Źródło zdjęcia: www.facebook.com
Nowy format reklam na Facebooku jest już widoczny na niektórych, polskich kontach! Sprawdź, czy jest już dostępny u Ciebie 😉
Prowadzisz małą, lokalną firmę? Cały czas szukasz nowych sposobów na jej promocję w sieci? Chcesz ze swoją ofertą docierać do osób zamieszkujących najbliższą okolicę dla Twojej lokalizacji? Możesz wykorzystać Facebooka, którego zasięg w Polsce wynosi prawie 80%*. Tu z pewnością znajdziesz swoich potencjalnych klientów, co więcej będziesz mógł zaprezentować każdemu z nich swoje usługi/produkty. W jaki sposób to zrobić? Odpowiedź brzmi Local Awareness.
Co to jest Local Awareness?
Local Awareness to nowa, facebookowa reklama stworzona z myślą o lokalnych przedsiębiorcach. Jej zadaniem jest prezentowanie ofert lokalnych firm przy jednoczesnej oszczędności czasu i pieniędzy reklamodawców. Nie wymaga podpisywania żadnych umów, nie wyznacza też budżetu minimalnego – wszystko działa w taki sposób, żeby w największym stopniu ułatwić użytkownikom jej uruchomienie.
Przygotowanie reklamy
Grupa docelowa
Wybór grupy docelowej to pierwszy krok na drodze do stworzenia reklamy Local Awareness. Na początek musisz podać adres swojej strony internetowej. Jeśli nie ma na niej aktualnego adresu Twojej firmy, będziesz mógł tę informację podać później, a następnie zaznaczyć zasięg oddziaływania reklamy (z dokładnością do 1 mili, czyli około 1,6 km). Następnie wybierasz płeć i wiek osób, do których chcesz skierować swoją reklamę.
Budżet
Tak naprawdę to wysokość Twojego budżetu decyduje o tym, ile osób zobaczy przygotowaną przez Ciebie reklamę. Pamiętaj jednak, że w przypadku Local Awareness Facebook daje Ci dużą swobodę działania, ponieważ nie wymaga minimalnego budżetu, nie musisz też podpisywać żadnej umowy, która w jakiś sposób by Cię wiązała. Zaraz po zaznaczeniu kwoty otrzymujesz informację, do ilu użytkowników trafi Twój przekaz.
Na tym etapie musisz również określić czas, w jakim chcesz, żeby ukazywały się Twoje reklamy.
Zdjęcie
Kolejnym krokiem jest wybór obrazującego Twoją ofertę zdjęcia. Najlepiej wybrać takie, na którym znajduje się Twój produkt lub grupa klientów zadowolonych ze współpracy z Tobą. Pamiętaj, że zdjęcie powinno być bardzo dobrej jakości i że musisz mieć do niego prawa autorskie (możesz też pokusić się o ściągnięcie zdjęcia z jednej z witryn z darmowymi fotografiami).
Treść
Ostatnim, a jednocześnie niezwykle ważnym krokiem jest przygotowanie treści reklamy. Możesz napisać tu o swoim produkcie bądź usłudze, czy też przedstawić ofertę specjalną – wszystko zależy od celu, jaki chcesz osiągnąć, wykupując reklamę.
Ważne jest to, że od momentu dodania tekstu masz możliwość podglądu całej reklamy i zobaczenia tego, co zobaczą Twoi potencjalni klienci – jeszcze przed jej publikacją.
Miejsce publikacji
Użytkownicy Facebooka Twoją reklamę zobaczą w swoich News Feedach. Mają szansę odnaleźć ją również korzystając z nowej funkcji call to action o nazwie „Get Direction” na swoich smartfonach, która doprowadzi ich dokładnie do Twojego lokalu.
Źródło zdjęcia: venturebeat.com
Zalety korzystania
Dzięki Local Awareness mali przedsiębiorcy mają szansę dotrzeć bezpośrednio do osób zamieszkujących okolicę siedziby ich firm. Jest to bardzo ważne np. w przypadku lokalnych sklepików, restauracji czy kawiarni, dla których okoliczni mieszkańcy są główną grupą odbiorczą. Co ciekawe, tym razem reklamodawca nie stara się scharakteryzować swojej grupy odbiorczej, ale dokładnie ustala jej lokalizację.
Local Awareness jest jednym z tych elementów promocji, które powinny znaleźć się w każdej strategii marketingowej tworzonej z myślą o małych, lokalnych firmach. Niestety, póki co w Polsce wspomniany format reklamowy pojawił się tylko w niektórych kontach.
Sprawdź, jak to wygląda u Ciebie. Więcej informacji znajdziesz na stronie: https://www.facebook.com/business/a/local-awareness.
Jeszcze na koniec dodam tylko, że większe szanse na szybkie pojawienie się reklamy, mają osoby, które korzystają z Facebooka w wersji anglojęzycznej (US).
* dane pochodzą z września 2014 roku, źródło: www.audience.gemius.pl
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Dodaj komentarz