Nie wiesz jeszcze dlaczego tak ważna jest obecność na wysokich pozycjach w Google? Poznaj kilka najważniejszych zalet, które przemawiają za inwestycją w pozycjonowanie.
Reklamy towarzyszą nam dosłownie wszędzie. Jesteśmy przez nie atakowani zarówno na ulicy, jak i w świecie wirtualnym. Z biegiem czasu stajemy się na nie coraz bardziej odporni. Nachalny przekaz reklamowy, zamiast przyciągać klientów, powoli zaczyna ich odstraszać - podświadomie omijamy reklamy, pomimo że wyświetlają się one powyżej organicznych wyników wyszukiwania. Z kolei strony wyświetlające się wysoko w naturalnych wynikach, wzbudzają zaufanie. Użytkownik nie traktuje ich jako reklamy, tylko odpowiedź na swoje pytanie. Wysoka pozycja to Twoja szansa na zdobycie klienta i stworzenie z nim więzi, która będzie opierać się na zaufaniu, że Twój produkt jest dobry, a Ty posiadasz odpowiednią wiedzę.
Im częściej klienci będą wchodzić na Twoją stronę internetową, tym bardziej zwiążą się z Twoją marką. Daj się zapamiętać! Jak tego dokonać? Szansą jest pozycjonowanie strony internetowej i pierwsza strona organicznych wyników wyszukiwania. To właśnie wysoka i stabilna pozycja Twojej strony internetowej jest w stanie zapewnić, że Twoja marka częściej będzie się rzucała użytkownikom w oczy. A przez to, znacznie bardziej zapadnie im w pamięć! Nawet jeśli ktoś w tej chwili nie wejdzie na Twoją stronę, wciąż może zapamiętać markę, stronę i Twoją ofertę wyświetlającą się w znacznikach title i meta description. Dzięki temu przy innej okazji może przypomnieć sobie Twoją nazwę i wpisać ją do wyszukiwarki, dokonując zakupu.
Zastanów się przez chwilę - co robisz, gdy chcesz znaleźć odpowiedź na nurtujące Cię pytanie, lub gdy szukasz prezentu dla bliskiej osoby? Jeżeli sięgasz do internetu, to zaliczasz się do zdecydowanej większości! Co ważne, w naszym kraju, blisko 97% użytkowników korzysta na co dzień z tej samej wyszukiwarki - mowa oczywiście o Google! Pamiętaj jednak, że ruch organiczny znacznie odznaczy się na tle innych kanałów, którymi użytkownicy trafiają na Twoją stronę internetową dopiero wówczas, gdy witryna trafi do TOP 10 w rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwania.
Użytkownicy szukają w sieci konkretnych produktów lub usług. Algorytm wyszukiwarki działa w taki sposób, aby zwrócić wyniki na zapytanie użytkownika, które będą najbardziej adekwatne do jego potrzeb. Dzięki temu, zajmując wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania, docierasz do potencjalnych klientów - do osób, które są faktycznie zainteresowane produktami czy usługami oferowanymi przez Twoją firmę. To sprawia, że znacznie łatwiej jest Ci zainteresować swoją ofertą w porównaniu do tradycyjnego marketingu. Ten trafia do całej grupy docelowej - a nie tylko do osób zainteresowanych tematem w danej chwili.
Inwestując w kampanie linków sponsorowanych, płacisz za każdorazowe wejście użytkownika na Twoją stronę. Taka strategia wiąże się z dużymi nakładami na działania marketingowe. Dla porównania - pozycjonowanie strony internetowej, może okazać się o wiele tańsze w przypadku osiągnięcia wysokich wyników dla często wyszukiwanych fraz. Po drugie, jest ono nastawione na efekty długofalowe. Gdy już strona znajdzie się na wysokich pozycjach, zauważysz, jak bardzo wzrośnie ruch w Twojej witrynie, a co najważniejsze - nie będziesz musiał płacić za pojedyncze kliknięcia! Wzrost ruchu na stronie to realny wzrost liczby klientów, transakcji i Twoich zarobków.
Kto może uchodzić za eksperta w branży? Ten, kto osiąga najlepsze efekty w różnych obszarach związanych z prowadzoną działalnością. Gdy Twoja firma zacznie wyświetlać się użytkownikom na wysokich pozycjach, równocześnie zaczną oni postrzegać Twoją markę jako lidera w branży i eksperta z określonej dziedziny. Chcąc wzmocnić ten wizerunek, inwestuj w content marketing i postaw na artykuły poradnikowe zamieszczane na firmowym blogu. Im większe zaufanie i więź z klientem zbudujesz, tym bardziej poszybuje w górę sprzedaż Twoich produktów lub usług!
Nie da się ukryć, że pozycjonowanie strony internetowej to działanie rozciągnięte w czasie. Na efekty trzeba poczekać. Jednak odpowiednio zaprojektowana strategia pozycjonowania sprawi, że gdy witryna już znajdzie się na mocnych pozycjach w wynikach organicznych, to efekt ten będzie trwały. Pozycjonowanie to propozycja dla przedsiębiorców myślących długofalowo. Zyski nie pojawią się z dnia na dzień, lecz inwestycja zwróci się w przyszłości, a wysokie pozycje strony powinny się utrzymać jeszcze długo po tym, jak działania pozycjonerskie zostaną zakończone.
Jesteś zainteresowany współpracą? Zobacz co możemy dla Ciebie zrobić!
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Bardzo ciekawy wpis
Jeste wiele za - uważam, że warto być dlatego że zyskujemy naturalny ruch oraz traffic - to, co sprawi że będziemy zarabiać więcej.