Fraza kryjąca się pod tajemniczym skrótem TR, którym zwykle posługują się SEO specjaliści, w pełnej krasie brzmi Trust Rank. Co oznacza? To mechanizm, przy pomocy którego Google może określić swój stopień zaufania do danej strony www. Jeśli więc zastanawiasz się, jak sprawić, żeby Twoja witryna zdobyła pewniejszą pozycję w wynikach wyszukiwania, zapracuj na zaufanie ze strony Google.
Pamiętaj jednak, że nikt nie zaufa Ci tylko dlatego, że tego chcesz. Nie wystarczy więc „wrzucić” swojej strony do sieci, żeby pojawiła się od razu na wysokich miejscach listy wyników wyszukiwania. Można przypuszczać, że na starcie fory otrzymują strony rządowe i edukacyjne – ze względu na końcówkę swojego adresu URL, m.in.: gov i edu.
Jak działa TR?
Trust Rank należy do jednego ze składowych mechanizmów Page Rank, a więc takich, które określają wartość danej strony www. Jego głównym zadaniem jest wspomaganie pracowników Google w sprawdzaniu, jaką wartość przedstawiają kolejne witryny. Im wyższa jest jakość danej strony, tym więcej punktów zaufania może uzyskać. A im więcej uzyska punktów, tym ma większe szanse na zajęcie lepszego miejsca na liście wyszukiwania.
Spójrz na proces działania algorytmu:
Po pierwsze – Trust Rank wybiera zaufane strony. Po drugie – porównuje do nich kolejne witryny objęte „badaniem”, biorąc pod uwagę treści oraz wszystkie odnośniki (zarówno te, które się na niej znajdują, jak i te, które do niej prowadzą). Po trzecie – na tej podstawie wyciąga wnioski, a następnie przydziela punkty.
Jak zdobyć punkty?
Im większy autorytet w sieci posiada Twoja strona, tym większe szanse na to, że zyska dodatkowe punkty TR. Na budowę tego autorytetu mają wpływ przede wszystkim wspomniane wcześniej linki – ważne, żeby miały wyższy Trust Rank od tego, który posiada Twoja witryna. Dlaczego? Będzie to bowiem oznaczać, że nie tylko promujesz wartościową treść, ale też że inni to widzą i wspierają Cię w tych działaniach.
Limit punktów
Nie ma określonego limitu punktów Trust Rank dla jednej witryny. Znane są jednak czynniki, które mogą pomóc w ich zdobyciu:
Uwaga! Musisz wiedzieć, że niskiej jakości linki prowadzące do Twojej witryny, mogą obniżyć jej wartość – unikaj ich więc (najlepiej jak ognia ;).
Trust Rank
Takie mechanizmy jak Trust Rank są tworzone po to, żeby wspomagać wyszukiwanie stron typu web spam – oszukujących wyszukiwarkę – a następnie usuwać je z listy wyników wyszukiwania, w ten sposób oddzielając je od witryn wartościowych. Musisz jednak wiedzieć, że żadne narzędzie nie jest nieomylne, dlatego często pomijają niektóre strony, a inne filtruje na wyrost...
Dodaj komentarz