Nic nie może równać się ze spotkaniem twarzą w twarz z drugim człowiekiem i wspólną dyskusją nad wybraną kwestią. Bo kiedy widzisz twarz swojego rozmówcy, możesz wyczytać z niej znacznie więcej niż mógłbyś wywnioskować z tonu głosu (czasem nawet więcej niż byś chciał ;). Obecnie, dzięki rozwiniętej technologii komunikacji, takie spotkania mogą odbywać się na coraz większą skalę – a idealnie nadają się do tego programy typu Skype, które pozwalają na prowadzenie darmowych wideokonferencji (również międzynarodowych), dając wrażenie realnego spotkania z drugim człowiekiem.
Jak to działa?
Jeśli jesteś zadowolonym użytkownikiem Skype'a, to Twoją uwagę z pewnością przyciągnęła też jedna z funkcjonalności zaproponowanych użytkownikom serwisu Google+ (obecnie już ogólnodostępna) o nazwie Hangouts On Air. Jej główną zaletą jest to, że jednocześnie – zupełnie za darmo – można połączyć się nawet z 10 osobami. Każda z nich ma włączoną kamerkę i może brać czynny udział w dyskusji. Co więcej, cała grupa może wspólnie oglądać filmy z YouTube lub przeglądać pliki umieszczone w Google Drive, a ich relacje można oglądać na bieżąco.
Mimo że na pierwszy rzut oka wygląda to całkiem niewinnie, to jednak daje duże możliwości promocji firmy w sieci.
Sposoby na promocję
Pod hasłem Hangouts powinieneś rozumieć interaktywne spotkanie, w których mogą brać udział uczestnicy oraz widzowie – a co ważne, które możesz wykorzystać jako oryginalny sposób na promocję swojej firmy.
Z pewnością wiesz, że internauci chętnie oglądają różnego rodzaju materiały video udostępniane w sieci. Możesz tę wiedzę wykorzystać i za pomocą Hangouts samodzielnie stworzyć „filmik” na żywo relacjonujący ważne dla firmy wydarzenie, np. wprowadzenie na rynek nowego produktu (w tym celu wystarczy przeprowadzić krótki wywiad z jego pomysłodawcą, a także zaprezentować sam produkt, może to być też dyskusja o zaletach nowego produktu). To jednak nie koniec. Hangouts możesz wykorzystywać również na wiele innych sposobów. Może to być np. zapowiedź ważnego dla firmy wydarzenia – chociażby krótka rozmowa z osobą, która została zaproszona do wzięcia udziału w konferencji branżowej, czy też relacja na żywo z firmowego sympozjum.
Pomyśl też o wykorzystaniu połączeń grupowych. Może to wydać się szczególnie atrakcyjnie, jeśli zespół ekspertów danej firmy będzie dyskutował nad problem, poruszonym przez któregoś z ich klientów. Tego typu dyskusje są bardzo zajmujące, dlatego warto wyznaczyć jedną osobę do czuwania nad obserwatorami, którzy mają możliwość zadawana pytań i bieżącego komentowania całego spotkania.
Badanie efektów
Musisz wiedzieć, że Hangouty mogą być obserwowane przez dowolną liczbę osób. Jednak to nie koniec. Jeśli transmisja z danego spotkania zostanie zarejestrowana, a następnie udostępniona w mediach społecznościowych, może być odtwarzana również później. Dlatego badając efekty przeprowadzonej kampanii promocyjnej powinieneś wziąć pod uwagę nie tylko to, ile osób wzięło udział w transmisji na żywo, ale również to, ilu internautów obejrzało ją również w późniejszym czasie.
Hangouts On Air to bardzo atrakcyjna forma komunikowania się z odbiorcami. Daje też szerokie możliwości jeśli chodzi o promocję firmy. Pamiętaj, że internauci chętnie oglądają materiały wideo, a jeśli podczas ich oglądania mogą wyrażać swoje opinie i w ten sposób wpływać na to, co dzieje się „na antenie”, jest to dla nich jeszcze bardziej atrakcyjne. Może warto więc spróbować...?
Dodaj komentarz