Koniec roku, a także zbliżający się okres świąteczny cechuje się dużym ruchem w sklepach internetowych. Niejednokrotnie w tym czasie zwiększamy budżety na reklamę tak, aby pozyskać jak największe zainteresowanie Internautów, którzy poszukują gwiazdkowych prezentów, zamawiają sprzęty narciarskie, odzież zimową oraz wiele innych rzeczy. Jak wykorzystać wygenerowany dzięki kampaniom reklamowym ruch w sklepie?
Fakt, iż nawet sklepy internetowe pokazujące się wysoko w wynikach wyszukiwania Google nie są poprawnie zoptymalizowane pod kątem SEO, jest dość częstym zjawiskiem. Wprowadzenie niezbędnych poprawek pozwala nie tylko osiągnąć jeszcze lepsze efekty w zakresie pozycjonowania, ale ułatwia użytkownikowi poruszanie się po sklepie, dzięki czemu nie tylko rośnie prawdopodobieństwo, że spędzi on tutaj więcej czasu, ale i że dokona zakupu. Co najczęściej należy poprawić w zakresie optymalizacji?
Sprawą niezwykle ważną zarówno pod kątem pozycjonowania sklepu, jak i już w momencie kiedy pozyskamy znaczny ruch na stronie, jest poprawne przygotowanie treści. To od tekstów w dużej mierze zależy, czy nasz sklep zostanie dobrze zrozumiany zarówno przez roboty Google, jak i samych kupujących w nim Internautów. Co zazwyczaj należy poprawić?
Jeżeli chcemy „wycisnąć” jak najwięcej z dotychczas pozyskanego w sklepie ruchu, warto dokonać analizy oraz segmentacji klientów. Pozwoli nam ona utworzyć tzw. persony, wśród których zapewne znajdziemy stałych klientów, osoby które kupują określone typy produktów, osoby które porzuciły koszyk itp. Do każdej z tych person możemy skierować osobną kampanię reklamową ze specjalnie przygotowanym komunikatem. Wykorzystajmy w takich działaniach przewidziane zniżki, rabaty, a klientom niezdecydowanym przypomnijmy o swojej ofercie za pomocą remarketingu, który możemy zrealizować zarówno za pomocą reklam AdWords, jak i na Facebooku. Aby pozyskać zainteresowanie klientów, którzy porzucili koszyk, możemy również wykorzystać kampanię mailingową.
Aby wszystkie podjęte działania promocyjne spełniły swoje założenie, warto wcześniej sprawdzić również to, czy nasza ścieżka zakupowa jest prosta i zrozumiała dla użytkownika sklepu. Przeanalizujmy dokładnie, czy droga dotarcia do koszyka jest maksymalnie krótka, czy wyeliminowaliśmy na pewno błędy typu pojawiający się komunikat o braku towaru w sklepie (a na stronie towar jest oferowany), sprawdźmy czy zasady otrzymywania rabatów są na pewno jasne. Zawsze informujmy klienta, ile może zaoszczędzić, dokonując jednorazowo większych zakupów.
Gdy odwiedzający sklep internetowy przegląda kartę danego produktu lub doda go do koszyka, warto pokazać mu produkty komplementarne, pasujące do jego zakupu, którymi może być zainteresowany lub wybierane przez innych użytkowników, przy zakupie tego samego towaru. Jak wynika z badań firmy Forrester, te dwie techniki odpowiadają za zwiększenie sprzedaży o 10-30%.
Planujesz zwiększyć nakłady na promocję swojego sklepu w zbliżającym się okresie świątecznym? Przygotuj zatem jego stronę tak, aby móc w 100% wykorzystać pozyskany ruch. Zadbaj o dobrą optymalizację techniczną, popraw treści, przetestuj ścieżki zakupowe. Pamiętaj, że tylko połączenie optymalizacji sklepu z dobrze targetowaną kampanią reklamową pomoże osiągnąć najlepsze wyniki!
Dodaj komentarz