Słowa kluczowe to pojedyncze wyrazy lub kilkuwyrazowe frazy, które decydują o tym, czy Twoja strona www ma szansę zostać zauważona przez internautów serfujących w sieci w poszukiwaniu konkretnych informacji. To bowiem słowa, które wpisują w wyszukiwarkach, aby znaleźć interesujące ich tematy.
Im częściej takie słowo kluczowe znajduje się na Twojej stronie, tym większa szansa, że użytkownicy internetu trafią właśnie do Ciebie. W tym miejscu dochodzimy do sprawy podstawowej, jaką jest dobór słów-kluczy. Nie każdy bowiem wyraz, który często pojawia się na Twojej stronie, będzie generował na niej ruch. Tajemnicą sukcesu jest wybór fraz, które będą odznaczały się nie tylko trafnością, ale też skutecznością.
Czego się wystrzegać?
Aby znaleźć najlepsze słowa-klucze, trzeba wiedzieć, w jaki sposób internauci poruszają się w sieci i jak wyszukują informacje. Trzeba też wziąć pod uwagę to, że nie każde słowo znajdujące się na szczycie wyników wyszukiwania, będzie oznaczało sukces. Łatwo jest wypozycjonować frazę mało popularną, ale rzadko używaną przez internautów – nie zwiększy to jednak ruchu na stronie. Kolejna sprawa, jeśli słowa kluczowe będą źle dobrane (czytaj: niezwiązane ściśle z prowadzoną przez Ciebie działalnością), ale znajdą się wysoko w wynikach wyszukiwania, może zwiększyć się ruch na Twojej stronie, jednak będą go generowały osoby niezainteresowane Twoją ofertą – tak więc nie będzie miał on przełożenia na Twoją sprzedaż.
Jak wybierać?
Pracę nad doborem fraz kluczowych warto zacząć od „burzy mózgów”. Jest to skuteczna metoda na znalezienie różnych słów, opisujących oferowane przez Cibie usługi. Chcę podkreślić, że nie wszystkie znalezione w ten sposób frazy będą wartościowe. Aby dokonać selekcji, warto skorzystać z profesjonalnego narzędzia jakim jest np. Google External Tool.
Za jego pomocą można sprawdzić statystyczne wartości poszczególnych wyrazów. Te dane są generowane na podstawie liczby wyświetleń strony na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania w ciągu ostatniego miesiąca (część z tych wyników jest „przechodnia”).
O czym pamiętać?
Wybierając słowa-klucze trzeba pamiętać, że powinny jak najprecyzyjniej opisywać Twoją działalność. Dzięki temu, na stronę trafią przede wszystkim osoby zainteresowane Twoimi usługami/produktami. Nie trzeba ograniczać się do popularnych fraz – warto zwrócić też uwagę na niszowe słowa, których mogą użyć osoby szukające w sieci ofert takich jak Twoja.
Czy monitorować?
Pamiętaj, że jednorazowy wybór słów kluczowych nie jest gwarancją sukcesu. Kolejnym etapem działań pozycjonera jest bowiem monitoring aktywnych kampanii. Dzięki temu można sprawdzić w praktyce, jaką wartość przedstawiają wybrane słowa-klucze. Jeśli okaże się, że efekty nie są zadowalające, trzeba cały proces zacząć od początku.
Klucz do sukcesu
Trafny wybór wartościowych słów kluczowych ma duże znacznie w procesie pozycjonowania. Właśnie z tego powodu nie jest on taki łatwy, jak mogłoby się wydawać. Trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników, mających wpływ na skuteczność wybranych fraz. Tylko osoba posiadająca odpowiednią wiedzę, jest w stanie zrobić to profesjonalnie.
Dodaj komentarz