Z klientem - producentem maszyn do cięcia styropianu, współpracujemy od dwóch lat - od czerwca 2020 roku. Naszym projektem został niewielki sklep internetowy z własnymi produktami. Strona jest mocno monotematyczna - są to wyłącznie urządzenia do cięcia styropianu i materiały eksploatacyjne, co w efekcie daje ograniczone możliwości rozbudowy i dość małą liczbę fraz kluczowych.
Trudności takiej niewielkiej strony są dość oczywiste - trudno jest zbudować dużą “ogólną” widoczność na wiele różnych fraz kluczowych, jest też dużo mniejszy potencjał na frazy z długiego ogona.
Z innej strony ma to też swoje zalety - wszystkie frazy kluczowe są mocno powiązane tematycznie i semantycznie - pracując nad jedną, ciągniemy wiele z nich do góry tak przy okazji 😉
Standardowo, celem jest większa sprzedaż u Klienta. Jednak z zerową widocznością, było to niemożliwe do osiągnięcia od razu. Dlatego musieliśmy zacząć od początku:
Przeprowadziliśmy dokładny audyt techniczny - daliśmy zalecenia, jak ulepszyć stronę, by była bardziej użyteczna i przyjazna pod kątem SEO. W pierwszych miesiącach skupiliśmy się na podstawach:
Jeśli chodzi o frazy kluczowe, w pierwszych miesiącach skupiliśmy się przede wszystkim na money keywords.
Wykres z Senuto - TOP10 i TOP50. Zaczęliśmy współpracę w czerwcu 2020. Widać stabilne tendencje wzrostowe.
Po wprowadzeniu treści na podstrony, w następnym tygodniu zwiększyła się liczba fraz kluczowych w TOP50 oraz liczba wyświetleń strony w wyszukiwarce. Strona zaczęła być widoczna na frazy, na które wcześniej była poza pierwszą setką.
Zaczęliśmy także zauważać “coś” przy najważniejszych frazach - niektóre z nich zyskiwały wyższe pozycje; inne skakały na wyższe i znowu wracały do niższych, praktycznie co kilka dni.
Wyświetlenia z Google Search Console - ostatnie 3 miesiące rok do roku (2022 vs 2021) - wzrost wyświetleń o 135%.
Następne miesiące były okresem powolnego postępu - statystyki rosły, frazy kluczowe zyskiwały na pozycjach, jednak działo się to dosyć ospale. Kilka z ważnych dla nas fraz weszło do TOP10, ale większość trzymała się około 11-13 pozycji. Z czasem coraz więcej fraz przechodziło do TOP10, jednak ze względu na specyfikę SERPa (wiele linków z Google Ads i grafik; tylko 6-7 wolnych pozycji dla wyników organicznych) - nie było ich na pierwszej stronie wyszukiwarki. Frazy kluczowe, którym udało się dostać na pierwszą stronę nie miały zbyt wielkiego wolumenu wyszukiwań - zatem pomimo dużej liczby wyświetleń, nie mieliśmy z tego ani sensownego ruchu, ani konwersji.
Mieliśmy wiele fraz w TOP10, ale nie na pierwszej stronie. Trzymali nas przede wszystkim giganci internetu - Allegro, OLX, Ceneo. Musieliśmy coś zrobić, by ich przeskoczyć.
Wszystko szło w dobrą stronę, ale działo się powoli. Zbyt powoli.
Wiedzieliśmy, że aby uzyskać większą sprzedaż dla klienta, musieliśmy dostać się do TOP6 z mocno konkurencyjnymi frazami.
Na początku zastosowaliśmy standardowe rozwiązania.
Oprócz tego, wprowadziliśmy dwa konkretne działania, które naszym zdaniem były kluczowe do przebicia “szklanego sufitu”.
Po miesiącu od publikacji artykułu z linkiem zauważyliśmy stopniowe przebijanie się coraz wyżej poszczególnych fraz - nie tylko tej podlinkowanej, ale także innych - również z innych podstron.
Google Analytics, porównanie liczby użytkowników za ostatni rok vs poprzedni rok. Wzrost liczby użytkowników o 65%.
W ciągu dwóch miesięcy od linka premium, najważniejsze frazy zaczęły się pojawiać na pierwszej stronie wyszukiwarki - za czym szybko poszła większa liczba wyświetleń oraz ruchu na stronie.
Od momentu przebicia się z najważniejszymi frazami - z czym zmagaliśmy się prawie rok, będąc w TOP10, ale nie w TOP6 (na pierwszej stronie) - zobaczyliśmy spektakularny efekt. W krótkim czasie niemal wszystkie frazy, które mieliśmy w monitoringu, weszły na pierwszą stronę wyszukiwarki.
Klient zauważył duży przyrost transakcji - sukces!
Od tego momentu kontynuowaliśmy naszą strategię linków pojedynczych o większej mocy - ale nie kupowaliśmy już kolejnych linków premium. Efekty zostały zachowane - czasem pojedyncze frazy wychodziły poza TOP10 lub zmieniały pozycje wewnątrz pierwszej dziesiątki, ale zachowywały się dość stabilnie i przewidywalnie - a ruch do obecnego momentu utrzymuje się na dobrym poziomie.
Wobec tego zaczęliśmy mocniej działać dla kilku niszowych fraz, które były jeszcze poza pierwszą stroną i miały mniejszy potencjał. Te frazy miały dużo mniej ruchu w SERPach i mniejszą konkurencyjność, a nasza strona mocno zyskała na autorytecie w ciągu ostatniego roku - zatem efekty były dość szybkie. Każda fraza po kilku miesiącach pracy wskakiwała na pierwszą stronę i już jej nie opuszczała.
Google Analytics - rok do roku. Wzrost użytkowników, sesji, transakcji.
Od wielu miesięcy wszystkie 22 frazy, które monitorujemy jako kluczowe - są w TOP10 i na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Dość dużo fraz weszło do TOP6 - i nieźle się tam trzyma. Najważniejsze frazy są w TOP3 - na dzień pisania tego tekstu, fraza “maszyna do cięcia styropianu” jest TOP2 - przed nami tylko Allegro. Przeskoczyliśmy i OLX, i Ceneo, i strony bezpośredniej konkurencji.
Całość naszej pracy wyniosła dwa lata - startując praktycznie od zerowej widoczności w sieci do TOP2 dla najważniejszego money keyword.
Klient jest zadowolony z efektów naszej współpracy - widzi wzrost ruchu na stronie, a także wzrost sprzedaży z wyników organicznych. Współpracujemy z nim także w zakresie Google Ads, dlatego w wynikach wyszukiwania jego strona posiada zwykle dwa linki - reklamowy i organiczny, co tym bardziej zwiększa rozpoznawalność marki i potencjalną sprzedaż.
Co możemy Wam doradzić? Nie bójcie się inwestować w pozycjonowanie. Jeśli Wasza strona nie ma praktycznie żadnej historii, przygotujcie się na dłuższą współpracę. Zaufajcie swoim pozycjonerom, gdy proponują dodatkowe treści lub chwilowe zwiększenie budżetu. Myślcie przyszłościowo!
Napisz do nas i zobacz co możemy zrobić dla Twojej firmy!
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Dodaj komentarz