Nie wiesz jeszcze dlaczego tak ważna jest obecność na wysokich pozycjach w Google? Poznaj kilka najważniejszych zalet, które przemawiają za inwestycją w pozycjonowanie.
Reklamy towarzyszą nam dosłownie wszędzie. Jesteśmy przez nie atakowani zarówno na ulicy, jak i w świecie wirtualnym. Z biegiem czasu stajemy się na nie coraz bardziej odporni. Nachalny przekaz reklamowy, zamiast przyciągać klientów, powoli zaczyna ich odstraszać - podświadomie omijamy reklamy, pomimo że wyświetlają się one powyżej organicznych wyników wyszukiwania. Z kolei strony wyświetlające się wysoko w naturalnych wynikach, wzbudzają zaufanie. Użytkownik nie traktuje ich jako reklamy, tylko odpowiedź na swoje pytanie. Wysoka pozycja to Twoja szansa na zdobycie klienta i stworzenie z nim więzi, która będzie opierać się na zaufaniu, że Twój produkt jest dobry, a Ty posiadasz odpowiednią wiedzę.
Im częściej klienci będą wchodzić na Twoją stronę internetową, tym bardziej zwiążą się z Twoją marką. Daj się zapamiętać! Jak tego dokonać? Szansą jest pozycjonowanie strony internetowej i pierwsza strona organicznych wyników wyszukiwania. To właśnie wysoka i stabilna pozycja Twojej strony internetowej jest w stanie zapewnić, że Twoja marka częściej będzie się rzucała użytkownikom w oczy. A przez to, znacznie bardziej zapadnie im w pamięć! Nawet jeśli ktoś w tej chwili nie wejdzie na Twoją stronę, wciąż może zapamiętać markę, stronę i Twoją ofertę wyświetlającą się w znacznikach title i meta description. Dzięki temu przy innej okazji może przypomnieć sobie Twoją nazwę i wpisać ją do wyszukiwarki, dokonując zakupu.
Zastanów się przez chwilę - co robisz, gdy chcesz znaleźć odpowiedź na nurtujące Cię pytanie, lub gdy szukasz prezentu dla bliskiej osoby? Jeżeli sięgasz do internetu, to zaliczasz się do zdecydowanej większości! Co ważne, w naszym kraju, blisko 97% użytkowników korzysta na co dzień z tej samej wyszukiwarki - mowa oczywiście o Google! Pamiętaj jednak, że ruch organiczny znacznie odznaczy się na tle innych kanałów, którymi użytkownicy trafiają na Twoją stronę internetową dopiero wówczas, gdy witryna trafi do TOP 10 w rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwania.
Użytkownicy szukają w sieci konkretnych produktów lub usług. Algorytm wyszukiwarki działa w taki sposób, aby zwrócić wyniki na zapytanie użytkownika, które będą najbardziej adekwatne do jego potrzeb. Dzięki temu, zajmując wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania, docierasz do potencjalnych klientów - do osób, które są faktycznie zainteresowane produktami czy usługami oferowanymi przez Twoją firmę. To sprawia, że znacznie łatwiej jest Ci zainteresować swoją ofertą w porównaniu do tradycyjnego marketingu. Ten trafia do całej grupy docelowej - a nie tylko do osób zainteresowanych tematem w danej chwili.
Inwestując w kampanie linków sponsorowanych, płacisz za każdorazowe wejście użytkownika na Twoją stronę. Taka strategia wiąże się z dużymi nakładami na działania marketingowe. Dla porównania - pozycjonowanie strony internetowej, może okazać się o wiele tańsze w przypadku osiągnięcia wysokich wyników dla często wyszukiwanych fraz. Po drugie, jest ono nastawione na efekty długofalowe. Gdy już strona znajdzie się na wysokich pozycjach, zauważysz, jak bardzo wzrośnie ruch w Twojej witrynie, a co najważniejsze - nie będziesz musiał płacić za pojedyncze kliknięcia! Wzrost ruchu na stronie to realny wzrost liczby klientów, transakcji i Twoich zarobków.
Kto może uchodzić za eksperta w branży? Ten, kto osiąga najlepsze efekty w różnych obszarach związanych z prowadzoną działalnością. Gdy Twoja firma zacznie wyświetlać się użytkownikom na wysokich pozycjach, równocześnie zaczną oni postrzegać Twoją markę jako lidera w branży i eksperta z określonej dziedziny. Chcąc wzmocnić ten wizerunek, inwestuj w content marketing i postaw na artykuły poradnikowe zamieszczane na firmowym blogu. Im większe zaufanie i więź z klientem zbudujesz, tym bardziej poszybuje w górę sprzedaż Twoich produktów lub usług!
Nie da się ukryć, że pozycjonowanie strony internetowej to działanie rozciągnięte w czasie. Na efekty trzeba poczekać. Jednak odpowiednio zaprojektowana strategia pozycjonowania sprawi, że gdy witryna już znajdzie się na mocnych pozycjach w wynikach organicznych, to efekt ten będzie trwały. Pozycjonowanie to propozycja dla przedsiębiorców myślących długofalowo. Zyski nie pojawią się z dnia na dzień, lecz inwestycja zwróci się w przyszłości, a wysokie pozycje strony powinny się utrzymać jeszcze długo po tym, jak działania pozycjonerskie zostaną zakończone.
Jesteś zainteresowany współpracą? Zobacz co możemy dla Ciebie zrobić!
Dodaj komentarz