Poniższy case pokazuje działania, jakie są prowadzone dla klienta z branży eventowej.
Wspomniany klient posiada stronę internetową, dla której początkowo prowadziliśmy działania reklamowe za pośrednictwem Google AdWords. W trakcie trwania kampanii zauważyliśmy, że strona ma wysoki współczynnik konwersji – klient dawał nam znać, że działania AdWords przekładają się na zwiększoną liczbę telefonów i zapytań mailowych. Jako że na promowanej stronie był zainstalowany Google Tag Manager, mogliśmy precyzyjnie mierzyć liczbę zapytań, ich źródła, a także sprawdzać, w jaki sposób docierają do klienta (formularz, mail, połączenie telefoniczne). Zauważyliśmy, że ruch z AdWords jest wysoki, jednak lepszy współczynnik konwersji miał ruch z wyników naturalnych. Zaproponowaliśmy więc klientowi zmianę strategii działania, opierając nową propozycję na usłudze pozycjonowania. Stwierdziliśmy, że skoro ruch pochodzący z wyników naturalnych ma wyższy współczynnik konwersji, to dodatkowo go zwiększając, wzrośnie też liczba zapytań.
Strona klienta przed pozycjonowaniem nie była zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarki Google, także pierwszym naszym krokiem było wykonanie jej audytu i przekazanie klientowi naszych wytycznych. Zaproponowane zmiany zostały szybko wprowadzone. Kolejnym krokiem jaki podjęliśmy, było przygotowanie strategii zdobywania linków, a następnie rozpoczęcie procesu link buildingowego.
Efekty naszych działań po 3 miesiącach są następujące:
- widoczny wzrost liczby linków:
Źrfódło grafiki: ahrefs.com
- wyraźny wzrost widoczności strony w Senuto (frazy w top3 i frazy w top10):
Źrfódło grafiki: senuto.pl
- wyraźny wzrost widoczności strony w Google Search Console:
Źrfódło grafiki: google.com/webmasters/tools
- no i wzrost odwiedzin z wyszukiwarki Google (wg Google Analytics):
Źródło grafiki: analytics.google.com
Aktualnie dla strony klienta cały czas są prowadzone działania pozycjonujące. Dzięki szybkiej reakcji na nasz audyt i wprowadzeniu wszystkich zmian mamy możliwość obserwowania wzrostów pozycji w Google, co przekłada się na liczbę zapytań. Dodatkowo dla frazy „agencja eventowa” firma ta pojawia się na pierwszej pozycji w Google w mieście wojewódzkim, pomimo tego że w tym mieście nie ma ona siedziby.
Pozycjonowanie stron a działania reklamowe
Pozycjonowanie to usługa, która wymaga czasu, aby móc zobaczyć efekty. Dlatego wcześniej warto pomyśleć o dodatkowych działaniach reklamowych, np.: AdWords i FB Ads, dzięki którym można sprawdzić, jak na stronę reagują internauci. Bardzo ważna jest także instalacja statystyk, za pomocą których można precyzyjnie zmierzyć liczbę konwersji takich jak: zapytania przez formularz, maila czy połączenia telefoniczne.
Przy podejściu do pozycjonowania trzeba mieć na uwadze to, że wyszukiwarka Google jest coraz bardziej wymagająca pod kątem optymalizacji, dlatego należy wprowadzać wszystkie zmiany zgodnie z wytycznymi. Sam proces linkowania jest długo trwały i na jego efekty na pewno należy poczekać, jednak trzeba też pamiętać, że pozycjonowanie nie będzie efektywne, jeżeli nie podejmie się działań związanych z optymalizacją strony.
Dodaj komentarz