Źródło grafiki: Pinterest.com
Mimo, że o Pintereście w Polsce mówi się od kilku miesięcy, nie każdy wie z czym tak naprawdę „to się je”. A jest to po prostu nowa platforma społecznościowa, choć nieco odmienna od tych, do których jesteśmy przyzwyczajeni (Facebook, nk.pl, Google+). Opiera się ona na obrazach. Na początku Pinterest działał tak jak gmail- do zarejestrowania się, potrzebne były zaproszenia. Niedawno jednak to się zmieniło i każdy po wejściu na stronę główną, może stać się członkiem znajdującej się tam społeczności.
Jak założyć konto?
Wchodzimy na stronę główną http://pinterest.com/ i zakładamy konto poprzez kliknięcie przycisku „Join Pinterest”. Możemy od razu wgrać tzw. awatar profilowy. Poza tym musimy wpisać nazwą wyświetlaną, email, hasło oraz nazwę użytkownika.
Następnie jesteśmy proszeni o wybranie kilku z przedstawionych obrazków, co ma portalowi pomóc w podpowiadaniu nam ciekawych tablic (boards) należących do innych użytkowników.
Przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań na założonym właśnie koncie, należy zweryfikować adres email.
Po wykonaniu tej czynności możemy uzupełnić nasz profil i założyć własne tablice.
Co to są tablice? Powstały one na podstawie tablic korkowych, do których w domach przypinamy ciekawe obrazki, listy zakupów, strony wyrwane z magazynów itp. Możemy tworzyć tablice o różnej tematyce i umieszczać w nich zdjęcia, grafiki, obrazy (i filmiki) związane z daną kategorią tematyczną. Pinterest bardzo ułatwia umieszczanie w nim nowych zdjęć, poprzez możliwość dodania przycisku Pin it! Przycisk ten znajduje się na pasku zadań przeglądarki.
W przeciwieństwie do popularnych portali społecznościowych, na Pintereście nie zbieramy znajomych, nie tworzymy kręgów, kontakt między ludźmi jest ograniczony. Działa on raczej na zasadzie wspólnych zainteresowań, inspiracji. Działamy tutaj przede wszystkim dla przyjemności oglądania dobrych fotografii, obrazków czy grafik niż dla zawierania przyjaźni.
Strona główna Pinteresta to zbiór zdjęć, grafik, obrazów należących do ludzi z całego świata- dlaczego tak? Zainspirować może nas każdy, dlatego algorytm Pinteresta dobiera tablice wyświetlane na naszej stronie głównej do tego, co już nam się spodobało, jak nazwaliśmy nasze tablice i co w nich umieszczamy. Możemy sami śledzić wszystkie tablice użytkownika, który nas zainteresował albo jakąś konkretną. Pozwala to na globalną wymianę myśli i zainteresowań, w przystępnej formie. Pinterest wpasował się w czasy, kiedy coraz częściej myślimy obrazami i chcemy wysyłać proste komunikaty.
Mamy tutaj trzy możliwości zareagowania na obrazek należący do danej osoby: repin, like, comment. Wszystkie z nich znane są z innych portali społecznościowych: Like- Lubię to!, Comment- komentarz, Repin- to nic innego jak udostępnianie zawartości na swojej tablicy.
Pinterest może być miejscem do zbierania pomysłów, inspiracji, a także dzieł ulubionych artystów, aranżacji wnętrz, które w przyszłości możemy wykorzystać, czy też przepisów kulinarnych. Portal kładzie bardzo duży nacisk na estetykę i prostotę - najważniejsze są zdjęcia. Jeśli planujemy przyjęcie urodzinowe dla dziecka, na osobnej tablicy możemy umieszczać pomysły na ozdoby, wypieki, prezenty. Jeśli interesuje nas biżuteria albo ogólnie pojęta moda- znajdując ciekawe zestawienie kolorystyczne, pomysł na samodzielnie wykonaną biżuterię lub interesujący krój sukienki- możemy umieścić te zdjęcia na naszej tablicy i wrócić do nich np. w momencie, kiedy będziemy chcieli kupić coś podobnego w sklepie. Bardzo ciekawym pomysłem jest też umieszczanie zdjęć potraw, wypieków, gdzie w opisie widnieje przepis na danie.
Pinteresta możemy używać jako swoistego magazynu pomysłów podanych w estetycznej formie- aby mieć do niego stały dostęp, wystarczy połączyć się z Internetem.
Poza tym, właściciele niewielkich firm, w których branży liczy się przekaz wizualny, mogą tam znaleźć łatwy sposób na trafienie do odbiorców. Zakładając konto firmowe na Pinterest i prezentując tam swoje wyroby (doskonałym przykładem będzie tutaj hand made), a potem reklamując nasz profil na swojej stronie firmowej, facebooku czy wśród znajomych, możemy pokazać nasze produkty szerszemu gronu odbiorców.
Dodaj komentarz