Silence! ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085 668 518 537 info@silence.pl

Źródło zdjęcia: samsonmedia.net

John Mueller (Webmaster Trends Analyst) za pośrednictwem swojego profilu w portalu Google+ ogłosił, że stopniowo z wyników wyszukiwania Google będą znikały miniaturowe zdjęcia autorów poszczególnych publikacji oraz informacje o tym, ile osób obserwuje ich profile w kanale społecznościowym należącym do firmy z Mountain View.

Do tej pory wyglądało to w sposób następujący:

Authorship

Źródło grafiki: Google.com

Mowa o likwidacji Google Authorship, który został wprowadzony dość niedawno i według wielu miał realny wpływ na klikalność wyników wyszukiwania. John Mueller zaprzeczył jednak temu, twierdząc, że CTR linków ze zdjęciami i tych bez zdjęć była bardzo podobna, dlatego zapowiadane zmiany nie będą miały większego wpływu na odwiedzalność poszczególnych stron. Są one natomiast wprowadzane wyłącznie po to, aby ujednolicić wizualną stronę listy wyników wyszukiwania Google dla różnych urządzeń.

Czy aby na pewno?

W końcu niejeden z nas zauważył wzrost klikalności w link opatrzony zdjęciem oraz fakt, że miało to wpływ na pozycję jego strony w wynikach wyszukiwania. Opinia przedstawiona więc przez przedstawiciela Google jest nieco sprzeczna z obserwacjami... W każdym razie zapowiadane zmiany zostaną wprowadzone w życie w najbliższym czasie, a na to nie mamy żadnego wpływu 😉

Najnowsze wpisy na blogu

Lokale gastronomiczne na Facebooku i Instagramie – jak zrobić to dobrze?

Prowadzisz lokalną restaurację/bar/kawiarnię? Chcesz poszerzyć grono swoich klientów? Budować świadomość marki wśród lokalnej społeczności? Na bieżąco informować o wydarzeniach i promocjach? Najlepszą (…)

Więcej

Skuteczna promocja w sieci dla branży deweloperskiej

Skąd czerpią informacje o ofertach mieszkaniowych osoby w wieku powyżej 30 lat – czyli główna grupa odbiorcza dla branży deweloperskiej? Oczywiście z Internetu, który najczęściej jest również pierwszym (…)

Więcej

Prowadzisz kampanię Google AdWords? Sprawdź jakie elementy możesz zoptymalizować!

Realizując kampanię reklam płatnych w Google już na samym początku powinniśmy jasno określić, co będzie jej zadaniem. Możliwości jest wiele. Reklama AdWords często oprócz funkcji sprzedażowej, spełnia (…)

Więcej

Planujesz kampanię w Google lub na Facebooku? Postaw na strategię!

Chcesz promować swoje produkty lub usługi w Internecie? Zamierzasz prowadzić działania oparte na reklamach, które będą wyświetlane w Google lub na Facebooku? Wybierasz to rozwiązanie dlatego, iż w (…)

Więcej

Silence!

Biuro: ul. Mickiewicza 29, Katowice 40-085  Telefon: 668 518 537E-mail: info@silence.pl