Żródło zdjęcia: blog.scoop.it
Po raz pierwszy reklamy w Google+ pojawiły się na początku grudnia zeszłego roku. Zostały wtedy udostępnione jedynie wąskiej grupie firm, które posiadały swoje profile w serwisie. 16 kwietnia to się jednak zmieniło – obecnie każda firma, której strona posiada więcej niż 1000 obserwatorów i włączoną opcję udostępniania rekomendacji, może promować swoje posty za pośrednictwem +Posts Ads.
Źródło zdjęcia: adwords.blogspot.co.uk
Jak działają reklamy?
Promować można właściwie wszystko (wpis tekstowy, zdjęcie, film a nawet zaproszenie do Hangoutu) – warunek jest jeden – wybrane treści muszą być ściśle związane z tematyką strony reklamodawcy – w końcu to wyłącznie swoje posty może on zmieniać w reklamy. Najważniejsze jest jednak to, że +Posts Ads nie zajmują dodatkowego miejsca w serwisie, bo promocji mogą zostać poddane wyłącznie treści już istniejące – w ten sposób interfejs Google+ pozostaje nieskalany 😉
Co można zyskać?
Za pośrednictwem +Posts Ads można nie tylko znacznie rozszerzyć zasięg wybranych postów i zyskać nowych obserwatorów, ale też zwiększyć zaangażowanie użytkowników na swojej stronie.
Jak się rozliczać?
Reklamodawcy płacą wyłącznie za zaangażowanie użytkowników (m.in. dołączenie strony do kręgów, czy dołączenie do spotkania Hangout), a nie za liczbę wyświetleń promowanych postów – co zdecydowanie przemawia na ich korzyść.
Mimo że na pierwszy rzut oka wszystko wygląda całkiem dobrze, to jednak poczekajmy na opinię firm, które zdecydują się skorzystać z nowych możliwości promocji, jakie oferuje zespół z Mountain View.
Dodaj komentarz