Przygotowujesz nową stronę www dla swojej firmy? Masz już projekt i architekturę treści? Potrzebujesz jeszcze SEO konsultacji, żeby sprawę doprowadzić do końca.
Każda strona, której historia dopiero się rozpoczyna, zanim przybierze ostateczny kształt i trafi do sieci, powinna zostać poddana próbie – mowa o weryfikacji SEO-wca, który oceni, czy jest dobrze zoptymalizowana. Często zdarza się bowiem tak, że firmy projektujące serwisy internetowe nie biorą pod uwagę wymogów „stawianych” przez Google. Najważniejsze jest dla nich to, żeby strona była atrakcyjna dla odbiorcy, a niekoniecznie przyjazna dla robotów wyszukiwarek. Kiedy więc właściciel strony wynajmuje agencję SEO po zakończeniu współpracy z projektantem, zwykle okazuje się, że nowa witryna już wymaga poprawek. Co gorsza, niektóre z nich muszą zostać wprowadzone przez firmę, która stworzyła stronę, a to zwykle wiąże się z dodatkowymi kosztami… Sposobem na uniknięcie takiej sytuacji, jest zaangażowanie SEO-wca już na etapie tworzenia strony www.
Strony pojedyncze, które wystarczy przewinąć w dół, żeby je w pełni przejrzeć, są niezwykle atrakcyjną opcją. To jednak nie najlepszy wybór, jeśli marzy Ci się wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania Google. Nawet jeśli projektant strony będzie namawiał Cię do tego rozwiązania, powiedz stanowczo – NIE. Tu chodzi o przyszłość Twojej firmy, a z punktu widzenia pozycjonowania taka strona nie ma wielkich szans na osiągnięcie dobrego rezultatu na liście wyszukiwania.
Dlaczego? Otóż pomimo, że strona jest „wyposażona” w tekst, który jest widoczny w źródle, to liczba słów kluczowych jest bardzo ograniczona. Co więcej, jako że każda „podstrona” zawiera ten sam adres URL, to nie zmieniają się także:
- title,
- description,
- nagłówki H1,H2,H3 itd.
Czyli podstawowe parametry brane pod uwagę podczas optymalizacji strony www.
Ruchome elementy i ciekawe efekty na stronie? Wygląda to bardzo atrakcyjnie, ale może mieć negatywny wpływ na pozycję witryny w wyszukiwarce. Okazuje się, że roboty wyszukiwarek w większości przypadków nie widzą elementów stworzonych za pomocą technologii Flash, dlatego też nie są w stanie ich zaindeksować. A wiadomo, że strona niezaindeksowana, to strona, której właściwie nie ma.
Warto dodać, że wprawdzie roboty Google w pewnym stopniu radzą sobie z czytaniem informacji flashowych, jednak nigdy nie ma na to gwarancji (wciąż bowiem w tej kwestii istnieje wiele niedociągnięć). Tak więc elementy kluczowe dla strony, nawigacja i treści nie powinny być zapisywane we flashu a w HTMLu.
W większości przypadków projektanci stron www podczas przygotowywania swoich kreacji kierują się estetyką witryny. To Ty musisz pamiętać o tym, że Twój serwis ma nie tylko ładnie wyglądać, ale i być użyteczny (zarówno dla internautów, jak i robotów wyszukiwarek). Jedno zdanie i galeria zdjęć to zdecydowanie za mało, żeby strona miała szansę zaistnieć na szczycie listy wyników wyszukiwania.
W Twoim serwisie musi się znaleźć miejsce na tekst, bo to właśnie tekst widzą boty. Im jest go więcej i jest atrakcyjniejszy, tym strona jest uznawana za bardziej wartościową. Pamiętaj, na stronie głównej Twojej witryny powinna znaleźć się treść składająca się minimum z 1000 znaków.
Mimo że już to wcześniej wspominałam, podkreślę raz jeszcze, że grafika nie jest w stanie zastąpić tekstu. Nie chodzi tylko o treści na stronie, ale również o menu nawigacyjne.
Graficzne przyciski trzeba bardzo dokładnie opisać w kodzie za pomocą atrybutu ALT, ale jest to ostateczność. Zdecydowanie lepiej korzystać z kodu HTML.
Slider na stronie głównej wygląda bardzo atrakcyjnie, a jednocześnie jest kolejnym miejscem, w którym można umieścić tekst. Projektując slider, musisz jednak znów pamiętać o tym, żeby jego zawartość tekstową zapisać za pomocą kodu HTML. Treści umieszczone na zdjęciach nie są widoczne dla robotów wyszukiwarek – zawarte tam słowa kluczowe nie mają więc znaczenia.
Optymalizacja strony firmowej to usługa, z której wcześniej czy później na pewno skorzystasz. Warto więc pomyśleć o tym już podczas przygotowywania witryny – im wcześniej skonsultujesz się z SEO-wcem, tym mniej kosztów dodatkowych będziesz musiał ponieść później (a niektórych będziesz mógł nawet całkowicie uniknąć). Dzięki wsparciu z jego strony, będziesz wiedzieć m.in.: na jakie elementy serwisu zwrócić uwagę, w których kwestiach związanych z projektem zaprotestować, a także czego jak ognia unikać.
Tworząc stronę firmową pamiętaj, że nie chodzi tylko o to, żeby ładnie wyglądała, ale o to żeby przynosiła zyski. A w tym celu niezbędna jest konsultacja z SEO specjalistą, który już na pomoże Ci wyeliminować błędy, jakie mogą pojawić się podczas jej tworzenia.
Dodaj komentarz