Słowa kluczowe to pojedyncze wyrazy lub kilkuwyrazowe frazy, które decydują o tym, czy Twoja strona www ma szansę zostać zauważona przez internautów serfujących w sieci w poszukiwaniu konkretnych informacji. To bowiem słowa, które wpisują w wyszukiwarkach, aby znaleźć interesujące ich tematy.
Im częściej takie słowo kluczowe znajduje się na Twojej stronie, tym większa szansa, że użytkownicy internetu trafią właśnie do Ciebie. W tym miejscu dochodzimy do sprawy podstawowej, jaką jest dobór słów-kluczy. Nie każdy bowiem wyraz, który często pojawia się na Twojej stronie, będzie generował na niej ruch. Tajemnicą sukcesu jest wybór fraz, które będą odznaczały się nie tylko trafnością, ale też skutecznością.
Czego się wystrzegać?
Aby znaleźć najlepsze słowa-klucze, trzeba wiedzieć, w jaki sposób internauci poruszają się w sieci i jak wyszukują informacje. Trzeba też wziąć pod uwagę to, że nie każde słowo znajdujące się na szczycie wyników wyszukiwania, będzie oznaczało sukces. Łatwo jest wypozycjonować frazę mało popularną, ale rzadko używaną przez internautów – nie zwiększy to jednak ruchu na stronie. Kolejna sprawa, jeśli słowa kluczowe będą źle dobrane (czytaj: niezwiązane ściśle z prowadzoną przez Ciebie działalnością), ale znajdą się wysoko w wynikach wyszukiwania, może zwiększyć się ruch na Twojej stronie, jednak będą go generowały osoby niezainteresowane Twoją ofertą – tak więc nie będzie miał on przełożenia na Twoją sprzedaż.
Jak wybierać?
Pracę nad doborem fraz kluczowych warto zacząć od „burzy mózgów”. Jest to skuteczna metoda na znalezienie różnych słów, opisujących oferowane przez Cibie usługi. Chcę podkreślić, że nie wszystkie znalezione w ten sposób frazy będą wartościowe. Aby dokonać selekcji, warto skorzystać z profesjonalnego narzędzia jakim jest np. Google External Tool.
Za jego pomocą można sprawdzić statystyczne wartości poszczególnych wyrazów. Te dane są generowane na podstawie liczby wyświetleń strony na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania w ciągu ostatniego miesiąca (część z tych wyników jest „przechodnia”).
O czym pamiętać?
Wybierając słowa-klucze trzeba pamiętać, że powinny jak najprecyzyjniej opisywać Twoją działalność. Dzięki temu, na stronę trafią przede wszystkim osoby zainteresowane Twoimi usługami/produktami. Nie trzeba ograniczać się do popularnych fraz – warto zwrócić też uwagę na niszowe słowa, których mogą użyć osoby szukające w sieci ofert takich jak Twoja.
Czy monitorować?
Pamiętaj, że jednorazowy wybór słów kluczowych nie jest gwarancją sukcesu. Kolejnym etapem działań pozycjonera jest bowiem monitoring aktywnych kampanii. Dzięki temu można sprawdzić w praktyce, jaką wartość przedstawiają wybrane słowa-klucze. Jeśli okaże się, że efekty nie są zadowalające, trzeba cały proces zacząć od początku.
Klucz do sukcesu
Trafny wybór wartościowych słów kluczowych ma duże znacznie w procesie pozycjonowania. Właśnie z tego powodu nie jest on taki łatwy, jak mogłoby się wydawać. Trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników, mających wpływ na skuteczność wybranych fraz. Tylko osoba posiadająca odpowiednią wiedzę, jest w stanie zrobić to profesjonalnie.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Dodaj komentarz