Chcesz zwiększyć ruch na swojej stronie internetowej? Zależy Ci na tym, aby ten ruch był wartościowy i przynosił wymierne efekty w postaci np. wzrostu sprzedaży? Pamiętaj, że sukces można odnieść wyłącznie dzięki nieustannej optymalizacji witryny! Największą szansę na częste odwiedziny internautów mają te serwisy, które są dostosowane zarówno do potrzeb poszczególnych użytkowników, jak i odpowiadają wymaganiom stawianym przez roboty wyszukiwarki.
Odpowiednia architektura treści na stronie, to klucz do sukcesu. Nawet najlepsze pozycje w rankingu wyszukiwarki nie przełożą się na wzrost zysków Twojej firmy, jeżeli użytkownik nie będzie mógł w prosty i szybki sposób znaleźć na Twojej stronie tego, czego szuka. Planując strukturę serwisu, spróbuj spojrzeć na nią oczami potencjalnego klienta. Nie kumuluj na jednej stronie zbyt dużej ilości informacji. Jeżeli w ofercie masz kilka różnych grup produktów lub usług, to stwórz specjalnie dla nich dedykowane podstrony. Odpowiednia struktura strony i treści umieszczanych w serwisie znajdzie odzwierciedlenie nie tylko w większym komforcie użytkownika, lecz przełoży się także na wyższe pozycje. Treści na konkretne podstrony twórz w taki sposób, aby móc wplatać w nie linki wewnętrzne.
Odpowiednia optymalizacja techniczna strony, to kwestia niezwykle istotna. Roboty wyszukiwarki Google mają swoje wymagania. Najprościej byłoby mieć wgląd do algorytmu i pod jego kątem dostosować witrynę. Niestety jest to niemożliwe i trzeba opierać się na wiedzy i doświadczeniu. Jakie elementy mają istotne znaczenie?
Optymalizacja techniczna jest niezwykle istotna, jednak nie można zapominać o wartościowych treściach, które nie tylko przyciągną uwagę potencjalnych klientów, lecz również skłonią ich do skorzystania z oferty. Roboty wyszukiwarki promują strony internetowe, które prezentują użytkownikom przydatne treści. To też dzięki nim wyszukiwarki wiedzą na które frazy kluczowe pokazać Twoją stronę. Inwestując w content marketing nie tylko masz szansę na wzrost pozycji w rankingu, lecz również wizerunkowym. Rozbudowując unikalne i wartościowe treści, stworzysz wokół swojej marki wizerunek eksperta.
Algorytm wyszukiwarki tworzy ranking stron w bezpłatnych wynikach wyszukiwania na podstawie wielu kryteriów. Jednym z elementów pozwalających robotom ocenić to, czy dana witryna jest wartościowa, jest profil linków prowadzących do strony. Niegdyś strategie pozycjonowania skupiały się na tym, aby zdobywać jak największą ilość linków przychodzących. Dziś trend ten się nieco zmienił i bardziej niż ilość, liczy się ich jakość. Część linków pozyskasz z pewnością w sposób naturalny, tworząc wartościowe treści, którymi użytkownicy będą chcieli dzielić się z innymi. Wdrażając strategię pozycjonowania, dbamy o to, aby pozyskiwać linki wyłącznie wartościowe.
Pozycjonowanie to tylko jeden z elementów, które wpływają na to, ilu użytkowników odwiedza Twoją stronę internetową. Jeżeli chcesz osiągnąć optymalne rezultaty, to skorzystaj ze wszelkich możliwości, jakie oferuje marketing internetowy. Docieraj do potencjalnych klientów z wykorzystaniem różnorodnych kanałów. Zanim Twoja strona internetowa znajdzie się na kluczowych pozycjach w rankingu bezpłatnych wyników wyszukiwania, korzystaj z kampanii linków sponsorowanych w Google. Nie zaniedbuj również mediów społecznościowych. Prowadząc aktywne kanały w różnych serwisach, zwiększasz swoją szansę na to, że dotrzesz z ofertą do jeszcze szerszego grona odbiorców.
Potrzebujesz pomocy z optymalizacją swojej strony i przygotowaniem treści wartościowych pod kątem wyszukiwarki?
Zapytaj nas o pozycjonowanie!
Dodaj komentarz