Usługi związane z Social Media Marketingiem nie od dziś stanowią pewien punkt sporny wśród przedsiębiorców. Wielu z nich postrzega działania np. na Facebooku jako nieadekwatne do ich ceny. Z pewnością ma na to wpływ fakt, iż każdy z nas ma dostęp do portalu i w pewnym stopniu możliwość zarządzania stroną firmową we własnym zakresie.
Sporo firm, w ramach oszczędności, zleca je więc pracownikom zajmujących się zupełnie czymś innym. Wielu przedsiębiorców usiłuje wykonać tę usługę we własnym zakresie. W tym tekście nie będziemy przekonywać dlaczego warto przekazać marketing społecznościowy agencji. Postaramy się jednak przybliżyć sposób wyceny działań związanych z mediami społecznościowymi.
Opieka 24h
Marketing społecznościowy z pewnością nie stanowi usługi, która jest niejako zawieszana po godzinie 16:00, czyli kiedy opuszcza się biuro. W praktyce specjaliści monitorują konta swoich Klientów przez 24 godziny na dobę, obserwując czy nie dzieje się coś niepokojącego, odpowiadając na zapytania, czy też komentarze Internautów. Praca taka trwa również w weekendy, kiedy zazwyczaj doglądane są wszystkie rozpoczęte w trakcie tygodnia akcje. Poświęcony czas i uwaga z pewnością stanowią lwią część ceny za tego typu usługę. Korzyść? Komfort wynikający z faktu, że specjalista czuwa nad profilem naszej firmy, marki.
Kreatywna komunikacja
Profesjonalne zarządzanie wizerunkiem marki w mediach społecznościowych wymaga dużej kreatywności. Specjalista ds. social media zawsze powinien być przygotowany i posiadać garść ciekawych pomysłów na wpisy, a także interesujące akcje dla Internautów, które zapewnią zainteresowanie profilem. Takie przygotowanie wymaga czasu oraz wielu poszukiwań. Te czynności również zawierają się w cenie usługi social marketingu.
Działania kryzysowe
Opieka nad profilem społecznościowym wymaga czujności, a także profesjonalnej reakcji w sytuacji, kiedy pojawi się jakiś problem. Z reguły w takim momencie specjaliści poświęcają swój czas, odkładając na bok inne zajęcia, a służąc Klientowi natychmiastową radą i pomocą.
Monitoring trendów i konkurencji
Warto mieć na uwadze fakt, iż specjalista zajmujący się naszą stroną na Facebooku czy np. Google Plus, nigdy nie skupia się na niej samej, ale obserwuje także poczynania konkurencji, a także trendy w branży. Wymaga tego zarówno specyfika usługi, jak i fakt że trudno byłoby z sukcesem promować markę, nie znając jej otoczenia. Niezaprzeczalnie są to kolejne czynności, niezwykle potrzebne, a podlegające wycenie, w ramach usługi social media marketingu.
Grafiki, aplikacje, reklamy płatne
Zazwyczaj w ofertach na social media marketing pojawią się też tzw. koszty dodatkowe. Mogą one być związane np. z potrzebą wykonania grafiki. Trudno taką rzecz pominąć mając na uwadze fakt, że Internauci kochają komunikaty w formie obrazkowej i właśnie takie wpisy z reguły zdobywają największe zainteresowanie. Dodatkowo w wielu przypadkach warto skorzystać z opcji reklam płatnych np. na Facebooku. Trzeba jednak pamiętać, że przeznaczony na to budżet to koszta wygenerowane poprzez kliknięcia Internautów oraz opłata dla specjalisty zarządzającego kampanią. Ostatnią opcją związaną z płatnościami są aplikacje facebookowe. Tworzą je wyspecjalizowani programiści, których praca wyceniana jest niezależnie od działań Facebook managera.
Social media marketing na stałe zagościł już wśród najczęściej stosowanych metod promocji. Jeżeli zastanawiamy się nad jego wykorzystaniem, pamiętajmy że płacąc profesjonalistom, w zamian możemy oczekiwać kompleksowej i fachowej obsługi, która gwarantuje nam szereg czynności, jakich z pewnością nie jesteśmy w stanie wykonać sami.
Dodaj komentarz