Silence! ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085 668 518 537 info@silence.pl

Decydując się na założenie bloga, na pewno chcesz, żeby ludzie go odwiedzali. Jednak aby tak się naprawdę stało, musisz poinformować potencjalnych czytelników o jego istnieniu – nawet najlepsze treści pozostaną w szufladzie, jeśli nikt oprócz autora nie będzie o nich wiedział. W tym artykule poznasz kilka skutecznych metod, które pomogą Ci poinformować internautów o nowopowstałym blogu. Skupię się przy tym na działaniach prowadzonych na Facebooku, ponieważ jest to medium dające duże szanse na to, aby trafić do szerokiego grona potencjalnych czytelników.

Twój blog na Facebooku – fanpage

Na początek pamiętaj, żeby rozdzielić profil prywatny od blogowego. To bardzo ważne, ponieważ prowadzenie fanpage’a nie polega wyłącznie na wrzucaniu linków do treści dostępnych na Twoim blogu.  A z drugiej strony Twoi czytelnicy niekoniecznie będą chcieli oglądać wrzucone przez Ciebie zdjęcia z wakacji czy imprez, które nie będą łączyć się z treścią bloga.

Założyć fanpage to jedno, jednak regularnie go prowadzić, to już coś zupełnie innego. Na początku dobrze jest przygotować sobie plan publikacji. Co w nim zawrzeć? Przede wszystkim daty publikacji poszczególnych postów oraz ich tematykę i ogólny zarys. Dzięki temu będziesz wiedzieć, co chcesz przekazać swoim czytelnikom i będziesz mógł zaplanować sobie z góry czas, jaki w danym miesiącu poświęcisz na publikacje.

Ważne jest to, aby nie wszystkie posty były linkami do bloga. Algorytm Facebooka jest bardzo wybredny, a to czego nie lubi to kierowanie użytkowników kanału do zewnętrznych miejsc sieci. Pamiętaj więc, żeby zaplanować posty zróżnicowane – nie wszystkie odsyłające na zewnątrz. Niech część z nich będzie prowokować do dyskusji na samym Facebooku. Im więcej komentarzy pojawi się pod Twoim postem, tym większe uzyska on zasięgi – a to jest to, na czym powinno Ci zależeć.

Warto dodawać np. posty z autentycznymi zdjęciami zrobionymi tuż przed samą publikacją – takie wpisy podobają się algorytmowi, dlatego daje im on zwykle fory przed innego rodzaju publikacjami. Może to być Twoje zdjęcie podczas czytania książki lub w sytuacji, która odnosi się do poruszanego przez Ciebie tematu wpisu.

Twój blog na Facebooku – pokaż się innym!

Jeśli chcesz zbudować aktywną społeczność zgromadzoną wokół Twojego bloga, dobrze jest nie tylko prowadzić własny fanpage, ale także odwiedzać fanpage’e należące do innych blogerów. Po co? Na pewno już zaważyłeś – a jeśli nie, to niebawem to się stanie – że jeśli chcesz, żeby ktoś komentował wpisy u Ciebie, to dobrze jest odwiedzić blog kogoś innego i tam zostawić po sobie ślad – najlepiej w postaci komentarza właśnie. W ten sposób dajesz coś od siebie i ktoś inny, widząc Twoje zaangażowanie, zrobi to samo dla Ciebie. Co więcej, taki wpis z pewnością zobaczy nie tylko właściciel bloga, ale też osoby, które go odwiedzają, jest więc szansa, że te osoby zawitają także do Ciebie. Podobnie ta zasada działa na Facebooku, z tym że MUSISZ tu pamiętać, żeby komentować zawsze z profilu blogowego. Dzięki temu każdy kto zobaczy Twój komentarz, jednym kliknięciem będzie mógł przenieść się na Twój fanpage.

Dołączaj do grup tematycznych na Facebooku! To może być dla Ciebie inspiracją nie tylko jeśli chodzi o tematy na nowe treści, ale także miejsca do odwiedzenia. Co więcej, możesz budować swój wizerunek oraz wizerunek swojej marki w oczach grupy ludzi o podobnych do Twoich zainteresowaniach. Musisz bowiem wiedzieć, że do grup można dołączać tylko z profili prywatnych, nie zaś przez fanpage’e. W takich grupach możesz też co jakiś czas wrzucać linka do siebie. Pamiętaj jednak, żeby nie dodawać takich samych postów w tym samym czasie w kilku grupach o tej samej tematyce, bo najprawdopodobniej zostanie to potraktowane jako SPAM. Może się też okazać, że w ten sposób łamiesz regulamin jakiejś grupy, co będzie skutkowało wyrzuceniem Cię z danej społeczności. Członkowie poszczególnych grup mogą się też powtarzać, a to oznacza, że nie będą zadowoleni z tego, że ich ulubione grupy traktujesz taśmowo, co z kolei może skutkować ich krytycznym spojrzeniem nie tylko na Ciebie, ale także na Twojego bloga…

