Decydując się na usługi firmy pozycjonującej, z pewnością zdajesz sobie sprawę z tego, że promocja Twojego biznesu w sieci, może przynieść Ci duże korzyści. Czy wiesz jednak, jakie działania musi podjąć pozycjoner, aby Twoja firmowa witryna była widoczna dla internautów? Jeśli nie, to dlaczego szukając firmy pozycjonującej, głównym kryterium jakim się kierujesz, jest cena za wybrane przez Ciebie słowa kluczowe?
Rola słów kluczowych
Zgadza się, że słowa kluczowe odgrywają bardzo ważną rolę w procesie pozycjonowania. Bez nich nie można nawet w pełni zoptymalizować strony www – a więc przygotować jej do pozycjonowania... Jeśli jednak ich wybór jest taki kluczowy, to dlaczego – bez specjalistycznych narzędzi – sam decydujesz, jakie frazy pozwolą Ci dotrzeć do potencjalnych klientów surfujących w sieci?
Zdaj się na pozycjonerów
Wierz mi, na pewno nie będą chcieli Ci zaszkodzić. Nie możesz też myśleć w ten sposób, że skoro nie pracują z Tobą na co dzień, to nie mają żadnego pojęcia na temat tego, czym się zajmujesz. Przecież osoby, które chciałyby skorzystać z Twoich usług, też nie do końca orientują się w Twoim biznesie. Wiedzą tylko, co jest im potrzebne i wykorzystując tę wiedzę, starają się znaleźć w sieci odpowiadające im usługi – najlepiej, żeby to były Twoje usługi.
Pozycjonerzy spojrzą na Twój biznes świeżym okiem, dzięki czemu będą w stanie bardziej obiektywnie dobrać odpowiednie słowa. Musisz jednak wiedzieć, że nie będą liczyć wyłącznie na swoją intuicję (choć i ona się przydaje), ale przede wszystkim skorzystają ze specjalistycznych narzędzi, takich jak np. Planer słów kluczowych czy Google Trends.
Planer słów kluczowych
Planer słów kluczowych pozwala ustalić, jak często dana fraza była do tej pory wyszukiwana w Google. Dane te wyświetlane są na wykresie, który znacznie ułatwia analizę sytuacji, jaka miała miejsce w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Obok średniej liczby wyświetleń, planer pokazuje też, jak bardzo dane słowo jest konkurencyjne. A musisz wiedzieć, że im wyższa jest konkurencja (dana fraza jest również kluczowa dla innych witryn), tym bardziej skomplikowane działania trzeba podjąć, żeby pozycjonowana strona była na lepszej pozycji wyników Google. Nie zawsze też bardzo konkurencyjne słowo jest dobrym wyborem – tak naprawdę to pozycjoner powinien zdecydować, czy należy brać je pod uwagę, czy też lepiej z niego zrezygnować na rzecz innych działań.
Google Trends
Google Trends to z kolei narzędzie, które pozwala zmierzyć, jak bardzo popularne są poszczególne frazy wpisywane do wyszukiwarki Google. Od niedawna narzędzie w swoich statystykach bierze pod uwagę również hasła homonimiczne (np. zamek, bal, kość) oraz wyrazy, w których zostały poprzestawiane litery. Co więcej, Google Trends pozwala porównywać na wykresach różne zapytania i ich częstotliwość występowania. Za jego pomocą można też sortować dostępne rankingi np. pod względem państwa, z jakiego pochodzą zapytania.
Pozostaw wybór fraz kluczowych profesjonaliście
Pamiętaj, to pozycjoner powinien dobierać słowa kluczowe, a nie Ty. To on bowiem dysponuje odpowiednimi ku temu umiejętnościami. Ma również dostęp do specjalistycznych narzędzi, które użyte w odpowiedni sposób, mogą służyć za niezwykle ważne źródło informacji.
Dodaj komentarz