Wynająłeś profesjonalistów? Nie działaj na własną rękę!


AUTOR: Grzegorz Skiera / OPUBLIKOWANO: 14.07.2014 / KATEGORIA: Pozycjonowanie

Zarówno optymalizacja strony, jak i proces jej pozycjonowania to tematy w praktyce wymagające wiedzy i doświadczenia.

Osoba nie znająca zasad, jakimi należy kierować się podczas działań mających na celu podniesienie pozycji strony w wynikach wyszukiwania, może poprzez swoje działania narobić więcej szkód, niż przynieść pożytku. Jeśli Ty sam jesteś taką osobą, zgłoś się o pomoc do profesjonalistów i cierpliwie czekaj na efekty ich pracy. Nie działaj na własną rękę, ponieważ może się okazać, że sam sobie zrobiłeś krzywdę... 😉

Katastrofa na życzenie

Wynajmując agencję SEO i zlecając jej określone działania, musisz być przekonany co do ich skuteczności. Nie może być bowiem tak, że zniechęcony brakiem widocznych efektów, sam przystąpisz do działania i tym sposobem oni będą pracować sobie, a Ty sobie...

Pomyśl o takie sytuacji:

Pewien przedsiębiorca chciał, żeby strona jego firmy znalazła się w pierwszej 5 wyników wyszukiwania Google. Wynajął więc agencję SEO, która miała dla niego ten cel osiągnąć. Minął pierwszy tydzień, potem kolejny, za nim jeszcze jeden, a w jego opinii efekty wciąż nie były tak atrakcyjne, jakby tego oczekiwał. Postanowił więc wziąć sprawę w swoje ręce i samodzielnie poszukać miejsc, w których mógłby umieścić linki do swojej strony. Słyszał, że im więcej odnośników tym lepiej, dlatego kiedy znalazł serwis aukcyjny, na którym można było kupić cały pakiet linków, bardzo się ucieszył i od ręki dokonał zakupu. Niedługo po tym zdarzeniu nic nie podejrzewający pracownicy agencji SEO zaczęli odbierać niepokojące sygnały. W bardzo szybkim tempie strona klienta zaczęła zajmować coraz wyższe pozycje, w pewnym momencie jednak diametralnie spadła z listy. Dodatkowo w panelu Google Webmaster Tools znaleźli wiadomość o nałożonym na witrynę filtrze ręcznym. Zadzwonił też klient, który dość bezpośrednio wyraził swoje niezadowolenie zaistniałą sytuacją. Kiedy specjaliści odkryli, co jest przyczyną tych problemów, musieli wytłumaczyć klientowi, że to zakupione przez niego linki doprowadziły do tej katastrofy...

W konsekwencji klient był niezadowolony, ponieważ pozycjonowanie jego strony zajęło zdecydowanie więcej czasu, niż zostało to przewidziane na początku, co gorsza wzrosły również koszty usługi. Z kolei agencja SEO dostała dodatkowe zadania: zdjęcie filtra, odbudowanie zaufania do strony oraz ponowne podniesienie jej pozycji na liście wyszukiwania.

Jak Ci się to podoba? Na pewno nie byłbyś zadowolony z takiego obrotu spraw.

Zaufaj profesjonalistom

Osoba nie mająca wystarczającej wiedzy z zakresu optymalizacji i pozycjonowania, a także doświadczenia w tych dziedzinach, nawet mając jak najlepsze chęci, może mocno zaszkodzić pracy specjalistów działając bez konsultacji z nimi. Jeśli więc zdecydowałeś się na powierzenie swojej strony w czyjeś ręce, miej zaufanie do ich pracy. Nie daj się ponieść emocjom, które mogą doprowadzić Cię do podjęcia niewłaściwych kroków. Twoje niekontrolowane działanie może bowiem przynieść duże szkody pozycjonowanej stronie, a przecież nie to jest Twoim celem. Pozwól wykonać tę pracę ludziom, którzy dzięki wiedzy i systematyczności są w stanie zrealizować Twoje plany.

  • Share:

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj wątek  
Powiadom o