Dołączaj też do grup skierowanych typowo do blogerów, ponieważ możesz tam znaleźć wiele ciekawych blogów, których w przyszłości możesz zostać stałym bywalcem. Tam też nawiązują się przyjaźnie między blogerami. Co więcej, blogerzy pomagają sobie wzajemnie i takie grupy to odpowiednie miejsca do tego, żeby dowiedzieć się czegoś nowego o blogosferze i prowadzeniu bloga.

Powinieneś też wiedzieć jeszcze jedną znaczącą rzecz. Każdy członek grupy, który nie wyłączy powiadomień i obserwacji, będzie widział posty dodane do grupy na swojej tablicy aktualności. Oznacza to zwykle większe zasięgi danego posta i szansę dotarcia do większej liczby osób.

Twój blog na Facebooku – płatne działania

Czy na samym początku warto inwestować pieniądze w reklamy płatne? Zdania w tej kwestii są podzielone, ja jednak polecam to rozwiązanie. Nie mówię, że należy od razu płacić 1000 zł miesięcznie, ale z pewnością warto nie pozostawiać wszystkiego przypadkowi.

Szczególnie na początku może Ci się przydać reklama do rozkręcenia profilu. Możesz pokusić się np. o reklamę na tzw. polubienia fanpage’a, która przyniesie Ci nowych użytkowników, lub też skupić się na promocji poszczególnych postów (lepiej nie za pośrednictwem guzika PROMUJ POST, ponieważ ograniczysz w ten sposób możliwości swojej reklamy), dzięki czemu będziesz budować zasięgi i szukać osób autentycznie zainteresowanych poruszanymi przez Ciebie kwestiami. Nie jestem w stanie określić, co lepiej dla Ciebie zadziała, wszystko wyjdzie w czasie – nie bój się jednak testować różnych rozwiązań.

Wszystko po kolei!

Pamiętaj, że nawet najciekawszy blog z wysokiej jakości treściami nie obroni się, jeśli nikt o nim nie będzie wiedzieć. Facebook to kanał, z którego codziennie korzysta miliony ludzi na całym świecie, dlatego ma dla Ciebie duży potencjał. Zresztą podobnie jak inne social media – pamiętaj jednak, żeby zaczynać swoją przygodę małymi kroczkami i nie rozgrzebywać wszystkiego od razu, ponieważ później może się okazać, że za dużo wątków zostało rozpoczętych, żeby wszystkie je kontynuować. Właśnie dlatego na początek polecam Facebooka, który cały czas cieszy się w Polsce największą popularnością.

Masz pytania? Napisz do nas.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar

Najnowsze wpisy na blogu

Szybkość ładowania strony a SEO

  Jednym z często wymienianych czynników mających wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania jest szybkość ładowania strony. Niejednokrotnie słyszałem, że wolno ładująca się strona nie ma szans na (…)

Więcej

Bloger na Facebooku – porady dla stawiających pierwsze kroki w blogosferze

Decydując się na założenie bloga, na pewno chcesz, żeby ludzie go odwiedzali. Jednak aby tak się naprawdę stało, musisz poinformować potencjalnych czytelników o jego istnieniu – nawet najlepsze treści (…)

Więcej

Lokale gastronomiczne na Facebooku i Instagramie – jak zrobić to dobrze?

Prowadzisz lokalną restaurację/bar/kawiarnię? Chcesz poszerzyć grono swoich klientów? Budować świadomość marki wśród lokalnej społeczności? Na bieżąco informować o wydarzeniach i promocjach? Najlepszą (…)

Więcej

Skuteczna promocja w sieci dla branży deweloperskiej

Skąd czerpią informacje o ofertach mieszkaniowych osoby w wieku powyżej 30 lat – czyli główna grupa odbiorcza dla branży deweloperskiej? Oczywiście z Internetu, który najczęściej jest również pierwszym (…)

Więcej

Silence!

Biuro: ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085  Telefon: 668 518 537E-mail: info@silence.pl