Jedni to zauważają, inni przestali już zwracać uwagę, ale Facebook cały czas się zmienia. Twórcy serwisu nieprzerwanie pracują nad tym, żeby jak najdokładniej dopasować jego możliwości i funkcje do potrzeb użytkowników. Tym razem skupili się na algorytmie odpowiedzialnym za materiały wideo udostępniane w serwisie.
Nowy algorytm = nowe możliwości
Na podstawie przeprowadzonej wśród użytkowników Facebooka ankiety okazało się, że osoby, które oglądają filmiki pojawiające się w ich News Feedzie nie zawsze mają ochotę je komentować, lajkować czy udostępniać. Nie oznacza to jednak, że dany materiał im się nie podoba, czy że nie są nim zainteresowani. Wspomniane działania nie powinny więc decydować o tym, ile treści wideo będzie widocznych w facebookowym strumieniu danego użytkownika. Nowy algorytm to zmieni. Teraz wystarczy, że klikniesz przycisk PLAY, włączysz tryb pełnoekranowy lub podkręcisz dźwięk, a każda z tych czynności zostanie uznana za potwierdzenie, że dany materiał zwrócił Twoją uwagę.
Tak naprawdę nowy algorytm Facebooka odnosi się do wszystkich działań związanych z opublikowanymi w serwisie materiałami wideo. A jego głównym celem jest usprawnienie korzystania z serwisu i dopasowanie prezentowanych treści do zainteresowań poszczególnych osób.
Jest to zmiana na lepsze, nawet jeśli czasami oglądasz treści, które Cię drażnią i w konsekwencji Twój strumień będą zaśmiecały inne, podobne materiały. Na plus działa bowiem to, że nowy algorytm bada Twoje zachowania pod bardzo dokładnym kątem, a to oznacza, że to Ty sam – poprzez swoje działania podejmowane w kanale społecznościowym – decydujesz o tym, co zobaczysz w swoim News Feedzie.
Warto dodać, że nowy algorytm został opracowany na podstawie czasu, jaki każdy z nas spędza na scrollowaniu swoich facebookowych tablic.
Logo podmienione
O oficjalniej zmianie logo serwisu tylko wspomnę, ponieważ nie jest to jakaś sensacyjna informacja, mimo że to pierwsza zmiana od 2005 roku i jej zadaniem jest nie tylko odśnieżenie wizerunku, ale przede wszystkim dopasowanie logo do wersji mobilnej serwisu.
Zresztą sam zobacz i zdecyduj, czy ta zmiana jest dla Ciebie ważna:
Źródło zdjęcia: tech.wp.pl
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Dodaj komentarz