Prowadzisz kampanię w Google czy na Facebooku, a może się prowadzisz działania pozycjonerskie? Zatem na pewno przynosi to konwersje. Czy chciałbyś, aby było ich więcej bez zwiększania budżetu na działania w sieci?
Z naszego artykułu dowiesz się czym są konwersje oraz jak zwiększyć liczbę zapytań bez zwiększania nakładów finansowych.
Konwersją możemy określić czynność, którą chcemy aby użytkownik wykonał na naszej stronie. Jednym z najbardziej oczywistych przykładów jest dokonanie zakupu czy wypełnienie formularza kontaktowego. Jednak do konwersji na stronie możemy zaliczyć też takie działania jak:
Każde działanie, które stanowi wartość dla właściciela strony, może być nazwane konwersją.
Pierwszą rzeczą, bez której nie ruszysz dalej to instalacja Google Analytics wraz z mierzeniem konwersji. Jeśli to masz, to super, jeśli nie - uruchom już teraz to narzędzie. Najlepiej skorzystaj z Google Tag Manager, dzięki czemu będziesz mógł:
Na podstawie powyższych danych można wyciągać kolejne wnioski.
Tego typu narzędzia (np. Smartlook) umożliwiają obserwację tego, co użytkownicy robią na stronie -jak się zachowują, w co klikają, co czytają. Za pomocą takich narzędzi szybko znajdziesz blokery, które stają na drodze do konwersji. Takimi blokerami mogą być:
WAŻNE! Pamiętaj, że instalacja takiego narzędzia powinna być ujęta w polityce prywatności na Twojej stronie.
Na podstawie wyników powyższego testu zrób kolejne testy A/B. Uruchom dwa landingi z różnymi treściami i obserwuj, który da więcej konwersji. Wyciągnij z tego wnioski i rób kolejne testy A/B
Zobacz, które frazy kluczowe generują najwięcej konwersji, a które mniej. Jeśli masz taką możliwość, przerzuć budżet z fraz kluczowych gorzej konwertujących na te lepiej konwertujące. Spróbuj zmienić lub dodać nowe treści reklam dla najbardziej konwertujących fraz i popraw wynik CTR, tak aby zbierać jeszcze większą liczbę kliknięć dla najbardziej wartościowych fraz kluczowych.
Podobnie wygląda sprawa z grupami docelowymi w kampaniach GDN czy w Facebook Ads.
Użytkownicy na Twojej stronie są różni. Jedni lubią dzwonić, inni preferują pisanie maili. Zadbaj o klikalne numery telefonu i adresy email, umieść je w widocznym miejscu. Dodaj formularz kontaktowy. Są też tacy, którzy chcą załatwić temat tu i teraz - daj im możliwość porozmawiania na czacie. Zainstaluj czat na stronie, czy to oparty o Messengera czy inne narzędzia. Ale pamiętaj, że te narzędzia potrafią zaburzyć graficznie Twoją stronę i pozasłaniać niektóre elementy. Zadbaj oto, aby nie przeszkadzał, ale dał możliwość rozmowy z Tobą.
Jeśli prowadzisz sklep lub punkt usługowy stacjonarnie, pamiętaj o dodaniu mapki z dojazdem i dokładnym podaniu adresu.
Prowadzenie kampanii reklamowej w sieci to ciągłe poszukiwanie tańszych możliwości pozyskania ruchu, ale też ciągłe poszukiwanie większej ilości jakościowych konwersji. Samo uruchomienie kampanii to jedno, ale ciągła jej optymalizacja i poszukiwanie możliwości to tak naprawdę clue całej kampanii. Są jeszcze inne możliwości zwiększania konwersji - jeśli masz pomysł to daj nam znać w komentarzu 🙂
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Odpowiednio wdrożona konwersja przełoży się na zysk firmy, dlatego bardzo ważne są wszelkie działania na stronie, które mają zwiększyć ten współczynnik. W tym celu trzeba zastanowić się, kto jest odbiorcą treści, które widnieją na stronie.
4 najważniejsze punkty dzięki którym można zwiększyć konwersje, sądzę, że jedym z czołowych są właśnie testy a/b lub nagrywanie sesji i analiza takimi narzędziami jak hotjar
Ciekawie brzmi.
Napewno pomoże nie jednej osobie!
Oby więcej takich artykułów 🙂
Bardzo dobry artykuł. Dodałbym, że warto zadbać też o jak najlepsze wrażenia użytkownika po wejściu na naszą stronę. Zadbanie o takie elementy UX jak czytelna struktura treści, intuicyjna nawigacja, szybko ładująca się strona napewno wspomoże uzyskanie więcej konwersji.
Używałam Smartlook'a przy swojej stronie ale nie byłam zadowolona, możesz podac inne narzędzia tego typu? co do Google Tag Manager- jest na prawdę świetny.
Konwersja to bardzo ważna rzecz, tym bardziej w przypadku sklepu internetowego czy strony landig page, gdzie 1 wejście może oznaczać sprzedać.
Krótki i jednocześnie ciekawy artykuł, który dokładnie wyczerpuje temat.
Najlepsza metoda to oczywiście testy A/B i wyciąganie wniosków.
Fajny artykuł. Podobne punkty wprowadziłem u siebie w firmie.
Osobiście preferuję dobrze monitorowaną kampanię PPC, z CPC jakoś nie mogłem się dogadać. O konwersję łatwo nie jest to fakt, ale trzeba działać również, aby zamiast niej nie dostać w prezencie wzrostu Bounce rate'u :D. Ciekawy wpis, treściwy i konkretny, z pewnością nie jestem tutaj ostatni raz 🙂
GA i GTM to bardzo przydatne narzędzia. Na pewno warto nauczyć się nimi posługiwać
Bez analityki i testowania nic nie osiągniemy. Kampanie reklamowe są niebywale opłacalne, ale jednocześnie łatwo stracić na nich budżet, jeśli realizuje się je nierozważnie i bez doświadczenia. Po to są agencje marketingowe, aby przedsiębiorstwa wspomagali ludzie, którzy mają zaplecze w postaci doświadczenia i mogą być zapleczem promocyjnym przedsiębiorstwa.
Super artykuł. Wszystkie informacje jak najbardziej przydatne