Źródło zdjęcia: www.igadgetware.com
Świat obiegła nieoficjalna informacja o współpracy podjętej przez Twittera i Google (póki co internetowi giganci milczą na ten temat). Wiadomo jednak, że najprawdopodobniej już w pierwszej połowie tego roku w wynikach wyszukiwania Google tweety będą pojawiać się w czasie rzeczywistym. Do tej pory ich indeksacja była znacznie opóźniona, ponieważ roboty Google musiały najpierw znaleźć kolejne wątki na stornie wspomnianego mikrobloga.
Co ta informacja oznacza?
Z pewnością korzyści będą zarówno dla firm wznawiających współpracę (wcześniej – dokładnie w roku 2009 – Twitter i Google miały ze sobą podobną umowę, która wygasła), jak i dla nas – pozycjonerów. Już dziś możemy bowiem przypuszczać, że szybsza indeksacja tweetów, może mieć znaczenie dla pozycji wybranych stron www w wynikach wyszukiwania Google. Wprawdzie oficjalne stanowisko firmy z Mountain View jest jednoznaczne w sprawie wpływu serwisów społecznościowych na listę wyników wyszukiwania, jednak nowe możliwości i współpraca z Twitterem, mogą to zmienić. Zresztą testy przeprowadzane przez naszych kolegów po fachu coraz częściej dowodzą, że social media jednak wywierają jakiś wpływ na wyniki wyszukiwania (warto zapoznać się np. z artykułem Cyrusa Sheparda o korelacji +1 od Google Plusa wobec rankingu wyszukiwania*).
Żeby wyciągnąć bardziej szczegółowe wnioski na ten temat, będziemy monitorować sytuację i podzielimy się zaobserwowanymi wnioskami 😉
* Tekst nieco starszy, bo pochodzący z sierpnia 2013 roku, nie zmienia to faktu, że warty uwagi.
Dodaj komentarz