Reklamy AdWords są często mylone z pozycjonowaniem, a to przecież dwie, zupełnie osobne usługi.
AdWords to forma reklamy płatnej, której wykupienie równa się właściwie natychmiastowemu pojawieniu się w nieorganicznych wynikach wyszukiwania Google. Z kolei pozycjonowanie to rozciągnięty w czasie proces składający się z wielu działań, których celem jest podniesienie pozycji witryny w organicznych wynikach wyszukiwania.
Organiczne i nieorganiczne wyniki wyszukiwania
Żeby różnica pomiędzy tymi dwoma usługami stała się jeszcze wyraźniejsza, na początek wyjaśnię, czym są organiczne oraz nieorganiczne wyniki wyszukiwania Google.
Wyniki organiczne to lista stron internetowych, które zdaniem robotów wyszukiwarek najlepiej odpowiadają zapytaniu konkretnego internauty. Dokonując selekcji, boty kierują się jakością danej witryny, a także jej popularnością w sieci [a więc liczbą (dobrej jakości) prowadzących do niej odnośników]. Żeby znaleźć się na szczycie organicznej listy wyszukiwania, należy zoptymalizować stronę zgodnie z zaleceniami zespołu Google (czytaj: Wskazówki dla Webmasterów), a następnie postarać się o to, żeby w sieci znalazło się jak najwięcej wartościowych linków, które będą na nią prowadziły.
Wyniki nieorganiczne to lista reklam, które wyświetlają się w podobnej formie, jak ma to miejsce w przypadku wyników organicznych, jednak zajmują zupełnie inną pozycję w Google. Otóż lista reklam składa się z około 11 adresów wraz z krótkim opisem. Ich zadaniem jest zachęcenie internauty do kliknięcia w link w określonym celu, np. żeby kupić reklamowany produkt lub usługę. Miejsce, jakie zajmuje taka reklama jest zależne między innymi od przeznaczonego na nią budżetu.
Wyniki organiczne i nieorganiczne wyświetlane są razem, jednak przy tych drugich Google umieszcza żółty prostokącik z napisem „reklama” – dzięki czemu można je łatwo od siebie odróżnić.
Pozycjonowanie a AdWords - różnice
Jak widzisz, usługa pozycjonowania ściśle wiąże się z organicznymi wynikami wyszukiwania, natomiast usługa AdWords z nieorganicznymi wynikami wyszukiwania. To jednak nie jedyna różnica.
Pozycjonowanie to proces długofalowy (pierwsze efekty mogą być widoczne nawet w okresie do 3 miesięcy od rozpoczęcia działań), który polega na zdobywaniu linków prowadzących na stronę docelową. Link linkowi jednak nie równy – trzeba wiedzieć, jakiego rodzaju odnośniki są wartościowe, a jakich nie warto zdobywać. Poza tym pojawienie się zbyt dużej ich liczby w jednym czasie, może wzbudzić podejrzenia Google, a to z kolei może wiązać się z nałożeniem kary na taką witrynę. Decydując się na usługę pozycjonowania, nie płacisz osobno za każdy pojedynczy link prowadzący do Twojej strony, ale za cały proces, podczas którego pozycjoner układa dla Ciebie strategię działania, a następnie wprowadza ją w życie.
AdWords to zupełnie inna bajka niż pozycjonowanie. Tutaj z góry określasz budżet, jaki chcesz wydać na reklamę, a później płacisz za każdym razem, kiedy ktoś kliknie w Twój link – tak dzieje się aż do momentu wyczerpania budżetu – wtedy reklama znika z sieci. Co ważne, w przypadku AdWords to Ty decydujesz o tym, w jakie dni i w jakich godzinach będzie ukazywała się reklama, którzy użytkownicy będą mogli ją zobaczyć, a także przy jakich zapytaniach będzie widoczna (wybierasz słowa kluczowe). W dowolnej chwili możesz też ją wyłączyć. Dzięki AdWords link do Twojej oferty pojawia się w sieci już po około 15 minutach od stworzenia reklamy.
Wybór
Jak widzisz, pozycjonowanie i AdWords to dwie zupełnie różne usługi, z których każda odpowiada na inne potrzeby klienta. Jeśli chcesz szybko przedstawić internautom swoją krótkoterminową ofertę specjalną oraz interesują Cię szybkie efekty, powinieneś zainwestować w reklamę AdWords. Pamiętaj jednak, że w momencie, gdy skończy Ci się budżet, link do Twojej witryny zupełnie zniknie z sieci. Jeśli chcesz zdobyć wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania, na efekty możesz jednak poczekać, ponieważ zależy Ci na zdobyciu stabilnej pozycji w Google, powinieneś zainwestować w usługę pozycjonowania.
Więcej informacji na temat usługi Google AdWords znajdziesz na stronie:www.silence.pl/Linki-sponsorowane. Dodam, że jako firma posiadamy dostęp do darmowych kuponów Google AdWords, które udostępniamy naszym nowym klientom, dając im tym samym możliwość przetestowania skuteczności wspomnianej usługi 😉
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Dodaj komentarz