – tekst ekspercki powinien być napisany z myślą o konkretnym, wcześniej wybranym portalu (nie może być dodatkowo publikowany w żadnym innym miejscu). Po drugie – musisz go skonstruować w taki sposób, żeby zainteresować wybraną grupę czytelników – niezbędne jest więc wcześniejsze „zbadanie terenu”. Wreszcie po trzecie – musisz się zastanowić, w jaki sposób sprawić, żeby Twoje stanowisko wpłynęło na życie odbiorców tekstu.
Wysoka jakość
W artykule eksperckim nie możesz jedynie „prześlizgnąć się” po temacie – w końcu z założenia jego autorem jest specjalista w danej dziedzinie. Twoim zadaniem jest więc nie tylko podzielenie się z czytelnikami swoją wiedzą, ale też przekazanie im informacji, które wpłyną na nich w konkretny sposób, np. wyjaśnią ważne zagadnienie, rozwieją wątpliwości, czy otworzą oczy na pewne kwestie. Pamiętaj, że tekst ekspercki jest nie tylko Twoją wizytówką, ale też wizytówką firmy, która się pod nim podpisuje.
Link
Artykuł ekspercki to nie miejsce na jawną reklamę firmy, w której pracujesz czy oferowanych przez nią usług lub produktów. Jedyną formą promocji może być tutaj link prowadzący do wybranej strony www (najczęściej jest to link z anchorem brandowym, np.Go!Social), który dołączany jest do artykułu obok nazwisku autora.
Korzyści
Podstawową cechą, jaka różni tekst ekspercki od artykułu sponsorowanego, jest to, że za treści eksperckie redakcje ani wydawcy NIE PŁACĄ swoim autorom. Znika więc nakaz umieszczania przy takiej publikacji dopisku „tekst sponsorowany”. Nie mogę jednak zaprzeczyć, że autorzy za swoje trudy otrzymują pewną... nagrodę – otóż jest to możliwość zaprezentowania się szerokiemu gronu odbiorców za pośrednictwem portalu, który w danym środowisku branżowym cieszy się dobrą opinią. Korzyści są jednak obopólne. Co w takim razie zyskują wydawcy? Wartościowy tekst, który ma szansę zainteresować ich czytelników.
Treści eksperckie a pozycjonowanie
Tworzenie artykułów eksperckich jest podstawą działań content marketingowych. Dodam jednak, że coraz częściej wykorzystują je też pozycjonerzy – uzupełniając o nie strategie działania, które tworzą dla swoich klientów. Dlaczego? Kluczem do rozwiązania tej zagadki jest link, który dołączany jest zwykle do danego tekstu eksperckiego. Ten odnośnik (niezależnie od tego czy follow, czy nofollow) charakteryzuje się zwykle wysoką jakością. A to ze względu na to, że sieć internetowa, a właściwie Google lubi dostawać dużo, wartościowych treści. Jeśli więc dany portal publikuje dobrej jakości, unikalne teksty (w tym treści eksperckie), to roboty wspomnianej wyszukiwarki darzą go zaufaniem, a co za tym idzie umieszczają go wyżej w wynikach wyszukiwania (oczywiście mówiąc prosto i skrótowo). Jeśli link do strony, nad którą „pracuje” pozycjoner zostanie umieszczony w takim wartościowym serwisie, to pozycja danej witryny również ma szansę pójść w górę.
Teksty eksperckie pozostają w sieci na zawsze, co jest kolejnym argumentem dla pozycjonerów. Jeśli bowiem link będzie przedstawiał wysoką wartość, a jednocześnie będzie zawsze istniał w sieci, to pozycja strony www, nad którą pracują, będzie wzmocniona – oczywiście jest to proces długoterminowy, jednak o bardzo dużym znaczeniu.
Jak uchronić się od błędów?
Jak już wcześniej wspomniałam, treści eksperckie cieszą się w sieci coraz większą popularnością, a duża rzesza specjalistów zaczyna wieszczyć im świetlaną przyszłość. Musisz jednak wiedzieć, że źle przygotowany tekst, może przynieść więcej szkody niż pożytku. Dlatego jeśli zdecydujesz się spróbować swoich sił w przygotowywaniu artykułów eksperckich, powinieneś wziąć pod uwagę powyższe wskazówki – dzięki nim masz dużą szansę wystrzec się najczęściej popełnianych błędów.
Dodaj komentarz