Źródło zdjęcia: www.tomsguide.com
Niedawno Holly Ormseth poinformowała wszystkich zainteresowanych, że Facebook przygotował dla swoich użytkowników nowe narzędzia. Zostały one stworzone specjalnie z myślą o wydawcach, którzy chcą dotrzeć do szerszej grupy odbiorców niż miało to miejsce do tej pory. O jakie narzędzia chodzi i co dzięki nim można zyskać?
Po pierwsze – wyznaczanie grup fanów
To narzędzie szczególnie przysłuży się wydawcom serwisów informacyjnych, którzy dzięki niemu będą w stanie wskazać grupę fanów, do których chcą, żeby trafił publikowany przez nich post, np. wynik meczu będzie ukazywał się tylko osobom, które są zainteresowane piłką nożną, a nie wszystkim, którzy polubili daną stronę.
Po drugie – wygasanie postów
Algorytm Facebooka często działa w taki sposób, że posty, które niedawno zostały np. skomentowane lub polubione umieszcza wyżej w News Feedzie niż te przedstawiające aktualne informacje. Co więcej, w większości takich przypadków okazuje się, że sztucznie „promowane” posty są już nieaktualne, dlatego też nie powinny być wyświetlane wraz z aktualnościami. Nowe narzędzie pozwala wyznaczyć datę wygaśnięcia danego posta, co daje możliwość uniknięcia wyżej opisanej sytuacji.
Po trzecie – Smart Publishing
Póki co to narzędzie jest dostępne jedynie dla największych wydawców, jednak warto o nim wspomnieć, ponieważ daje duże możliwości marketingowe. Skupia się bowiem na identyfikowaniu i publikowaniu postów popularnych wśród użytkowników Facebooka. Przykładowo, jeśli ktoś wrzuci na Facebooka link do artykułu o wystawie fotograficznej i post ten będzie cieszył się popularnością wśród facebookowej społeczności, Smart Publishing to wychwyci i udostępni go fanom strony, na której został zainstalowany (nie publikując jednocześnie tego materiału na jej tablicy) – chodzi oczywiście o posty tematycznie powiązane ze stroną.
Po czwarte – poprawki w statystykach
Obecnie, korzystanie ze statystyk Facebooka nie jest do końca jasne. Często informacje, jakie możemy przy ich pomocy uzyskać nie są dokładne. Zapowiedziane poprawki mają to zmienić – wydawcy mają dowiedzieć się m.in. dlaczego dany post ma większy zasięg niż inne publikacje. To jednak nie koniec zmian. Facebook zamierza wprowadzić specjalne wykresy, na których godzina po godzinie będą ukazywały się informacje na temat tego, czy opublikowany przez nich link został udostępniony na innych fan page’ach – dzięki czemu będzie można dowiedzieć się dokładnie, dlaczego ma on większy zasięg od innych.
Z myślą o wydawcach
Wszystkie zmiany – jak twierdzi Holly Ormseth – zostały stworzone z myślą o wydawcach, a prowokowały do tego informacje, których oni sami udzielili w ciągu ostatnich kilku miesięcy. Po co? Żeby ułatwić pracę administratorom i dać im szersze możliwości. Jak to się udało? Na to pytanie będę w stanie odpowiedzieć dopiero po wypróbowaniu nowych narzędzi… Póki co cieszmy się, że przyszło nowe, a czy lepsze – to się dopiero okaże 😉
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Dodaj komentarz