Kryzys, że jest... każdy widzi... a może nie...? Jak odróżnić kryzys od „zagwozdki”? Czy ignorowanie problemu lub wypieranie swojej winy to najlepsze metody walki z kryzysem? Kto powinien być odpowiedzialny za działania antykryzysowe? W końcu jak zapobiegać kryzysowym wybuchom, kiedy są jeszcze w zalążku? Na te i wiele innych pytań daje odpowiedzi Monika Czaplicka w swojej książce „Zarządzanie kryzysem w social media”.
Poruszane zagadnienia
Książkę można podzielić na 2 części:
W części teoretycznej zebrane zostały informacje poradnikowe wyjaśniające m.in. w jaki sposób rozpoznać kryzys, jak mu zapobiegać oraz jak reagować, kiedy do niego dojdzie. Każdy z nas może zachować się inaczej w dobie kryzysu, dlatego warto przeczytać, jakich reakcji się wystrzegać, a jakie działania podejmować, zanim dojdzie do kryzysu – pozwoli to zaoszczędzić nie tylko cenny w takich sytuacjach czas, ale też zapobiec panice.
Monika Czaplicka porusza też inne kwestie związane z wybuchem kryzysu, m.in.:
Część praktyczna składa się z dwóch rozdziałów stanowiących trzon książki – opisywane są w nim przykłady kryzysów, które wzbudziły w internautach największe emocje, chociażby sprawa Sokołowa i Piotra Ogińskiego lub nc+. Każdy przytoczony przykład jest przeanalizowany przez autorkę, która określa jego plusy i minusy, a także wzbogacony komentarzem specjalisty ds. mediów społecznościowych.
W dobie kryzysu...
Każdy, kto aktywnie działa w social media z ciekawością będzie śledził kolejne strony książki – nie każdy jednak będzie zainteresowany tymi samymi treściami. Osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę w mediach społecznościowych swoją uwagę skupią przede wszystkim na części teoretycznej, w której znajdą podstawowe informacje związane z zagadnieniem kryzysów. Dowiedzą się, np. czym charakteryzuje się kryzys, w jaki sposób monitorować sieć, żeby informacje dotyczące firmy nie pozostały niezauważone, jak reagować na zaczepki ze strony hejterów, czy w jaki sposób planować działania antykryzysowe. Z pewnością zainteresuje ich też część praktyczna, a więc przykłady, które stanowią o wartości książki. Za sprawą analizy przypadków oraz komentarzy specjalistów, pozwalają bowiem wyciągnąć wnioski z popełnionych błędów, a za wzór wziąć pozytywne reakcje firm dotkniętych kryzysem. To nimi będą też przede wszystkim zainteresowani specjaliści, którzy w branży działają od lat.
„Zarządzanie kryzysem w social media” to książka nie tylko dla marketingowców, ale też dla firm, które prowadzą aktywne działania w kanałach społecznościowych. Szczególnie studium przypadków może okazać się dla nich wartościowe, ponieważ patrząc na to, jakie efekty przynoszą poszczególnie działania, będą mogły wywnioskować, jakich reakcji się wystrzegać, a jakie działania mogą sprawić, że kryzys obróci się nawet na korzyść firmy...
Książkę można nabyć w tym miejscu: http://helion.pl/view/4840E/zakrsm.htm
Źródła zdjęcia: https://www.facebook.com/OnepressPL
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
Dodaj komentarz