Brak aktualności na stronie www. Systematycznie przesyłasz różnego rodzaju informacje do mediów internetowych. Podjąłeś również współpracę z blogerami, działasz w mediach społecznościowych. Pamiętaj, aby w natłoku zajęć nie zapominać o aktualizacji własnej strony www. To tutaj powinieneś kumulować i aktualizować najczęściej wszystkie newsy, artykuły itp. Nie aktualne dane na firmowej stronie www z pewnością bowiem zniechęcą zarówno dziennikarzy, blogerów, jak i Twoich potencjalnych Klientów, Kontrahentów.
Rozsyłanie informacji prasowej do przypadkowych redakcji. Chcesz poinformować dziennikarzy o ważnym wydarzeniu w Twojej firmie? Warto przygotować informację prasową. Zanim ją prześlesz powinieneś jednak dobrze przeanalizować listę redakcji, do których masz zamiar się zwrócić, sprawdzając przy tym czy temat naszej IP jest zgodny z ich profilem tematycznym. Przesyłając IP do wszystkich redaktorów bez żadnej weryfikacji nie tylko nie osiągniesz założonego celu. Dodatkowo możesz narazić się na utratę wizerunku.
Nieodpowiednie przygotowanie materiałów prasowych. Zanim prześlesz jakiekolwiek materiały do mediów pamiętaj o odpowiednim ich przygotowaniu. Ciekawy tytuł oraz lid zawierający podstawowe informacje to podstawa. Pod samą informacją prasową powinny się znaleźć również dane osoby, do której dziennikarz w każdej chwili może zwrócić się w celu zadania dodatkowych pytań. Dodatkowo ważne jest, aby w nazwie pliku tekstowego znalazł się tytuł Twojej informacji.
Nieodpowiednie przygotowanie e-maila. Pamiętaj, że redaktorzy każdego dnia otrzymują mnóstwo e-maili. Nie utrudniaj im pracy źle przygotowaną wiadomością. Pamiętaj o załącznikach, a także o zamieszczeniu krótkiej, acz treściwej informacji z czym piszesz i o co prosisz. W tytule e-maila warto zamieścić tytuł naszej informacji prasowej. Dzięki temu już na etapie e-maila możesz pozyskać zainteresowanie dziennikarza, jeszcze zanim zajrzy on do załącznika. Niezwykle istotne jest, aby przesyłać e-maile do odpowiednich osób. Zanim zabierzesz się do pracy powinieneś przestudiować dokładnie stronę www redakcji. Tam z pewnością znajdziesz adres odpowiedniej osoby, do której możesz zwrócić ze swoją notką.
Traktowanie blogerów szablonowo. Doświadczeni PR-owcy wiedzą, iż środowisko blogerów rządzi się swoimi prawami i wymaga indywidualnego podejścia. Blogerzy nie lubią być traktowani szablonowo oraz bez pomysłu. Jeżeli więc dążysz do zainicjowania współpracy pamiętaj, aby przygotować się do dialogu z nimi, co wiąże się z doborem odpowiedniej strategii, a także konwencji językowej.
Powielanie tematyki. Efektywne działania ePR to przede wszystkim działania oparte na pomyśle, które zaskakują, wnoszą coś nowego. Warto tutaj poświęcić trochę czasu na monitoring mediów. Sprawdzajmy systematycznie, co publikują redakcje, do których w najbliższym czasie zwrócisz się ze swoim materiałem. Śledź również poczynania blogerów. Wnikliwa obserwacja nie tylko pozwoli Ci uniknąć powielania tematyki, ale i może okazać się dla Ciebie inspirująca.
Dodaj komentarz