Prowadzisz kampanię w Google czy na Facebooku, a może się prowadzisz działania pozycjonerskie? Zatem na pewno przynosi to konwersje. Czy chciałbyś, aby było ich więcej bez zwiększania budżetu na działania w sieci?
Z naszego artykułu dowiesz się czym są konwersje oraz jak zwiększyć liczbę zapytań bez zwiększania nakładów finansowych.
Konwersją możemy określić czynność, którą chcemy aby użytkownik wykonał na naszej stronie. Jednym z najbardziej oczywistych przykładów jest dokonanie zakupu czy wypełnienie formularza kontaktowego. Jednak do konwersji na stronie możemy zaliczyć też takie działania jak:
Każde działanie, które stanowi wartość dla właściciela strony, może być nazwane konwersją.
Pierwszą rzeczą, bez której nie ruszysz dalej to instalacja Google Analytics wraz z mierzeniem konwersji. Jeśli to masz, to super, jeśli nie - uruchom już teraz to narzędzie. Najlepiej skorzystaj z Google Tag Manager, dzięki czemu będziesz mógł:
Na podstawie powyższych danych można wyciągać kolejne wnioski.
Tego typu narzędzia (np. Smartlook) umożliwiają obserwację tego, co użytkownicy robią na stronie -jak się zachowują, w co klikają, co czytają. Za pomocą takich narzędzi szybko znajdziesz blokery, które stają na drodze do konwersji. Takimi blokerami mogą być:
WAŻNE! Pamiętaj, że instalacja takiego narzędzia powinna być ujęta w polityce prywatności na Twojej stronie.
Na podstawie wyników powyższego testu zrób kolejne testy A/B. Uruchom dwa landingi z różnymi treściami i obserwuj, który da więcej konwersji. Wyciągnij z tego wnioski i rób kolejne testy A/B
Zobacz, które frazy kluczowe generują najwięcej konwersji, a które mniej. Jeśli masz taką możliwość, przerzuć budżet z fraz kluczowych gorzej konwertujących na te lepiej konwertujące. Spróbuj zmienić lub dodać nowe treści reklam dla najbardziej konwertujących fraz i popraw wynik CTR, tak aby zbierać jeszcze większą liczbę kliknięć dla najbardziej wartościowych fraz kluczowych.
Podobnie wygląda sprawa z grupami docelowymi w kampaniach GDN czy w Facebook Ads.
Użytkownicy na Twojej stronie są różni. Jedni lubią dzwonić, inni preferują pisanie maili. Zadbaj o klikalne numery telefonu i adresy email, umieść je w widocznym miejscu. Dodaj formularz kontaktowy. Są też tacy, którzy chcą załatwić temat tu i teraz - daj im możliwość porozmawiania na czacie. Zainstaluj czat na stronie, czy to oparty o Messengera czy inne narzędzia. Ale pamiętaj, że te narzędzia potrafią zaburzyć graficznie Twoją stronę i pozasłaniać niektóre elementy. Zadbaj oto, aby nie przeszkadzał, ale dał możliwość rozmowy z Tobą.
Jeśli prowadzisz sklep lub punkt usługowy stacjonarnie, pamiętaj o dodaniu mapki z dojazdem i dokładnym podaniu adresu.
Prowadzenie kampanii reklamowej w sieci to ciągłe poszukiwanie tańszych możliwości pozyskania ruchu, ale też ciągłe poszukiwanie większej ilości jakościowych konwersji. Samo uruchomienie kampanii to jedno, ale ciągła jej optymalizacja i poszukiwanie możliwości to tak naprawdę clue całej kampanii. Są jeszcze inne możliwości zwiększania konwersji - jeśli masz pomysł to daj nam znać w komentarzu 🙂
Dodaj komentarz