Silence! ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085 668 518 537 info@silence.pl

 

Jednym z często wymienianych czynników mających wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania jest szybkość ładowania strony. Niejednokrotnie słyszałem, że wolno ładująca się strona nie ma szans na osiągnięcie najwyższych pozycji w Google. Dziś chciałbym pokazać przykład strony, która przez niemal miesiąc ładowała się bardzo wolno. Jak to wpłynęło na pozycje w wyszukiwarce Google?

Jedna z naszych stron internetowych (wieloletni staż w sieci, wysoko pozycjonowana w Google, odwiedzana miesięcznie przez 2-3 tysiące użytkowników), nagle przestała szybko się ładować. Konkretnie, czas jej ładowania przez kilka tygodni wynosił od 6-20 sekund, co dla zwykłego użytkownika Internetu jest wiecznością. W Silence zalecamy, aby strony ładowały się do 2-3 sekund i nie były cięższe niż 2-3MB. W przypadku tej strony niedopatrzenie trwało przez prawie miesiąc i było spowodowane złymi ustawieniami w WordPress.

Narzędzie Google Page Speed Test pokazywało wynik szybkości na poziomie 9-11.:

Zwiększony czas  ładowania strony można zauważyć też na poniższym wykresie z Google Search Console:

Jak widać na powyższym wykresie, od początku listopada czas ładowania strony oscylował między 6-20 sekund. Innymi słowy, robot potrzebował tyle czasu, by ją skutecznie pobrać.

Biorąc pod uwagę powszechną opinię, po tak długim okresie czasu wydawałoby się, że liczba zaindeksowanych stron może spaść, a pozycje tej strony diametralnie spadną.

No to sprawdźmy.

Wykres ilości zaindeksowanych podstron:

Wykres ilości wyświetleń i kliknięć strony w wynikach wyszukiwania Google:

Wykres widoczności w Senuto:

Powyższe wykresy wyraźnie wskazują, że przez miesiąc, wynik wyszukiwania dla tej strony nie zmienił się. W Google Analytics ruch w październiku był nawet wyższy o 15% niż miesiąc wcześniej, a na najbardziej wartościową frazę, która przynosi tej stronie najwyższy ruch, strona zmieniła pozycję z 8 na… 6.

Czy to oznacza, że teraz należy strony spowalniać zamiast przyspieszać? Nie. Pod kątem pozycji strony w wyszukiwarce, Google bierze pod uwagę około 200. I szybkość ładowania strony jest jednym z nich. Jak widać - w przypadku tej strony - nie jest to najbardziej znaczący czynnik.

Ten przykład to dobry komunikat dla tych wszystkich, którzy twierdzą, że bez szybko ładującej się strony, nie da się osiągnąć najwyższych pozycji. Okazuje się, że tak nie jest. Niejednokrotnie spotkałem się z sytuacją, że na najwyższych pozycjach były strony, które w Google Page Speed Test osiągały wyniki „na czerwono”.

Na stronę internetową należy patrzeć kompleksowo i przy optymalizacji strony wziąć pod uwagę wiele elementów. W Silence podczas audytu strony pod kątem SEO analizujemy 44 elementy techniczne (na moment pisania tego artykułu). A do tego należy też doliczyć linkbuilding, czyli zdobywanie linków.

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar

Najnowsze wpisy na blogu

Szybkość ładowania strony a SEO

  Jednym z często wymienianych czynników mających wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania jest szybkość ładowania strony. Niejednokrotnie słyszałem, że wolno ładująca się strona nie ma szans na (…)

Więcej

Bloger na Facebooku – porady dla stawiających pierwsze kroki w blogosferze

Decydując się na założenie bloga, na pewno chcesz, żeby ludzie go odwiedzali. Jednak aby tak się naprawdę stało, musisz poinformować potencjalnych czytelników o jego istnieniu – nawet najlepsze treści (…)

Więcej

Lokale gastronomiczne na Facebooku i Instagramie – jak zrobić to dobrze?

Prowadzisz lokalną restaurację/bar/kawiarnię? Chcesz poszerzyć grono swoich klientów? Budować świadomość marki wśród lokalnej społeczności? Na bieżąco informować o wydarzeniach i promocjach? Najlepszą (…)

Więcej

Skuteczna promocja w sieci dla branży deweloperskiej

Skąd czerpią informacje o ofertach mieszkaniowych osoby w wieku powyżej 30 lat – czyli główna grupa odbiorcza dla branży deweloperskiej? Oczywiście z Internetu, który najczęściej jest również pierwszym (…)

Więcej

Silence!

Biuro: ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085  Telefon: 668 518 537E-mail: info@silence.pl